Nový Yaris navázal na tradici nejlepších výsledků předchozích generací modelu Yaris v bezpečnostních testech Euro NCAP.
Yaris již od své první generace dosahoval v bezpečnostních testech Euro NCAP vynikajících výsledků:
Původní Yaris byl v roce 2000 vyhlášen vůbec nejbezpečnějším vozem v kategorii minivozů; Yaris druhé generace pak získal v testech v roce 2005 pětihvězdičkové ohodnocení. Nejnovější model dosáhl v testech Euro NCAP pro rok 2011 nejlepšího možného výsledku. Skóre dosažené v roce 2011 navíc splňuje limity Euro NCAP pro pětihvězdičkové ohodnocení platné od roku 2012, kdy vstoupí v platnost přísnější kritéria na ochranu chodců.
Kabina nového Yarisu
– byla navržena tak, aby účinně odváděla energii v případě čelního, bočního i zadního nárazu, s cílem maximálně omezit deformaci prostoru pro cestující. V případě čelní srážky se zmírní deformace kabiny pohlcením a rozptýlením nárazové energie, odváděné od předního nárazníku přes přední podélné nosníky, přední A-sloupky, prahy dveří a konstrukci spodní části karoserie.
U nového Yarisu byla použita speciální opatření ke zvýšení odolnosti v případě boční kolize – například zabudováním přepážek do dveřních prahů k účinnému přenosu nárazové energie a ochraně bočních prahů před zborcením. V konstrukci dveří jsou kromě toho použity nosníky pohlcující nárazovou energii, zamezující přenosu sil do interiéru.
Nový model je vybaven
– sedmi airbagy SRS: čelními airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče, bočními airbagy vpředu a hlavovými airbagy po celé délce interiéru. Nově vyvinuté boční airbagy vpředu mají nyní dvě komory pro lepší ochranu v případě kolize díky vakům o rozdílném objemu (8 litrů v oblasti hrudníku / břicha, resp. 4,5 l v oblasti pánve).
Nový Yaris přináší řadu vylepšení pro maximální ochranu v případě střetu s chodcem.
Do nárazníku jsou zabudovány absorpční materiály, které pomáhají omezit nárazovou energii směřující na nohy chodce. Konstrukce kapoty dobře pohlcuje nárazovou energii a v místě zadní hrany obsahuje i deformovatelný kryt před čelním sklem pro lepší ochranu chodců v oblasti trupu těla a hlavy. U předních blatníků je rovněž použita konstrukce montážních konzol dobře pohlcující nárazovou energii.
Standardem je ucelená řada systémů aktivní bezpečnosti
– jako je systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD, systém CSC (Corner Stability Control) pro udržování vozidla ve stálém směru, brzdový asistent BA, systém řízení trakce TRC a systém řízení stability vozu VSC.
Nový Yaris byl navržen tak, aby evropským zákazníkům poskytl maximální možnou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti a současně maximálně eliminoval případné zranění chodce.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií