Po půl roce od otevření centrály v Moskvě se jí podařilo s pomocí country managera vybudovat obchodní síť s devíti pobočkami v Moskvě, Tjumeni, Surgutu, Soči, Petrohradě, Permu, Samaře, Ekatěrinburgu, Rjazani a Toljatti.
Po dodávce prvního vozidla moskevskému dealerovi, společnosti Block Comtrans, míří v těchto dnech do Ruska série dalších dvanácti podvozků.
„V souladu s plánem zahájení dodávek vozidel na ruský trh od druhé poloviny roku a s podporou mateřského koncernu jsme v Moskvě založili importérskou společnost Avia Ashok Leyland RUS, která se nachází v těsné blízkosti sídel importérů ostatních předních evropských výrobců nákladních vozidel. Tato společnosti disponuje, vedle administrativního zázemí, především dostatečnými prostory pro centrální sklad vozidel a náhradních dílů pro naši obchodní síť,“ popisuje současnou pozici na ruském trhu Tomáš Jiříčka, finanční ředitel AALM, který je vedoucím projektu vstupu Avie do Ruska.
Do konce roku půjdou do Ruska další vozy
Vybudování obchodní sítě a založení importérské společnosti znamená pro společnost AALM plné zahájení prodeje nákladních vozidel na ruském trhu. V současné době Avia jedná o dalších dodávkách pro velké distribuční společnosti v Moskvě a do poloviny příštího roku podle Jiřičky přibudou další. Rusko automobilka vnímá jako tradiční trh, na který se vrací v plné síle a s kompletně obnoveným produktovým portfoliem.
„V Rusku nabízíme všechny hmotnostní varianty našich vozidel D75, D90 a D120 a to ve dvou variantách plnění emisní normy. Do dvou let bychom rádi vybudovali renomé spolehlivé české značky nákladních vozidel, které bude plnit ruské silnice,“ nastiňuje další vývoj situace Tomáš Jiřička.