Peugeot 5008 na mě zapůsobil elegantním aerodynamickým designem karoserie, který při pohledu zpředu i zboku zdůrazňuje jeho dynamický charakter. Nejlépe to dokumentují jeho fotografie:
Po usednutí za volant a později i při testovacích jízdách jsem ocenil anatomické sedadlo s výborným bočním držením, které umožňuje projíždění prudkých zatáček vyššími rychlostmi s pocitem bezpečí. Stejně kladně hodnotím výborný výhled z vozu nejen dopředu rozměrným čelním sklem, ale i bočními okny do stran. Bezpečné a pohodlné vedení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadbytečně mou pozornost ze sledování jízdní situace.
Kladně hodnotím prostornost interiéru a variabilitu uspořádání vnitřního prostoru, který lze snadno a rychle uspořádat podle potřeby rodiny, převozu sportovních potřeb, zavazadel i objemných předmětů.
Nespornou výhodou je skutečnost, že všechna sedadla jsou samostatná a je s nimi tedy možné samostatně podle potřeby manipulovat. Tři sedadla ve druhé řadě jsou posuvná s možností nastavení sklonu opěradla. Sklopením sedadel třetí a druhé řady vznikne velkorysý přepravní prostor s rovnou podlahou objemu až 2506 litrů. Po sklopení opěradla sedadla spolujezdce lze přepravovat ve voze předměty až 276 cm dlouhé.
Interiér vozu obsahuje četné praktické odkládací prostory včetně chlazené schránky objemu 10,5 litru. Cestující na druhé řadě sedadel mohou využívat odkládací sklopné stolky, které jsou umístěny na opěradlech předních sedadel.
Za zmínku stojí zrcátko umístěné uprostřed nad běžným zpětným zrcátkem, které umožňuje řidiči sledovat děti i spolucestující na zadních sedadlech.
Testovaný model byl vybaven čtyřválcovým naftovým motorem 2.0 HDI FAP dosahujícím výkon 110 kW (150 k) při 3750 ot/min. a nejvyšší točivý moment 340 Nm již při 2000 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychloval a umožňoval mně bezproblémové předjetí na krátkém úseku.
Šestistupňová manuální převodovka je vhodně odstupňovaná a dobře se řadí. Odhlučnění motoru i podvozku je provedeno velmi dobře.
Výrobce uvádí maximální rychlost 195 km/h, zrychlení z 0 na 100 km za 9,9 sekundy a kombinovanou spotřebu 5,7 l. Během testu jsem vykázal spotřebu o 0,5 l nižší, ovšem jezdil jsem pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Po skončení týdenního testu mohu konstatovat, že řízení tohoto vozu vybaveného nejmodernějšími bezpečnostními technologiemi a komfortními prvky výbavy se beze zbytku vyrovná vedení klasických limuzín a umožňuje vychutnat každý kilometr jízdy s tímto kompaktním rodinným vozem.
K bezpečné a komfortní jízdě a pohodlnému vedení vozu přispívá bohatá výbava vozu obsažená v ceně vozu. Mimo jiné obsahuje:
automatickou elektronickou parkovací brzdu s podporou při rozjezdu do kopce Hill Assist, systém ABS+elektronický rozdělovač brzdných sil REF, podporu brýdění v kritických situacích EVA včetně automatické aktivace výstražných světel, systém kontroly stability ESP+ASR+Inteligent Traction Control, regulátor a omezovač rychlosti, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, palubní počítač, přední mlhová světla, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, přední a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel, 3 úchyty ISOFIX k upevnění dětských sedaček na zadních sedadlech druhé řady, dvouzónovou automatickou klimatizaci včetně systému Air Qvality, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektronický imobilizér, rádio s CD přehrávačem, MP3 s 6 reproduktory s ovládáním pod volantem, hliníková kola a řadu dalších položek u takto luxusních vozů běžných.
Testovaný Peugeot 5008 obsahoval z příplatkové výbavy navigační systém s barevnou výsuvnou obrazovkou (22 000 Kč), parkovací systém (20 000 Kč) a metalický lak (13 000 Kč). Výbavu vozu lze doplnit podle zájmu a potřeb zákazníka řadou položek za příplatek.
Délka vozu je 453 cm, šířka 184 cm (bez vnějších zpětných zrcátek) a výška 162 cm. Rozvor 273 cm. Provozní hmotnost včetně řidiče 1578 kg. Hmotnost brzděného přívěsu 1200 kg a nebrzděného 1000 kg.
Současná základní akční cena testovaného Peugeotu 5008 ve stupni výbavy Premium s motorem 2,0 l o výkonu 110 kW (150 k) s manuální šestistupňovou převodovkou je včetně DPH 549 900 Kč.
Pro informaci uvádím, že je možné volit i naftové motory 1,6 HDI (80 kW) a 2,0 HDI s vyšším výkonem (120 kW) a benzinové motory 1,6 s výkonem 88 anebo 115 kW. Akční ceny podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy (Confort Pack, Premium a Premium Pack) jsou od 434 900 do 644 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií