Posádku čeká během tří dnů celkem 620 km a 248 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek.
První vůz projede cílovou rampou v neděli 28. srpna v 15 hodin tradičně pod velkým kinem.
Soutěž všeobecně známá jako Barumka se i letos jede vedle českého mistrovství také jako součást seriálu Mistrovství Evropy a šampionátu IRC. Díky lokaci rychlých a uskákaných rychlostních zkoušek v okolí Zlína je také domácím podnikem pro otrokovického rodáka Pavla Valouška.
Vše je otevřené!
Ať je to otázka, kolik z téměř 30 přihlášených speciálů kategorie S2000 dorazí do cíle těžké soutěže, nebo kdo tentokrát ukrojí větší bodový příděl nutný pro cestu za českým titulem, o který hraje i posádka Peugeot Delimax Total Teamu – Pavel Valoušek se spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou. Ti před Barumkou absolvovali dvoudenní test s belgickým týmem Kronos, který pro českou dvojici připravuje Peugeot 207 S2000.
„Zkoušeli jsme ještě nějaké drobné změny v nastavení tuhosti podvozku. Celkem jsem najezdil takřka 200 ostrých kilometrů, což mi pomohlo znovu dostat pod kůži techniku S2000, protože jsem v takovém autě neseděl téměř dva měsíce,“ zhodnotil společný test s Britem Guyem Wilksem a Belgičanem Thierry Neuvillem Pavel Valoušek.
Jaké umístění očekává na Barum Rally?
„Na každé soutěži člověk samozřejmě myslí na absolutní prvenství. Barumka se sice jede jako šampionát IRC, nás ale zajímá boj o body do českého mistrovství, takže naším cílem je zkusit porazit Romana Krestu. Konkrétní umístění si ale netroufnu odhadnout, protože konkurence je tentokrát mimořádně kvalitní,“ vysvětluje Pavel Valoušek, který se díky startu na domácí soutěži může těšit na velkou účast svých „Valda fans!“ Nejenom kvůli nim dvojice Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza slibuje, že naplno pojede hned od prvních metrů. „Na Barumce se i letos sešla taková konkurence, že není prostor pro přílišné taktizování a bude se muset hned od začátku jet naplno. K tomu nám pomůže i náš pečlivě připravený rozpis, který musí zohlednit i sebemenší detaily uskákaného povrchu úzkých zlínských cestiček,“ dodává k nastolené týmové strategii navigátor Zdeněk Hrůza.
Vybraná technická data Peugeotu 207 S2000:
MOTOR | Typ | EW 10 J4S |
Umístění | Příčné uložení vpředu | |
Objem válců | 1998 cm3 | |
Počet válců | 4 | |
Výkon | 220 kW (300 k) | |
při | 8500 ot/min | |
Točivý moment | 260 Nm | |
Maximální otáčky | 8500 | |
Vstřikování | Magneti Marelli | |
Sání | Jedna škrticí klapka | |
Počet ventilů | 16 | |
PŘEVODOVÝ SYSTÉM | Pohon | všech 4 kol |
Spojka | dvoukotoučová | |
Převodovka | 6 stupňová sekvenční | |
Diferenciál | 2 diferenciály s autoblokací | |
PODVOZEK | Konstrukce a materiál | Samonosná konstrukce + trubkové bezpečnostní oblouky |
Přední odpružení | Pseudo Mac Pherson tlumiče Peugeot | |
Zadní odpružení | Pseudo Mac Pherson tlumiče Peugeot | |
BRZDY / ŘÍZENÍ | Přední brzdy | Brembo 4 písty O 295 (šotolina) 355 (asfalt) |
Zadní brzdy | Brembo 4 písty O 295 (šotolina a asfalt) | |
Řízení | Přímé s hydraulickým posilovačem | |
Kola | Hliníkové z jednoho kusu 8“x18“ (asfalt) / 7×15 (šotolina) | |
Kola na asfalt | 225x40x18 | |
Kola na šotolinu | 215x65x15 | |
ROZMĚRY | Délka | 4030 mm |
Šířka | 1800 mm | |
Rozvor | 2560 mm | |
HMOTNOST | Minimální | 1200 kg Asfalt / 1200 kg Šotolina |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.