Mimořádně litý boj čtyř posádek
Na Kanárských ostrovech to tak bývá: boj o vítězství je zde velmi intenzivní a rozdíly mezi nejlepšími jsou minimální. Mezi prvními čtyřmi adepty na první místo se tak velmi rychle objevili Kopecký, Hanninen, Loix a Neuville. Guy Wilks (Peugeot UK), který dosáhl po prvním okruhu dvou nejlepších výsledků v rychlostních zkouškách, pak bohužel rytmu jezdců v čele nestačil. Mladý Thierry Neuville i přes mlhu, mokrou trať a zrušení posledního testu první etapy za svými protivníky nezaostal. Po první rychlostní zkoušce druhé etapy obsadila posádka Neuville-Gilsoul čelo celkového hodnocení. V následující erzetě se ale dopustila chyby a vedení přenechala Hanninenovi, který nakonec skončil první před Kopeckým.
Konkurenceschopné Peugeoty 207 Super 2000
Frédéric Bertrand, manažer závodních aktivit pro zákazníky týmu Peugeot Sport, prohlásil: „Před startem jsem říkal, že boj bude velmi vyrovnaný a bude těžké dosáhnout úspěchu. Nemýlil jsem se. Největší radost máme z toho, že vůz Peugeot 207 S2000 se zcela vyrovná dnešním závodním vozům. Neuville i Wilks to měli možnost v průběhu celých dvou etap prokázat. Konkurenceschopnost zde závisí na tom, jaké „porozumění“ má pilot se svým vozem a terénem. Thierry a Guy si zcela věřili. Pro Bryana Bouffiera a Bruno Magalhaese to platilo o něco míň.“
V cíli závodu byl Neuville prvním ze stáje Peugeot. Umístil se na třetím místě, 8 vteřin za vítězem. „Thierry není objev, spíš potvrzení toho, co jsme tušili,“ pokračoval Frédéric Bertrand. „Znali jsme jeho potenciál, ale zdá se, že udělal krok vpřed v chápání řízení vozu s pohonem všech kol. Zajel skvělý závod a úplně vymazal svůj nezdar z Monte Carla.“
Thierry Neuville – okamžik v čele
„Můj vůz Peugeot 207 S2000 byl v dokonalé rovnováze,“ upřesnil Thierry Neuville. „V sobotu ráno jsem dobře vyjel a zvyšoval tempo. Získal jsem tak první místo. Bohužel jsem moc namáhal pneumatiky, které ztratily v dalším erzetě svou účinnost. Zkusil jsem si to vynahradit v řízení… tím jsem jim dal ještě víc zabrat. Udělal jsem poloviční hodiny a ztratil jsem vzácné vteřiny.“
Thierry se po této nepříjemné zkušenosti rozhodl, že nebude dál riskovat, ale pojede dál co nejrychleji, aby si udržel místo na stupních vítězů před svým krajanem Freddy Loixem. Ten skončil čtvrtý a za ním na pátém místě dojel Guy Wilks s Philem Pughem, kteří dlouho drželi tempo se čtveřicí nejrychlejších vozů. Britský pilot vyjádřil lítost: „Možnost vyhrát jsem ztratil první den v rychlostní zkoušce, která se jela nadvakrát. Měla dvě nesmírně rychlé části se sérií zatáček, které jsem projel jen tak tak, na šestém místě. Jinde přitom jela 207 bezchybně. Tady ale ve vysoké rychlosti moc neseděla. Je to moje chyba, měl jsem si vybrat širší pneumatiky, které by mi zajistily větší stabilitu. Je to moje chyba, které lituji.“
Bryan Bouffier, druhý v celkovém hodnocení před Tour de Corse
Posádka Bouffier/Pansery, která byla před startem této rallye první v hodnocení pilotů, skončila v Rally Islas Canarias na 7. místě. „Nebyl jsem schopen řízení uvolnit. Nebyl to můj den, to je všechno! Auto za to nemůže. Je to vidět i v tom,že jsem změnil nastavení a nic se nestalo. Určitě mám před sebou lepší chvíle.“ Vítěz Rally Monte-Carlo 2011 i tak zůstává v celkovém hodnocení na druhém místě, jako nejlepší z pilotů týmu Peugeot, jen 2 body za novým lídrem, kterým se stal Fin Juho Hänninen. I Bruno Magalhaes (Paolo Grave) si myslí, že mohl zajet líp. „Stačí se podívat na výsledky erzet a člověk vidí, že to nebylo ono. Nešlo mi to. V sobotu byli soupeři přede mnou i za mnou tak daleko, že jsem se spokojil s tím, dojet do cíle.“
Výsledky
- 1. Hanninen (Škoda) 1:40:38,1
- 2. Kopecký (Škoda) +1,5
- 3. Neuville (PEUGEOT) +8,2
- 4. Loix (Škoda) +16,7
- 5.Wilks (PEUGEOT)+48,3
- 6.Mikkelsen (Škoda)+55,6
- 7.Bouffier (PEUGEOT) 1:00,6
- 8.Maglhaes (PEUGEOT) +1:49,8
- 9. Basso (Proton) +2:37,8
- 10.Gardemeister (Škoda) + 2:38,2
Klasifikace jezdců
- 1. Hänninen, 33 bodů
- 2. Bouffier, 31
- 3. Loix, 30
- 4. Wilks, 25
- 5. Kopecký, 22
- 6. Neuville, 15
- 7. Sarazin, 12
- 8. Delecour, 10
- 9. Mikkelsen, 8
- 10. Vouilloz, 6
- 11. Basso, 4
- 12. Magalhaes, 4
- 13. Gardemeister, 2
Klasifikace týmů
- 1. Škoda, 73 bodů
- 2. Peugeot, 67
- 3. Subaru, 18
- 4. Proton, 16
- 5. M-Sport (Ford), 12
- 6. Honda, 9
- 7. Ralliart, 6
- 8. Abarth, 1
Příští závod IRC: Tour de Corse, 12. – 14. května
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií