Jako první krok, jenž bude zahájen ve druhém čtvrtletí 2013, bude PSA Peugeot Citroën dodávat středně velké dodávkové automobily odvozené od stávajících modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy.
Součástí dohody je i spolupráce na vozech příští generace
– které bude vyrábět PSA Peugeot Citroën. Očekává se, že spolupráce bude pokračovat i po roce 2020. V rámci tohoto plánu se Toyota Motor Europe zapojí do vývoje a pokrytí průmyslových investic do produktu příští generace. Uvedená dvojice subjektů nemá v úmyslu přistoupit ke kapitálovému spojení, ani ke společné výrobě.
„Segment lehkých užitkových vozů je pro nás na řadě evropských trhů důležitý“, uvedl Didier Leroy, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe. „Ve spojení sil se skupinou PSA Peugeot Citroën jsme našli dobré řešení pro naše věrné zákazníky po nedávném přerušení prodeje našeho vlastního modelu Hiace. Se skupinou PSA Peugeot Citroën dnes již úspěšně spolupracujeme v rámci joint-venture na poli malých vozů, přičemž PSA je evropským leaderem v segmentu lehkých užitkových vozů, zejména pro jejich dobrou pověst stran kvality a všestrannosti.“
Jean-Christophe Quémard, výkonný viceprezident pro programy PSA Peugeot Citroën uvedl:
„S potěšením dnes oznamujeme rozšíření celkového rozsahu naší úspěšné spolupráce se značkou Toyota. Touto dohodou se spouští vývoj nové generace lehkých užitkových vozů střední velikosti, což oběma společnostem umožní nabízet konkurenceschopný výrobek určený pro evropské trhy“.
Toyota Motor Europe (TME) NV/SA
– řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří přibližně 94 000 přímých i nepřímých pracovních míst a od roku 1990 zde investovala přes 7 mld. eur. Aktivity automobilky Toyota na území Evropy podporuje síť 30 marketingových a prodejních zastoupení v 56 zemích, celkem cca 3 000 prodejců a 9 výrobních závodů. Toyota v roce 2011 prodala na evropských trzích celkem 822 386 vozů značky Toyota a Lexus.
Další informace najdete na stránkách www.toyota.eu
PSA Peugeot Citroën:
Skupina zastupující dvě celosvětově známé značky prodala v roce 2011 po celém světě na 3,5 mil. vozů, z toho 42 % mimo území Evropy. Tržby tohoto druhého největšího výrobce automobilů v Evropě přesáhly v roce 2011 celkový objem 59,9 mld. eur. Skupina PSA Peugeot Citroën má prodejní zastoupení ve 160 zemích. Skupina v roce 2011 investovala přes 2 mld. eur do výzkumu a vývoje, zejména do vozů využívajících alternativní zdroje energie. Aktivity PSA zahrnují i finanční služby (Banque PSA Finance), logistiku (Gefco) a autodíly (Faurecia).
Další informace najdete na stránkách: http://www.psa-peugeot-citroen.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií