Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3

Model Toyota GT86 je nyní připraven vstoupit výrazněji do aktivit v motorsportu poté, co Toyota uvedla na trh cenově dostupnou verzi TMG GT86 CS-V3 pro soukromé zájemce.

Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3
Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3
Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3

Po úspěšné fázi vývoje, během kterého tento model zvítězil ve své třídě ve vytrvalostním závodu 24h Nürburgring, byla doladěna a připravena verze TMG GT86 CS-V3, která plní roli základního závodního vozu se snadnou údržbou a nízkými provozními náklady, nicméně s vysokým požitkem z jízdy.

Atraktivní vůz

– s výkonem 200k a pohonem zadních kol byl vyvinut speciálně pro kategorii V3 závodní série VLN na Nürburgringu, přičemž homologace od Deutsche Motor Sport Bund je nejen pro tuto sérii, ale i pro řadu dalších šampionátů sériových vozů.

TMG GT86 CS-V3

– se může již nyní zúčastnit závodů v kategorii sériových vozů; s cenou 38.500 eur bez DPH, resp. 45.815 eur vč. německé DPH, představuje skvělou protihodnotu za investované peníze.

GT86 homologovaný pro běžný provoz byl od své letošní oficiální premiéry mnohokrát oceněn v praktických testech pro svůj sportovní charakter, příkladnou ovladatelnost a výtečný požitek z jízdy. TMG využila své široké zkušenosti z motoristického sportu a dokázala GT86 ještě vylepšit, a tak vznikl závodní vůz připravený k soubojům na okruzích.

Konstruktéři z TMG zvýšili tuhost podvozku, optimalizovali rozložení hmotnosti pro motorsport a instalovali závodní výfukové svody, odpružení a brzdy.

Výsledkem je vzhledově atraktivní a vysoce konkurenceschopný závodní vůz postavený dle tradičně vysokých standardů TMG naplňujících hlavní cíl: přinášet radost a snadno dostupné závodní zkušenosti.

Yoshiaki Kinoshita, prezident TMG:

„O svoji vášeň pro motorsport se chceme podělit s co největším počtem lidí, a tento vůz je toho dokladem. Své závodní kvality již prokázal vítězstvím v kategorii V3 závodu 24h Nürburgring a my doufáme, že v příštích měsících uvidíme na závodech daleko větší počet těchto vozů. GT86 je dokonalým vozem pro automobilové závody sériových vozů. Již nyní vypadá skvěle a pyšní se výbornou ovladatelností, takže po dalším vylepšení jízdních vlastností a bezpečnosti jsme vytvořili vskutku atraktivní a konkurenceschopný vůz za extrémně dobrou cenu.“

TMG pokračuje ve vývoji závodních vozů vycházejících z GT86 a uvažuje se i o verzi GT86 Cup.

Objednávky na TMG GT86 CS-V3 se již přijímají; dodací lhůty budou záviset na velikosti poptávky. Další informace k modelu TMG GT86 CS-V3 lze získat na: motorsport@toyota-motorsport.com.

TMG GT86 CS-V3 – technická specifikace:

Označení TMG GT86 Customer Sport – VLN Production Class 3 (CS-V3)
Cena 38.500 eur bez DPH (45.815 eur vč. DPH v Německu)
Rozměry 4 240 x 1 775 x 1 285 mm (délka x šířka x výška)
Rozvor náprav 2 570 mm
Motor Sériový 2,0 l – typ Boxer, Čtyřválec, přímé vstřikování
Pohon zadních kol
Výfuková soustava Závodní výfuky
Maximální rychlost 225 km/h
Max. točivý moment 205 Nm
0-100 km/h 7 s
Převodovka Sériová šestistupňová manuální
Zavěšení kol Kit zavěšení pro motorsport
Brzdy 16″ kotoučové vpředu / s odvětráváním vzadu
Závodní brzdové obložení Přídavné chlazení brzd
Pneumatiky/kola Závodní pneu „Slick“ S8C; 24/61 17, Litá kola17″
Bezpečnost Bezpečnostní rám dle specifikací FIA
Závodní sedačky Šestibodové bezpečnostní pásy
Hasicí zařízení Elektronické
Zesílený podvozek Optimalizace rozložení hmotnosti

O společnosti Toyota Motorsport GmbH:

Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a držitelem nového rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů (srpen 2011). V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG. www.toyota-motorsport.com.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...