Pilot Fumio Nutahara za volantem závodního vozu TMG EV P002
– s vysoce výkonným elektropohonem od TMG dosáhl na trati o délce 19,99 km nového rekordu mezi elektromobily s časem 10 minut a 15,380 sekundy.
Po rekordním čase mezi elektromobily na proslulé severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring v srpnu 2011 přepisuje elektrické hnací ústrojí od TMG dosavadní měřítka hned ve dvou disciplínách řazených k nejnáročnějším soutěžím motoristického sportu. Nutaharův čas nejenže překonal předchozí rekord mezi elektromobily (12 min a 20,084 s) o více než dvě minuty, ale současně se hned při premiéře na Pikes Peak zařadil na šesté místo v celkovém hodnocení.
Závodní vůz TMG EV P002
– je postaven na podvozku Radical a v konfiguraci pro Pikes Peak dosahuje maximální rychlosti 240 km/h; jeho dvojice indukčních elektromotorů společně poskytuje maximální výkon 350 kW. Tým TMG v místě konání soutěže strávil tři tréninkové dny laděním TMG EV P002 a nastavení elektropohonu pro tento náročný výstup z 2 800 m n.m. až na vrchol ve výšce 4 300 m n.m., přičemž výsledky jsou vskutku působivé.
Rob Leupen, obchodní ředitel TMG:
„V návaznosti na náš rekord mezi elektromobily na severní smyčce Nürburgringu téměř přesně před rokem jsme v TMG chtěli s naším elektrickým ústrojím překonat další výzvu. Mezinárodní závody na vrchol Pikes Peak jsou příležitostí jak ukázat možnosti elektrických pohonů v oblasti motoristického sportu a udělat to v silně konkurenčním prostředí. Pro tým zde v Coloradu to znamená ohromný úspěch, stejně tak jako pro všechny ostatní zaměstnance TMG v Kolíně nad Rýnem, kteří k tomuto úspěšnému pokusu o překonání rekordu jakkoliv přispěli. Chci jim tímto poděkovat a taktéž našim kolegům z Toyota Racing Development zde v USA, kteří nás tak skvěle podporovali. Nyní můžeme začít hledat pro náš elektrický pohon další milník.“
TMG EV P002 – Technická specifikace (konfigurace Pikes Peak)
Výkony | |
Maximální rychlost | 240 km/h |
Nejvyšší točivý moment | 900 Nm |
Nejvyšší výkon | 350 kW |
Max. otáčky | 5000 ot/min |
Hnací ústrojí | |
2 elektromotory | axiální indukční |
2 invertory | TMG |
Převodový poměr | 2,5 |
Převodovka | Jednorychlostní redukční |
Akumulátor | |
Druh | Lithium-keramický |
Kapacita | 42 kWh |
Technologie dobíjení | Mimopalubní stejnosměrným proudem |
Rozměry | |
Délka | 410 cm |
Výška | 104 cm |
Šířka | 179 cm |
O společnosti Toyota Motorsport GmbH (TMG):
Sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a držitelem nového rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů (srpen 2011). V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG.
Více na www.toyota-motorsport.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií