Nový Mercedes-Benz Atego s motory Euro VI
– se chystá jako nejmladší člen modernizované rodiny nákladních vozidel Mercedes-Benz navázat na úspěšnou kariéru svého předchůdce, který je bestsellerem v segmentu vozidel pro rozvážkovou dopravu. Již dosavadní Atego zaujímalo vedoucí postavení v oblasti kvality, spolehlivosti, nákladů na opravy a údržbu a dlouhé životnosti. Toto postavení nyní dále posiluje zcela nový hnací řetězec doplněný četnými novinkami v konstrukci podvozku i kabiny.
Dokonalou adaptaci specifickým požadavkům v rozmanité rozvážkové dopravě umožňuje celkem sedm nových variant motorů Euro VI v kombinaci s širokou nabídkou manuálně řazených a automatizovaných převodovek.
Motory
Nové Atego plní budoucí emisní normu Euro VI díky čtyřem nově koncipovaným čtyřválcovým motorům BlueTec 6 řady OM 934 se zdvihovým objemem 5,1 litru. Čtyřventilové motory s rozvodem 2xOHC a variabilním časováním ventilů optimálně pokrývají rozpětí výkonů od 115 do 170 kW. Na čtyřválce v novém Ategu Euro VI plynule navazují tři nově koncipované šestiválcové motory OM 936, které poskytují ze zdvihového objemu 7,7 litru nejvyšší výkon 175 kW (238 k) až 220 kW (299 k). Motory Euro VI s mimořádně výhodným průběhem točivého momentu spotřebují až o pět procent méně paliva při výrazně prodloužených servisních intervalech, které jsou určovány novým dynamickým elektronickým systémem. Motory plní budoucí emisní normu díky technice přímého vstřikování common rail a chlazené recirkulaci výfukových plynů, kterou doplňuje následné čistění výfukových plynů systémem SCR a uzavřeným filtrem pevných částic. Stejně jako u těžkých modelových řad je pro ještě hospodárnější jízdu i u nového Atega k dispozici koncept FleetBoard EcoSupport.
Nová výbava od nových převodovek až po bezpečnostní systémy
Hnací síla nových motorů je přenášena prostřednictvím automatizovaných převodovek s šesti nebo osmi převodovými stupni. Nově zavedená osmistupňová převodovka Mercedes PowerShift 3 představuje v této třídě vozidel exkluzivní optimalizaci konfigurací pohonu. Alternativně lze pro nové Atego objednat mechanickou převodovkou s šesti nebo devíti převodovými stupni, včetně systému snižující ovládací síly při řazení. Do konceptu hnacího řetězce nového Atega je standardně integrován asistent pro řízení jízdní stability, který je v osobních vozech známý pod zkratkou ESP. Nově konstruovaná dvoustupňová vysokovýkonná motorová brzda zajišťuje ve spolupráci s výkonnými kotoučovými brzdami na všech nápravách nejvyšší úroveň jízdní bezpečnosti. Exkluzivně pro tento segment nabízí Mercedes-Benz v novém Ategu na přání přímo z výroby retardér s permanentním magnetem, který nepodléhá opotřebení a významně podporuje celý brzdový systém.
Nové Atego přebírá vzhled nových modelových řad Actros, Antos a Arocs
S uvedením nového Atega, lehkého nákladního vozidla pro rozvážkovou dopravu s celkovou hmotností od 6,5 t do 16 t, je nová generace nákladních vozidel Mercedes-Benz kompletní. Nově tvarovaný nárazník s integrovanými světlomety pro denní svícení, na přání také v provedení s diodami LED, dodává vozidlům Atego charakteristickou tvář, podle níž je navzdory veškeré svébytnosti okamžitě rozpoznatelný jako člen rodiny moderních nákladních vozidel Mercedes-Benz.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií