Už předchůdce třistaosmičky – model Peugeot 307 – stal jedním z nejvýznamnějších aktérů v segmentu M1. Peugeot 308 v této roli pokračoval.
Na trh byl Peugeot 308
– uveden na podzim roku 2007, nejprve ve verzi hatchback. Na jaře 2008 následovala verze SW a později specialita značky, coupé-cabriolet. Na jaře 2010 se modelová řada rozšířila o sportovní verzi GTi.
Všechny verze řady 308 slaví obchodní úspěch: podíl verze hatchback na celkových prodejích modelu je v prvním pololetí tohoto roku 69 %, verze SW představuje 22 % a verze 308 CC, která se na prodejích podílí 9 %, se na evropském trhu v kategorii coupé-cabriolet umísťuje na druhém místě za vozem 207 CC.
U vozu 308, který se prodává hlavně na evropských trzích (80 % prodejů), převažuje v prodejním mixu motorů podíl dieselových motorizací (66 %).
I přes zmíněnou silnou evropskou orientaci se Peugeot 308 dokázal prosadit i ve světovém měřítku a byl uveden téměř ve 100 zemích světa. Například šestým největším odbytištěm modelu 308 je Rusko a desátým Turecko.
V dubnu 2011
– se s uvedením nového modelu 308 otevřela další prodejní etapa tohoto vozu. Design vozu se vyvíjí a přebírá nové stylové trendy značky. Vzhled všech tří verzí karoserie získává na eleganci i technologické vyspělosti a i nadále si zachovává svou výraznou dynamiku. Příkladem mohou být nové xenonové světlomety s černou titanovou maskou nebo exkluzivní provedení GTi.
Nový model 308 hodlá pokračovat v dobrém prodejním trendu, kterému se těší již od svého uvedení na trh. Současně je jeho cílem prosadit se jako reference z pohledu environmentální účinnosti. Hmotnost vozu je nižší o 25 kg, je vybaven pneumatikami s velmi nízkým odporem, byly provedeny aerodynamické úpravy a optimalizace nabízených motorů (čtyři benzinové s výkonem od 98 do 200 k a čtyři dieselové HDi od 92 do 163 k).
Motor 1.6 HDi FAP 112 k Euro5, vybavený inovativní technologií Stop & Start e-HDi s reverzním alternátorem, vykazuje emise CO2 98 g/km, což je v daném segmentu rekordní hodnota.
Silné stránky verzí e-HDi, jako je úspora paliva při jízdě v městském provozu, komfort a uživatelsky příjemné fungování systému Stop & Start, se promítají do objednávek nového modelu 308. Celá třetina prodaných vozů je ve verzi e-HDi.
Peugeot 308, který se může pochlubit prvním miliónem vyrobených vozů a bohatou modelovou řadou se 44 verzemi, si v roce 2011 stanovil ambiciózní obchodní cíl: celosvětově 220 000 prodaných vozů.
Peugeot 308 se vyrábí ve Francii, v závodech v Sochaux a Mulhouse a denní výrobní kapacita je téměř 1000 vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií