Řada tří hybridních systémů Honda pro různé kategorie vozidel zahrnuje:
Nový systém SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive s jedním motorem se dvěma spojkami dále systém SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive, nejúspornější dvoumotorový hybridní systém na světě optimalizovaný pro automobily střední velikosti, a další hybridní systém SPORT HYBRID SH – All Wheel Drive se třemi motory optimalizovaný pro velká vozidla, který umožňuje nezávislé řízení distribuce točivého momentu mezi pravé a levé zadní kolo. Honda bude pokračovat v rozšiřování aplikace těchto hybridních systémů v závislosti na charakteristikách jednotlivých vozidel.
Jednomotorový lehký a kompaktní inteligentní dvouspojkový systém SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drivem který je optimalizován pro malá vozidla:
Kromě velmi nízké spotřeby paliva hybridní systém pro 1,5l motory systém nabízí mimořádné potěšení z jízdy díky akceleraci, která je výraznější než u stávajících modelů, a také díky rytmickému a lineárnímu nárůstu výkonu. Tato hnací jednotka kombinuje nově vyvinutý 1,5litrový řadový čtyřválcový motor s Atkinsonovým oběhem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT*3 se zabudovaným výkonným elektromotorem a s lithium-iontovou baterií, jež oproti konvenčním jednomotorovým hybridním systémům snižuje spotřebu paliva o více než 30 %.
Základní informace o systému
- Hnací ústrojí tvořené kombinací hybridního systému s jedním elektromotorem a spalovacího motoru nabízí sportovní jízdní vlastnosti během akcelerace a při jízdě vysokou rychlostí díky připojení motoru pomocí spojek.
- Při rozjezdech a při jízdě nízkou až střední rychlostí je používán vysoce úsporný režim jízdy na elektrický pohon (EV), kdy je spalovací motor spojkami odpojen.
- Tento systém přispívá ke snižování spotřeby paliva tím, že při zpomalování zvyšuje rekuperaci energie – spalovací motor je v takovém případě spojkami odpojen.
Dvoumotorový inteligentní multimodální pohon/Plug-in systém Two-motor SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive / Plug-in:
Díky použití úsporných a zároveň výkonných elektromotorů jsou vozy vybavené tímto pohonem schopné dosáhnout dynamické akcelerace srovnatelné s elektromobily a zároveň velmi nízké spotřeby paliva. Tento hybridní systém se vyznačuje nejnižší spotřebou paliva na světě díky kombinaci nově vyvinutého motoru určeného pro hybridní vozidla, elektronicky řízené převodovky CVT spojené se dvěma zabudovanými elektromotory a vybavené uzavírací spojkou měniče momentu, lithium-iontovou baterií a optimálním přepínáním jízdního režimu mezi třemi různými programy v závislosti na aktuální situaci. Tento hybridní systém, který může být využit také jako plug-in systém, bude použit v severoamerické verzi modelu Accord, která bude na trh uvedena v lednu 2013.
Základní informace o systému
Systém v závislosti na jízdních podmínkách a úrovni nabití baterií přepíná mezi následujícími třemi jízdními režimy:
- „EV Drive“ (elektrický pohon) pro pohon elektromotorem; k pohonu slouží energie z baterií, při zpomalování se baterie opět dobíjejí.
- „Engine Drive“ (pohon spalovacím motorem) pro jízdu střední a vysokou rychlostí. V tomto režimu je motor přímo spojen s nápravou pomocí uzavírací spojky a jeho výkon je mechanicky přenášen na kola vozu.
- „Hybrid Drive“ (hybridní pohon) pro jízdu ve městech a pro dynamickou akceleraci za pomoci elektromotoru, přičemž elektrická energie je vyráběna spalovacím motorem.
Třímotorový systém SPORT HYBRID SH – All Wheel Drive:
Kombinace motoru V6 a tohoto výkonného třímotorového systému umožňuje dosažení akcelerace srovnatelné s vozy vybavenými motorem V8, přičemž spotřeba paliva je nižší než u řadového čtyřválcového motoru. Nový 3,5litrový motor V6 s přímým vstřikováním paliva je umístěn na přídi vozidla a je spojen s nově vyvinutou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou se zabudovaným elektromotorem. Tato unikátní technologie značky Honda využívá dva elektromotory na zadní nápravě, které regulují přenos točivého momentu na pravé a levé zadní kolo.
Základní informace o systému
- Díky nezávislým elektromotorům pohánějícím pravé a levé zadní kolo je na vnější kolo v zatáčce přenášen pozitivní točivý moment a na vnitřní kolo je přenášen negativní točivý moment, což umožňuje nezávislou regulaci přenosu točivého momentu na zadní kola, aniž by bylo nutné spoléhat na výkon spalovacího motoru.
- V závislosti na poloměru zatáčky je energie generovaná vnitřním kolem přeměňována na elektřinu, která je použita k pohonu vnějšího kola, čímž vzniká točivý moment potřebný pro zatočení vozidla.
Honda tedy vyvinula tři různé systémy Honda SPORT HYBRID schopné přizpůsobit se charakteristikám různých vozidel
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií