Úspěch, po kterém celý tým tak toužil, navíc doplnilo druhé místo Peugeotu 908 HDi FAP týmu Oreca.
Přesvědčivé vítězství
Anthony Davidson, kterému byl při startu vůz č. 1 týmu Peugeot svěřen, působil po získání nejlepšího času během ranního warm-upu velmi sebevědomě. Před očima domácích fanoušků a dalších více než 3 000 hostů ze společnosti Peugeot Velká Británie hned po startu předjel druhého Bernharda a pustil se do napínavého souboje s vedoucím McNishem. Oba piloti jeli místy bok po boku v čele a dodali začátku závodu strhující napínavý rytmus. Konečné slovo nakonec patřilo pilotu vozu Peugeot, který se od osmého kola dostal do čela a pokračoval osamoceně po celý závod. K bezchybnému výkonu obou pilotů se přidala i skvělá práce v boxech a vynikající výkon pneumatik Michelin. Posádka tak závod zajela bez sebemenšího zakolísání.
Anthony Davidson a Nicolas Minassian dojeli do cíle 1 000 km dlouhého závodu po o něco více než pěti hodinách a ke kariéře vozu 908 přidali tolik očekávané šestnácté vítězství.
První dvě místa pro Peugeot 908 HDi FAP v ILMC
Peugeot, který se dostal jako první na tabuli cti v prvním závodě nového šampionátu ILMC, otevřel novou kapitolu v historii vytrvalostních závodů. Kromě bodů za vítězství získal Peugeot i body za druhé místo díky vynikajícímu výsledku vozu 908 HDi FAP týmu Oreca.
Tento vůz 908 HDi FAP řízený posádkou ve složení Stéphane Sarrazin / Nicolas Lapierre získal Peugeotu první místo v poháru konstruktérů v Le Mans Series a Stéphane Sarrazin dosáhl po vítězství v roce 2007 podruhé v kariéře na titul nejlepšího jezdce. Silverstone byl tedy pro Peugeot velmi úspěšný a tým hodlá ve svém tažení pokračovat i v obou příštích podnicích šampionátu ILMC, kterými jsou Road Atlanta Petit Le Mans 2. října a závod v čínském Zhuhai 7. listopadu, do kterého tým přihlásil dva tovární vozy.
Olivier Quesnel:
„V tomto závodě jsme potřebovali absolutně zvítězit, abychom týmu dodali potřebnou vzpruhu a abychom úspěšně odstartovali Intercontinental Le Mans Cup, ve kterém chceme zvítězit. Tým i posádka odvedli fantastickou práci. Chtěl jsem po Anthony Davidsonovi, aby se hned po startu dostal na druhé místo. To splnil a zbytek přesáhl moje očekávání, kdy na jeho strhující start navázal skvělý Nicolas Minassian. Radost z vítězství v závodě byla znásobena získáním poháru konstruktérů v Le Mans Series a vítězstvím Stéphane Sarrazina v soutěži jezdců díky vozu 908 HDi FAP v barvách týmu Oreca, který získal prvenství mezi stájemi.“
Nicolas Minassian:
„Po příjezdu do Silverstone jsem si věřil a nemohl jsem se dočkat, až opět usednu za volant vozu 908 HDi FAP. Anthony odvedl v úvodní části závodu vynikající práci a na mě bylo si jen udržet vedení! Vítězství je pro mě úžasný způsob oslavy mého posledního závodu v tomto voze, který je prostě fantastický a už s ním vítězím podruhé!“
Anthony Davidson:
„Začátku závodu jsem si moc užil už ze dvou důvodů: bylo to poprvé, co jsem se s Peugeotem postavil na start, a navíc to byl strhující souboj. Škoda, že to McNish nechal jen na mně! Dnešním výsledkem začalo toto mistrovství pro Peugeot skvěle.“
Konečné výsledky závodu Autosport 1000 km Silverstone:
- 1. Peugeot 908 HDi FAP č.1 (Minassian-Davidson) 170 kol
- 2. Peugeot 908 HDi FAP-Oreca (Sarrazin-Lapierre) + 42,920
- 3. Audi (Bernhard-Capello) + 1:46,357
- 4. Aston Martin (Barazi-Mucke-Hancock) +3 kola
- 5. Lola (Prost-Jani) +5 kol, atd.
Umístění v mistrovství Intercontinental Le Mans Cup:
Konstruktéři
- 1. PEUGEOT, 47 bodů
- 2. AUDI, 21 bodů
Týmy
- 1. Team Peugeot Total, 25 bodů
- 2. Team Oreca Matmut, 22 bodů
- 3. Audi Sport Team, 21 bodů
- 4. Drayson Racing, 15 bodů
Příští závod mistrovství Intercontinental Le Mans Cup Road-Atlanta / Petit Le Mans proběhne 30. září – 2. října 2010.
Posádky Peugeotů: č. 07: Anthony DAVIDSON-Marc GENE-Alexander WURZ a č. 08: Stéphane SARRAZIN-Franck MONTAGNY-Pedro LAMY.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií