Historie modelu Civic:
1. generace (1972-1979)
Model Civic byl na trh uveden jako vize dostupného, ale přesto komfortního a z řidičského hlediska atraktivního vozu značky Honda. První automobil na světě, který splnil požadavky amerického zákona o čistotě ovzduší a čtyři roky po sobě dosáhl nejnižší spotřeby v hodnocení americké agentury pro životní prostředí.
2. generace (1979-1983)
Počet prodaných vozů Civic překročil 2,5 milionu. Na všech hlavních trzích se prodávaly 3, 4 a 5-ti dveřové verze s motory o obsahu od 1,3 do 1,5 litru. Kvůli vyšší účinnosti spalování byl motor CVCC dále upraven a vůz byl vybaven katalyzátorem.
3. generace (1983-1987)
‘Zázračný Civic’ vznikl na základě designového konceptu nazvaného ‘Man-Maximum, Machine Minimum’, kdy v centru pozornosti byl zákazník a automobil mu měl sloužit. Vozů Civic 3. generace se prodalo přes 1,8 milionu, díky čemuž se celkový počet prodaných vozů tohoto jména přehoupl přes 5 milionů.
4. generace (1987-1991)
V této generaci byly u všech verzí použity motory se čtyřmi ventily v každém válci. Poprvé bylo u tohoto modelu použito zavěšení předních i zadních kol se dvěma příčnými rameny převzaté z modelů Accord a Prelude, které zajistilo vynikající stabilitu a ovladatelnost. DOHC VTEC se stal prvním motorem na světě vybaveným elektronickým řízením časování i zdvihu ventilů.
5. generace (1991-1995)
Aerodynamika a snižování spotřeby byly hlavními kritérii při vývoji 5. generace modelu Civic. Nabídka motorů zahrnovala 1,3; 1,4; 1,5 a 1,6litrové agregáty. Špičková technologie VTEC byla použita také u motoru s rozvodem SOHC, čímž se dále podařilo zlepšit rovnováhu mezi spotřebou paliva a výkonem. Další vývoj představoval systém VTEC-E, který směřoval k dalšímu snižování spotřeby paliva. Během tohoto období přesáhl počet vyrobených vozů Civic hodnotu 10 milionů.
6. generace (1995-2000)
Tento Civic byl nejlépe prodávaným vozem tohoto jména – celkem se prodalo přes 3,2 milionu kusů. Pro varianty se 2, 3, 4 a 5 dveřmi 6. generace byl poprvé k dispozici také dvoulitrový dieselový motor. K dispozici byly také benzínové motory se zdvihovým objemem 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 a 1,8 litru. Motor s třífázovým systémem VTEC jasně prokázal možnost zvýšení výkonu bez zvyšování spotřeby paliva. Převodovka CVT poprvé nabídla možnost plynulého automatického řazení.
7. generace (2000-2005)
V letech 2000 – 2005 byly vyrobeny 2 miliony vozů Civic 7. generace. Vůz se vyznačoval prostornějším interiérem, zcela novou rovnou podlahou a řadicí pákou umístěnou na palubní desce. Spojením technologií VTEC a VTC (proměnlivé časování ventilů) konstruktéři Honda vytvořili výkonnější motory. Rostoucí ohleduplnost k životnímu prostředí vedla k vytvoření verze Civic IMA (Integrated Motor Assist). Elektromotor spojený s úsporným motorem i-DSI dosáhl unikátního výsledku: 1,3litrový motor nabídl spotřebu srovnatelnou s litrovým motorem, ale zároveň disponoval výkonem srovnatelným s motorem o objemu 1,6 litru. V této generaci byl představen první model Civic Hybrid, který byl poháněn 1,3litrovým motorem. Pokud jde o bezpečnost, model Civic od organizace EuroNCAP obdržel nejvyšší hodnocení v historii za ochranu chodců (podle starého způsobu testování).
8. generace 2006-2011
Pro rok 2006 Honda model rozdělila mezi dvě různé platformy: jednu určenou primárně pro domácí a pro severoamerický trh a druhou určenou pro evropský trh.
Evropská verze je nabízena s 1,8litrový motorem i-VTEC a 1,4litrovým motorem i-DSI a také s výkonným a úsporným dieselovým motorem se zdvihovým objemem 2,2 litru. Vůz se vyznačoval vynikající harmonií mezi dobrou ovladatelností a výkonem, prostorným interiérem a mimořádně nízkou spotřebou paliva. V roce 2009 byl vzhled modelu mírně inovován a byl představen nový, úsporný 1,4litrový motor i-VTEC a nová automatická převodovka. Od roku 1973 bylo ve světě prodáno přes 20 milionů vozů Civic.
9. generace (2011)
Nyní tedy Honda Civic je tedy již devátou generací od jejího uvedení v roce 1979.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas