Jen tři týdny po Silverstone a tři týdny před Zhuhai v Číně potvrzuje Peugeot tímto dvojitým vítězstvím v závodu, který byl pro velký počet účastníků a hustotu provozu na trati velmi náročný, pozici favorita šampionátu ILMC.
Na trati Team Peugeot Total neohrozilo ani 45 startujících vozů ani 9 safety-cars. Měření sil s velkým rivalem začalo hned od prvních zatáček. „Prozatím kvůli hustému provozu na trati nechceme riskovat. Každých 90 m předjíždíme nějaký vůz! Musíme být stále ve střehu, ale opatrní. Víme, že rozhodovat se bude v poslední půlhodině.“ hodnotil situaci Alexander Wurz nedlouho před polovinou závodu. Vynikající strategií a bezchybnou jízdou pilotů si Peugeot zajistil úžasný závěr závodu a bez jediného šrámu si dojel pro dvojité vítězství.
Velmi napjatý start
Marc Gené za volantem Peugeotu č. 7, který jeho týmový kolega Anthony Davidson kvalifikoval předcházející den na pole position, odstartoval čistě před zraky diváků na sluncem zalitou trať. Za ním to však již vypadalo na vážnou třenici mezi Franckem Montagny (Peugeot č. 8) a Allanem McNishem (č.7), oba vozy se téměř dotýkaly.
Montagny ale úžasným způsobem v 11. kole předjel svého soupeře a dostal se do vedení. Následovalo několik výměn na čelní pozici mezi Peugeotem č. 8 a jeho rivalem č. 7, které se odvíjely od strategie jízdy a pohybu safety-cars na trati. Závodu se letos účastnilo 44 vozů, vzhledem k tomu docházelo k četným srážkám a jízda tak byla pro vedoucí vozy mimořádně obtížná..
Krátce před sedmou hodinou závodu musel vůz Audi č.7 nečekaně zastavit a další průběh závodu se začal vyvíjet jednoznačně ve prospěch Peugeotu. Oba dva vozy 908 HDI FAP týmu Peugeot Total obsadily vedoucí pozice, vůz č. 8 vpředu následován vozem č. 7.
Vítězství pro posádku Sarrazin/Montagny/Lamy a Peugeot č. 8
Po 394 kolech v čase 9 hod12 min – jeden z nejrychlejších závodů Petit Le Mans v historii, projíždí Stéphane Sarrazin (Peugeot č.8) cílovou čarou jako první, o minutu rychleji než jeho stájový kolega, Anthony Davidson z Velké Británie s Peugeotem č. 7.
Sarrazin a Montagny si tedy dojeli pro své druhé vítězství na Petit Le Mans v řadě, tentokrát v doprovodu Pedro Lamy.
Bruno Famin (technický ředitel):
„Zvolili jsme velmi dobrou strategii. Používali jsme oba naše vozy, aby se vzájemně chránily před soupeři. Kromě lehkého poškození karoserie, ke kterému došlo při poměřování se soupeři, jsme nemuseli řešit žádný technický problém. Celý tým odvedl bezchybnou práci a piloti zajeli v hustém provozu skvělý závod. Našeho cíle v ILMC jsme samozřejmě ještě nedosáhli, ale jsme na dobré cestě. Stačí, abychom v Zhuhai měli v cíli aspoň jeden vůz 908 a budeme mistři.“
Pedro Lamy:
„Nemohl jsem si přát lepší oslavu mého posledního závodu za volantem Peugeotu 908 HDI FAP! Pro tým je to krásný double a pro mě je to po Spa mé druhé vítězství s Peugeotem v tomto roce. Bylo důležité vyvarovat se chyb, protože závod se rozjel velmi rychle. I přes velké množství zásahů safety cars a hustotu provozu na trati jsem svou štafetu zajel dobře a strategie Peugeot Sport byla obdivuhodná.“
Franck Montagny:
„Na tento závod jsme se s Pedrem a Stéphanem připravovali svědomitě, ale bez stresu. Vůz nyní dobře známe, v tomto ohledu jsme tedy neměli obavy. A pak jsme pracovali, jak to umíme, a toto vítězství, i když nebylo lehké, je plodem této důkladné práce. Co se týká strategie, mohli jsme našemu týmu naprosto důvěřovat. A jak se ukázalo, taktické nuance amerického závodění zvládáme perfektně.“
Stéphane Sarrazin:
„Pro nás to byl nezapomenutelný den. Po deštivém vítězství v roce 2009 jsme na Petit Le Mans zvítězili podruhé. Moji kolegové, Franck a Pedro, odvedli skvělou práci, stejně jako mechanici a celý tým Peugeot. Konec závodu byl náročný – tma a vozy, které jely relativně pomalu. Bylo zapotřebí dávat velký pozor.“
Anthony Davidson:
„Jeden z Peugeotů vyhrál a to je nejdůležitější. A je to úžasný výsledek pro celý tým. Na konci závodu jsme vsadili na bezpečnost. Hlavní bylo, abychom dojeli. Byl to neobyčejně těžký závod a s druhým místem jsem maximálně spokojený. Kdyby mi to někde řekl před startem, nevěřil bych.“
Pořadí Petit Le Mans 2010:
- 1. Peugeot 908 HDI FAP č. 8 (Sarrazin/Montagny/Lamy) 394 kol, 9:12
- 2. Peugeot 908 HDI FAP č. 7 (Davidson/Wurz/Gené) + 1min01s681
- 3. Audi (McNish/Kristensen/Capello) + 2 kola
- 4. HPD-ARX 01c (Brabham/Pagenaud/Franchitti) + 9 kol
- 5. Lola-AER (Field/Fiels) + 11 kol
Nejlepší čas: Franck Montagny, 1mn07s948
Pořadí na mistrovství Intercontinental Le Mans Cup
Konstruktéři
1. Peugeot, 95 bodů
2. Audi, 59 bodů
Týmy
1. Team Peugeot Total, 73 bodů
2. Audi Sport Team Joest, 59 bodů
Přístí závod Intercontinental Le Mans Cup 1000 km v Zhuhai (Čína) : 6.-7. listopadu 2010
Peugeot vysílá dvě posádky: č. 1 : Stéphane SARRAZIN-Franck MONTAGNY a č. 2 : Sébastien BOURDAIS-Simon PAGENAUD
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií