Tato studie spojuje vlastnosti praktického pick – apu s komfortem cestovního vozu nejvyšší třídy. Pohon všech kol a přeplňovaný naftový motor V10 TDI o výkonu 230 kW/313 k naznačují, jak si Volkswagen představuje další vývoj v tomto automobilovém segmentu.
Přední partie studie AAC se svým designem jasně odvolávají na velký sedan luxusní kategorie, který Volkswagen představil minulý rok. Prototyp AAC působí suverénně, dynamicky a zároveň velmi elegantně. A ani vzdáleně se nepodobá žádnému ze současných automobilů svého segmentu, což je mimořádně důležité.
Dveře konceptu AAC mají dálkové odemykání a stejný ovladač, tzv. „komunikátor“, který odjišťuje zámky dveří, se používá i ke spouštění motoru – nejprve se komunikátor vloží do zvláštního pouzdra na horní straně palubní desky a motor se pak spouští stlačením samostatného tlačítka.
Hliník, ze kterého je vyrobena řada vnějších prvků konceptu AAC, se objevuje i v jeho interiéru, především na středové konzoli, kde je umístěná páka šestistupňové automatické převodovky, ovladač třípolohového nastavování světlé výšky a páka redukční převodovky. Spodní část středového panelu ukrývá praktickou chladničku. Nad řadou spínačů ve střední části palubní desky má své místo satelitní navigační systém se sedmipalcovým barevným displejem.
Karoserie konceptu AAC nemá tradiční B-sloupek mezi předními a zadními dveřmi – ty se totiž otvírají proti sobě. Konstruktéři proto museli upravit závěsy předních bezpečnostních pásů, které bývají obvykle ukotveny právě do B-sloupků karosérie. Přední pásy jsou v prototypu AAC uchyceny přímo do horní části opěradel. Absence B-sloupku rozhodně neznamená nižší míru pasivní bezpečnosti – speciálně konstruované zámky dveří spolu s mimořádně pevnou podlahou a střešními partiemi vytvářejí velmi tuhou a odolnou strukturu.
Studie AAC je poháněná desetiválcovým vidlicovým turbodieselem V10 TDI s přímým vstřikováním paliva do válců, který je vybavený dvojitým přeplňováním a vyvažovacími hřídeli. Jedním z charakteristických znaků tohoto unikátního agregátu je – vedle vysokého výkonu 230 kW/313 k při 4000 ot/min – především mohutný točivý moment 750 Nm!
Prototyp AAC využívá systému stálého pohonu všech kol, na která se výkon motoru přenáší prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky. Pro jízdu náročným terénem je koncept AAC vybavený redukční převodovkou a elektronickou závěrou obou diferenciálů. K vyšší bezpečnosti jízdy za ztížených podmínek přispívá i elektronický stabilizační systém ESP.
Všechna čtyři kola studie AAC mají nezávislé zavěšení a pneumatické odpružení, které se dokáže přizpůsobit jak jízdě po silnicích, tak i výletům do těžkého terénu: Při jízdě po dálnicích se světlá výška o něco snižuje, v terénu se naopak zvýší až na 390 mm. Rozdíl světlé výšky mezi nejvyšší a nejnižší polohou činí 110 mm. Systém přizpůsobování světlé výšky jízdním podmínkám byl až dosud výsadou pouze nejluxusnějších cestovních automobilů – také tím koncept AAC automobilky Volkswagen naznačuje svoji výjimečnost.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.