Leden
Před 75 lety – 28. ledna 1938:
Rudolf Caracciola dosáhl na dálnici Frankfurt – Darmstadt na jednom kilometru s letmým startem rychlosti 432,7 km/h. Je to nejvyšší rychlost, která kdy byla dosažena na normální veřejné silnici. Tento rekord nebyl dodnes překonán.
Únor
Akce: Mercedes-Benz Classic na Rétromobile v Paříži, 6. až 10. února 2013.
Před 125 lety – na jaře 1888:
Začal zahraniční prodej automobilů. Francouzský inženýr a konstruktér Émile Roger v Paříži získal výhradní zastoupení pro vozidla a motory Benz ve Francii.
23. únor 2013:
85. narozeniny Hanse Herrmanna.
Březen
Akce: Mercedes-Benz Classic na Retro Classics ve Stuttgartu, 7. až 10. března 2013.
Před 50 lety – od 14. do 24. března 1963:
Mercedes-Benz vystavil na Ženevském autosalonu typ 230 SL (W 113), který nahradil typy sportovních vozů 300 SL a 190 SL. Jako první sportovní vůz na světě měl bezpečnostní karoserii, kterou vyvinul Béla Barényi. Kvůli svému hardtopu s konkávně tvarovanou linií střechy si vysloužil označení „pagoda“.
Duben
Akce: Mercedes-Benz Classic na Techno Classica v Essenu, 10. až 14. dubna 2013.
Květen
Akce: Mercedes-Benz Classic na Mille Miglia, 15. až 17. května 2013.
Před 75 lety – 15. května 1938:
Na Velké ceně Tripolisu dosáhl Mercedes-Benz s novým třílitrovým formulovým závodním vozem W 154 hned napoprvé trojnásobného vítězství: Hermann Lang zvítězil v tomto závodě před Manfredem von Brauchitsch a Rudolfem Caracciolou.
Červen
Akce: Mercedes-Benz Classic v závodě ADAC Eifelrennen,
14. až 16. června 2013.
Akce: Mercedes-Benz Classic na Arlberg Classic,
27. až 30. června 2013.
Červenec
Akce: Mercedes-Benz Classic na Silvretta Classic,
4. až 7. července 2013.
Akce: Mercedes-Benz Classic na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, 5. až 7. července 2013.
Před 75 lety – 3. července 1938:
Trojnásobné vítězství Stříbrných šípů Mercedes-Benz (W 125) ve Velké ceně Francie.
Před 125 lety – 29. července 1888:
Gottlieb Daimler přihlásil k patentové ochraně „Požární stříkačku s motorovým provozem“ u Císařského patentového úřadu (Německý říšský patent č. 46779 ze dne 15. dubna 1889). Je to první požární stříkačka na světě poháněná spalovacím motorem.
Srpen
Akce:
Mercedes-Benz Classic na Classic Days Schloss Dyck, 2. až 5. srpna 2013.
Akce:
Mercedes-Benz Classic na Pebble Beach Concours d’Elegance, 14. až 18. srpna 2013.
Akce:
Mercedes-Benz Classic na Sachsen Classic, 22. až 24. srpna 2013.
Před 125 lety – v srpnu 1888:
Bertha Benz se odvážila se svými dvěma syny Eugenem a Richardem na první dálkovou jízdu v historii automobilu. S tříkolovým patentovaným motorovým vozem ve standardním provedení dojela z Mannheimu přes Heidelberg, Bruchsal a Durlach až do Pforzheimu – celkem přibližně 100 kilometrů. Po pěti dnech v Pforzheimu se trojice vrátila přes Bretten a Bruchsal zpátky do Mannheimu.
Před 125 lety – 10. srpna 1888:
První motorový let na světě vedl z Bad Cannstattu do čtyři kilometry vzdáleného Kornwestheimu. Vzducholoď lipského knihkupce Dr. Friedricha Hermanna Wölferta startovala ze dvora továrny společnosti Daimler-Motoren-Gesellschaft na Seelbergu. Pohon obstarával jednoválcový motor Daimler, který dosahoval výkonu 2 k (1,5 kW) při 700 1/min. Věrná rekonstrukce vzducholodi je k vidění v muzeu Mercedes-Benz.
Před 75 lety – 21. srpna 1938:
Velká cena Švýcarska v obci Bremgarten u Bernu skončila trojnásobným vítězstvím Stříbrných šípů Mercedes-Benz (W 125).
Před 50 lety – od 27. do 31. srpna 1963:
Eugen Böhringer a Klaus Kaiser vyhráli s vozem Mercedes-Benz 230 SL (W 113) celkové hodnocení v dálkové rallye Spa–Sofie–Lutych. Pro Böhringera to bylo druhé vítězství na této obtížné akci.
Před 30 lety – od 13. do 21. srpna 1983:
Na zkušební dráze v Nardo/Itálie ujel Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 vzdálenost 50 000 kilometrů za pouhých 201 hodin, 39 minut a 43 sekund a s rychlostí 247,9 km/h stanovil nový světový rekord. Dalšími výsledky rekordní jízdy, kterou absolvovala celkem tři vozidla, jsou dva světové rekordy na 25 000 kilometrů a 25 000 mil, jakož i devět rekordů ve své kategorii.
Září
Akce: Mercedes-Benz Classic na Goodwood Revival,
13. až 15. září 2013.
Akce: Mercedes-Benz Classic na akci Internationaler Edelweiß-Bergpreis Rossfeld Berchtesgaden, 27. až 29. září 2013.
Před 60 lety – 8. září 1953:
Mercedes-Benz 180 (W 120) byl představen tisku v Sindelfingenu. Byl to první osobní vůz Mercedes-Benz s pontonovou samonosnou karoserií. Díky odklonu od klasické rámové konstrukce a modernímu designu zahájil typ 180 u společnosti Daimler-Benz novou éru výroby osobních vozů.
Před 75 lety – 11. září 1938:
Rudolf Caracciola si zajistil potřetí titul mistra Evropy, který je srovnatelný se současným titulem mistra světa ve Formuli 1. Stačilo mu k tomu třetí místo ve Velké ceně Itálie. Caracciola je považován za nejúspěšnějšího závodního jezdce své doby.
Před 50 lety – od 12. do 22. září 1963:
Mercedes-Benz 600 (W 100) debutoval na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Reprezentační vůz byl nabízen jako limuzína s pěti až šesti sedadly nebo jako Pullman se sedmi až osmi sedadly.
Před 125 lety – 29. září 1888:
Výrobce klavírů William Steinway založil, po získání licencí na patenty Daimler, společnost Daimler Motor Company na Long Islandu v New Yorku.
Říjen
Před 50 lety – 1. října 1963:
V novém závodě Wörth byla zahájena výroba. Sto zaměstnanců začalo v karosárně vyrábět kabiny nákladních vozidel.
Listopad
Akce: Mercedes-Benz Classic se zúčastní závodu London to Brighton Veteran Car Run, 1. až 3. listopadu 2013.
Prosinec
Před 100 lety – 22. prosince 1913:
L. G. Hornstead stanovil s vozem Benz 200 PS, upravenou variantou stroje „Blitzen-Benz“, na dráze v anglickém Brooklands dva světové rekordy: půl míle s pevným startem zajel průměrnou rychlostí 113,8 km/h a jeden kilometr rychlostí 118,8 km/h.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií