Honda Civic 5D – nové provedení modelového roku 2012

V tomto prvním článku pouze vyjmenováváme hlavní změny Hondy Civic v novém provedení a uvádíme technické údaje jejího provedení modelového roku 2012, v druhém článku pak podrobněji tyto novinky a změny popisujeme. Ve třetím článku vás seznamujeme s třicetiletou historií modelu Civic.

Přehled o novinkách a změnách pětidveřové Hondy Civic v novém provedení modelového roku 2012:

Honda Civic 5D – nové provedení modelového roku 2012
Honda Civic 5D – nové provedení modelového roku 2012
Honda Civic 5D – nové provedení modelového roku 2012
Honda Civic 5D – nové provedení modelového roku 2012

Vzhled interiéru

  • Nové funkční uspořádání místa řidiče (dvě zóny ovládacích rozhraní)
  • Barevný informační TFT displej i-MID s funkcemi podpory úsporné jízdy a uživatelské podpory, který zároveň zobrazuje údaje audiosystému
  • Audiosystém Premium s prvotřídními subwooferem s průměrem 20 cm a výkonem 90 W a s vyklenutými výškovými reproduktory o průměru 25 mm (volitelná výbava)
  • Nové povrchové materiály použité v interiéru zvyšují pocit kvality
  • Nově navržený volant s ovládacími tlačítky, potažený hladkou kůží sešitou švem příjemnějším na dotek (v závislosti na úrovni výbavy)
  • Modré osvětlení vnitřního obložení dveří (v závislosti na úrovni výbavy)

Vzhled exteriéru

  • Nižší a širší ucelený aerodynamický profil
  • Elegantní vzhled dokonale sjednocující všechny povrchy včetně podběhů kol a karoserie
  • Nižší a širší příď s unikátním vzhledem
  • Široké zadní skupinové svítilny se spoilerem upravujícím proudění vzduchu
  • Nové uspořádání zadních brzdových a směrových světel
  • Nové barvy karoserie

Komfort a pohodlí

  • Sedadla se vzduchovou komorou, bederní opěrkou a bočním vedením
  • Audiosystém s časovým vypínačem po vypnutí zapalování a seznamem stanic
  • Velká, plynule se pohybující elektrická sluneční clona s centrálním ovládáním
  • Navigační systém s pevným diskem, podporou 11 jazyků a WVGA displejem s rozlišením 800×480 (v závislosti na úrovni výbavy)
  • Otevírání a zavírání oken pomocí tlačítka na klíčku vozidla
  • Automatické sklápění a vyklápění zpětných zrcátek díky napojení na systém bezklíčového zamykání
  • Asistent pro rozjezd do kopce
  • Středová konzola s odkládacími prostory a vstupy pro USB/iPod a audio zařízení (AUX)
  • Nové vnitřní i venkovní kliky dveří
  • Hladší ovládání řadicí páky

Spotřeba paliva a ekologické parametry

  • Systém ECO Assist
  • Vypnutí motoru při zastavení
  • Vícefázové řízení ACG
  • Nižší tření motoru
  • Optimalizovaný proces spalování
  • Uzavíratelná mřížka chladiče u modelu s dieselovým motorem

Bezpečnost

  • LED světla pro denní svícení zajišťující lepší viditelnost
  • Hrdlo nádrže bez víčka a s ochranou proti natankování špatného paliva u dieselových motorů
  • Systém automatického přepínání dálkových světel (v závislosti na úrovni výbavy)
  • Výrazné, vysoko umístěné brzdové světlo
  • Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), systém pro zmírňování následků kolize CMBS (Collision Mitigation Brake System) (v závislosti na úrovni výbavy)
  • Nastavitelný omezovač rychlosti
  • Hands-free sada s mikrofonem (v závislosti na úrovni výbavy)
  • Snížená spodní hrana zadního děleného okna pro lepší výhled vzad z místa řidiče
  • Vylepšená stabilita při bočním větru

Zavěšení kol

  • Hydraulické silentbloky na zadní nápravě pro dokonalé tlumení
  • Zadní zavěšení kol se zkrutnou příčkou a vlečenými rameny se vyznačuje ještě vyšší torzní tuhostí než systém použitý u verze Civic Type R předchozí generace, což má pozitivní vliv na jízdní stabilitu.

Motor

  • Dieselový motor i-DTEC se zdvihovým objemem 2,2 litru, emisemi CO2 110 g/km, výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 350 Nm.
  • Benzínový motor i-VTEC se zdvihovým objemem 1,8 litru, emisemi CO2 137 g/km, výkonem 104 kW (142 k) při 6 500 ot./min. a s točivým momentem 174 Nm při 4 300 ot./min.
  • Benzínový motor i-VTEC se zdvihovým objemem 1,4 litru, emisemi CO2 129g/km, výkonem 73 kW (100 k) a s točivým momentem 127 Nm při 4 800 ot./min.

Vybrané technické údaje Hondy Civic 5D modelového roku 2012:

Motor 2,2 l i-DTEC 1,8 l i-VTEC 1,4 l i-VTEC
Počet ventilů 4 na válec
Vrtání x zdvih vmm 85,0 x 96,9 81,0 x 87,3 73,0 x 80,0
Objem v cm3 2 199 1 798 1 339
Kompresní poměr 16,3:1 10,6:1 10,5:1
Max. výkon 110 kW/150 k 104 kW/142 k 73 kW/100 k
při ot./min. 4 000 6 500 6 000
Max. toč. moment 350 Nm 174 Nm 127 Nm
při ot./min. 2 000 4 300 4 800
Druh paliva Nafta Bezolovnatý benzin (95)
Palivový systém Common rail PGM-FIPGM-FI
ELEKTRICKÝ SYSTÉM
Baterie 12V-70Ah 12V-60Ah
Alternátor 12V-150A 12V-95A
HNACÍ ÚSTROJÍ
Pohon předních kol
Převodovka 6 stupňů manuální
Spojka jednokotoučová Suchá s talířovou pružinou
Převodový poměr
1.stupeň 3,933 3,142 3,461
2. 2,037 1,869 1,869
3. 1,250 1,303 1,235
4. 0,928 1,054 0,948
5. 0,734 0,853 0,809
6. 0,634 0,727 0,727
Zpátečka 4,008 3,307 3,307
Stálý převod 3,045 4,111 / 4,294 4,750
Převodovka 5 stup. Automatická elektr. řízená
Spojka Hydrodynamický měnič
Převodový poměr
1. stupeň 2,666
2. 1,534
3. 1,066
4. 0,760
5. 0,551
Zpátečka 1,956
Stálý převod 4,437
ZAVĚŠENÍ KOL
Vpředu Vzpěry McPherson
Vzadu Zkrutný nosník
ŘÍZENÍ
Typ Elektr.posilovač řízení
Otáčky mezi dorazy
kola 16 palců 2,81 2,62
kola 17 palců 2,66 2,47
POLOMĚR OTÁČENÍ
Stopový
15”·16” / 17” kola 5,24 / 5,54 5,24 / 5,54 5,24 / 5,24
Obrysový
15”·16” / 17” kola 5,62 / 5,91 5,63 / 5,91 5,63 / 5,63
BRZDY
Vpředu Kotoučové s vnitřním chlazením
Vzadu Kotoučové
ROZMĚRY
Celková délka 4 285 mm
Celková šířka 1 770 mm
Celková výška 1 472 mm
Rozvor náprav 2 605 mm
Světlá výška 150 mm
OBJEMY
zavazadlový prostor 477 l
při sklop. sedadlech 1 210 l
ke střeše 1 378 l
palivová nádrž 50 l
HMOTNOSTI
Pohotovostní v kg 1 363 1205 (man.)1238 (aut.) 1 181
SPOTŘEBA
Město l/100 km 5,1 7,3 (man.) 8,7 (aut.) 6,7
Mimo l/100 km 3,7 4,9 (man.i aut.) 4,7
Kombin. l/100 km 4,2 5,8 (man.) / 6,3 (aut.) 5,4
Emise CO2 g/km 110 137 (man.) 148 (aut.) 129
VÝKONY
Max. rychlost km/h 217 215 (man.) 210 (aut.) 187
0-100km/h sec 8,5 9,1 (man.) 10,9 (aut.) 13,4
KOLA 16×6, 17×7 15×6, 16×6 , 17×7 15×6, 16×6 , 17×7
PNEUMATIKY 205/55R16, 225/45R17 195/65R15, 205/55R16, 225/45R17 195/65R15, 205/55R16, 225/45R17

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...