Mercedes-Benz Travego Edition 1 získal španělský titul “Coach of the Year 2012”

První ocenění pro vozidlo Mercedes-Benz Travego Edition 1, první zájezdový autobus splňující limity emisní normy Euro VI platnou od roku 2014.

Mercedes-Benz Travego Edition 1 získal španělský titul “Coach of the Year 2012”

Již od roku 1998 vyhlašuje porota složená z 27 odborníků každoročně nejlepší užitková vozidla pro nakladatelství Editec.

Nejlepší nová užitková vozidla vybírá porota složená z odborníků a zástupců z oblasti přepravnictví pro odborné časopisy Viajeros a Transporte 3 (nakladatelství Editec) již od roku 1998.

Mercedes-Benz Travego Edition 1 má:

  • nový motor BlueEfficiency Power
  • novou převodovku s novým řazením
  • vylepšenou, ergonomicky vybavenou kabinu řidiče
  • nové bezpečnostní prvky

Pokrokoví zákazníci se tak mohou s touto vlajkovou lodí značky Mercedes Benz stát již dnes průkopníky v oblasti šetrnosti k životnímu prostředí.

Motor Mercedes-Benz s vysokým točivým momentem nové generace motorů BlueEfficiency Power

U motoru autobusu Travego Edition 1 se jedná o stojící řadový šestiválec z nové konstrukční řady OM 471. Se zdvihovým objemem 12,8 l poskytuje 350 kW při 1 800 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment činí 2 300 Nm při 1 100 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty a výkonová charakteristika nového hnacího ústrojí zajišťují suverénní jízdní výkon. Motor disponuje jedinečným systémem vstřikování Common-Rail se zesílením tlaku (X-PULSE). Ten přináší přesné vstřikování paliva se selektivní kontrolou válců, vysoký vstřikovací tlak až 2 100 barů a volně modulovatelné vstřikování. To je předpokladem nízké spotřeby pohonných hmot, nízkých emisí výfukových plynů a tichého chodu motoru.

Další přednosti vyplývají z účinné třístupňové motorové brzdy a asymetrického turbodmychadla. I přes recirkulaci výfukových plynů zajišťuje rychlou odezvu na pohyby plynového pedálu ve prospěch agilního chování za jízdy. Charakteristika točivého momentu nového hnacího ústrojí umožňuje neobvykle nízké a úsporné otáčky.

Konflikt mezi množstvím emisí a spotřebou pohonných hmot vyřešen

Velice přísná ustanovení budoucího emisního limitu Euro VI pro emise oxidu dusíku (NOX) jsou obecně v rozporu s požadavky na další snižování emisí částic a nižší spotřebu pohonných hmot. Mercedes Benz vyřešil tento konflikt novou jedinečnou technikou vstřikování X-PULSE a nákladným čištěním výfukových plynů. K tomuto účelu se mnohokrát osvědčená technologie BlueTec kombinuje s technikou SCR a vstřikováním AdBlue s recirkulací výfukových plynů a filtrem částic.

Splnění normy Euro VI ve vozidle Travego Edition 1 znamená ve svém důsledku další snížení emisí výfukových plynů bez obávaného zvýšení spotřeby pohonných hmot. Současně klesá spotřeba AdBlue přibližně o 40 procent.

Komponenty Euro VI bez dopadů na kapacitu přepravovaných osob a zavazadel

Pro optimální rozdělení zatížení vývojáři přeložili palivovou nádrž výměnou za baterie před přední nápravu a současně dále snížili hmotnost vozidla i optimalizací sériových komponent (např. okenních skel a klimatizace). Tak bylo splněno důležité zadání: Autobusy splňující emisní limit Euro VI nesmí vykazovat žádná omezení kapacity přepravovaných osob i zavazadel v porovnání s dosavadními modely stupně Euro V.

Ergonomicky optimalizované pracoviště řidiče přepracováno do nejmenších podrobností

Ovládací páka na sloupku řízení pro obsluhu řazení je jednou z nejvýraznějších změn pracoviště řidiče. Místo dosud používaného joysticku na přístrojové desce nastupuje ovládací páka na sloupku řízení. Ta obsahuje veškeré funkce, díky své nezaměnitelné obsluze je však současně velice přehledná.

Kromě toho však realizovali vývojáři celou řadu dalších nápadů směřujících k optimalizaci ergonomie, vytvořili například novou přístrojovou desku. Použitím piktogramů a strukturovaného menu na novém multifunkčním volantu se výrazně zjednodušila navigace různých funkcí a indikací.

Regulace zapalování a start/stop motoru probíhá pomocí dvoustupňového tlačítka. Vypínače v kabině řidiče mají nové uspořádání podle svých funkcí. Jejich počet se díky vícenásobnému obsazení výrazně snížil. Na místě původní řadicí páky-joysticku je v autobuse Travego Edition 1 otevřená přihrádka.

Nový bezpečnostní systém Attention Assist varuje před únavou

Jako první autobus nabízí Travego Edition 1 ve zvláštní výbavě volitelně funkci Attention Assist. Ta registruje parametry, jako jsou úhel natočení volantu, rychlost, podélné a příčné zrychlení, doba jízdy, obslužné signály a výměna řidičů. Z korelace těchto dat posuzuje Attention Assist kondici řidiče. Pokud údaje nasvědčují nekoncentrovanosti a únavě, objeví se jako upozornění na nutnou přestávku na displeji symbol šálku s kávou.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....