Modře lakovaná rozšířená karoserie s výraznými stylistickými prvky má světlou výšku sníženou o 25 mm.
Masku chladiče Singleframe konceptu Audi RS Q3
– rámují ozdobné lišty z kartáčovaného a leštěného hliníku. Černá výplň masky chladiče zaujme novou geometrií své struktury, jejíž jednotlivé články jsou vzájemně mírně výškově přesazeny, čímž vzniká osobitý trojrozměrný efekt. Spodní část masky chladiče nese další plasticky vymodelovaný prvek – stříbrné logo quattro. Uvnitř světlometů s mírně tónovanými krycími skly jsou některé díly tmavě chromované nebo zakryté panely z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Nově navržený nárazník
– má výrazné hrany kolem vnějších otvorů pro přívod vzduchu rozčleněných do dvou segmentů. Ve vnitřních částech jsou voštinové výplně, zatímco vnější části vyrobené z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny mají hladký trychtýřový tvar. Přední spoiler je rovněž zhotoven z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. Jeho spodní část je matně černá. Celá spodní část nárazníku je lakována modrým odstínem s čirým krycím lakem.
Kombinace černých a modrých ploch se opakuje
– na bocích konceptu Audi RS Q3 – na ozdobných lištách dveří a prahů a na rozšířeních podběhů kol. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou vyrobeny z černého polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny, boční okna rámují lišty z matného hliníku. Záď zdobí dlouhý střešní spoiler, jehož prostřední část byla v porovnání s okrajovými částmi mírně zkrácena. Je lakován v matně modrém odstínu v barvě karoserie modrá Ordos.
Spodní část zadního nárazníku
– se vyznačuje sportovním stylem s hranatými tvary. Difuzor, z něhož vyčnívají dvě velké eliptické koncovky výfukové soustavy s typickým vzhledem RS, zasahuje daleko vzhůru. I v tomto případě se designéři Audi rozhodli pro kombinaci modré barvy s čirým krycím lakem a černých dílů z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. Zadní svítilny a přídavné světlomety v nárazníku jsou tmavě tónované v odstínu antracitu a kryté čirým sklem.
Modročerný interiér
Interiéru konceptu Audi RS Q3, dobře osvětlenému díky velkému střešnímu oknu, dominuje elegantní černá barva, v níž je provedeno například čalounění stropu. Černé jsou také podlahové koberce, kůží obšitá přístrojová deska a velké plochy čalounění sedadel z jemné kůže Nappa. Jako kontrastní prvek na potazích sedadel nalézá uplatnění tmavě modrá Alcantara.
Kontrastní modrá barva
– je tvořivě využita na ozdobných panelech z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. Do struktury materiálu pro tyto panely byla vetkána třpytivě modrá luminiscenční skleněná vlákna. Volant má pádla řazení z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny, která jsou orámována hliníkovými prvky. Volant je z velké části potažen černou kůží Velvet, která je odolná vůči znečištění a poskytuje příjemný povrch pro bezpečné držení. Plochy ve výplních dveří jsou čalouněny modrou Alcantarou.
Vnitřní kliky dveří
– mají vzhled lehké perforované konstrukce známé z ostatních modelů RS. Na otáčkoměru byly obvyklé arabské číslice nahrazeny čínskými znaky. Loga RS Q3 zdobí panel sdružených přístrojů, opěradla sedadel, lišty na prazích dveří a podlahové rohože.
Také design motorového prostoru je extrémně sportovní.
Vrstvený panel s uhlíkovými vlákny zakrývá prostor kolem pětiválcového motoru s červeným krytem hlavy válců, zatímco vzduch je do motoru přiváděn dvěma po stranách umístěnými otvory. Jak je běžné ve světě motoristického sportu, jsou čísla válců vyznačena na krytech příslušných zapalovacích svíček. Otevřený sportovní vzduchový filtr je uložen v hliníkovém pouzdru a potrubí pro filtrovaný vzduch je vyrobeno z ušlechtilé oceli.
Výkonné poháněcí ústrojí
Extrémně výkonná jednotka 2.5 TFSI v konceptu RS Q3 kombinuje dvě klasické technologie značky Audi – přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Ze zdvihového objemu 2480 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 265 kW. Vůz „vystřelí“ z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a disponuje dostatečnou hnací sílou pro dosažení nejvyšší rychlosti 265 km/h.
Sedmistupňová převodovka S tronic přenáší točivý moment motoru 2.5 TFSI za sonorního zvukového doprovodu na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro, který ve většině případů posílá hnací sílu téměř výhradně na přední kola. Pokud je detekován prokluz předních kol, dojde okamžitě a variabilně k přerozdělení hnací síly na zadní nápravu prostřednictvím elektronicky řízené hydraulické vícelamelové spojky.
Kola z lehké slitiny konceptu Audi RS Q3
– mají rozměry 8,5 J x 20. Čelní plochy kol jsou lesklé, zatímco postranní plochy jsou matné. Rozměr pneumatik 255/30 není sice pro SUV typický, ale pro model řady RS bezesporu ano.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.