Mercedes zvolil pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jako součást originální výbavy nejnovějšího kupé CLS

Goodyear oznámil dohodu s firmou Mercedes-Benz na používání pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 2 na jejím luxusním čtyřdveřovém kupé CLS.

Goodyear spolupracoval při vývoji své nové vlajkové lodě s mnoha prémiovými výrobci automobilů.

Mercedes zvolil pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jako součást originální výbavy nejnovějšího kupé CLS
Mercedes zvolil pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jako součást originální výbavy nejnovějšího kupé CLS

Dohoda se společností Mercedes-Benz je první oficiálně oznámenou. Zároveň však probíhá dalších třicet projektů týkajících se zařazení modelu Eagle F1 Asymmetric 2 do sériové výbavy jednotlivých automobilů.

Pneumatika bude na jednom z nejnovějších mercedesů nabízena v rozměru 255/40R18 a to pouhých pár týdnu po jejím oficiálním mezinárodním představení, kde právě model CLS byl využitý k předvedení vlastnostní nové pneumatiky na náročném závodním okruhu Monteblanco ve Španělsku.

„Touto spoluprácí navazujeme na dlouhou tradici v používání pneumatik Goodyear Eagle F1 automobilkami u svých nejlepší modelů“ prohlásil Xavier Fraipont, Director, Consumer Tire Technology. „Předchozí model F1 Asymmetric se výrobci rozhodli zvolit pro takové vozy jako Ferrari California, Porsche Cayman, Boxster a Panamera, Mercedes-Benz třídy E a Audi A7 a A8. Z volby Mercedesu, využít poslední Eagle F1 Assymetric na svou sportovní limuzínu tak brzo po představení, jasně vyplývá, jakým přesvědčivým dojmem pneumatika působila a jakou kvalitní reputaci si získala.“

Po ocenění v podobě dohody o spolupráci s Mercedesem získal model Eagle F1 Asymmetric 2 podstatné vyznamenání rovněž při testech. V uznávaném německém magazínu Auto Zeitung testovali řadu vysoce výkonných pneumatik, přičemž nejnovější model pneumatiky Goodyear označili stupněm „zvláště doporučujeme“. Testovací piloti z daného magazínu uvedli, že pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 prokázala velmi dobré vlastnosti při brzdění a po celou dobu působila bezpečným dojmem. To odpovídá výsledkům zjištěným při testech TÜV, ve kterých byly vyzdvihovány především skvělé hodnoty při testování brzdného účinku.

TÜV potvrzuje: kratší brzdná dráha na mokrých i suchých silnicích

Eagle F1 Asymmetric 2 prošla rozsáhlým testováním nezávislou testovací organizací TÜV SÜD Automotive na testovacích tratích ve Francii a Německu v prosinci 2010. Pneumatika předvedla výborné výkony. Při brzdění na mokrém povrchu dosáhla o tři metry kratší brzdné dráhy než byl průměr tří dalších nejlepších konkurentů. Zatímco pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 zcela zastavila, pokračovali její konkurenti v jízdě průměrnou rychlostí 22km/h.

Pneumatika se předstvila v dobrém světle také při testování brzdění na suché vozovce, když zastavila v průměru o 2 metry dříve než tři zbylí nejlepší konkurenti. Na suchu jeli konkurenti průměrnou rychlostí 24km/h v moment, kdy Goodyear Eagle F1 již zastavila.

Test společnosti TÜV SÜD Automotive rovněž potvrdil u Eagle F1 Asymmetric 2 výborné hodnoty u valivého odporu ve své kategorii, což je velmi důležité pro všechny výrobce automobilů, kteří pokračují ve snižování emisí CO2 ve všech svých řadách.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 70 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve více než 60 závodech ve 26 zemích světa.

Novinky společnosti Goodyear již více než sto let nasazují laťku pro celý automobilový průmysl. Goodyear je průkopníkem inovační bezpečnostní technologie známé jako RunOnFlat, jež řidiči umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu pneumatiky. Goodyear je v této oblasti světovou špičkou: pneumatiky s touto technologií najdeme na různých vozech BMW, cenami ověnčeném Mini, vysoce výkonných vozech Mercedes-Benz a u dalších značek. V roce 2007 Goodyear dodal přes 2,5 milionu pneumatik RunOnFlat.

Více informací naleznete na adrese www.goodyearpneu.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...