Dodání prvních Peugeotů RCZ lze očekávat v září tohoto roku.
RCZ, sportovní kompaktní kupé 2+2, bylo od počátku koncipováno jako exkluzivní vůz, automobilová specialita… esence silných emocí.
Již název RCZ symbolizuje jeho výjimečné postavení v modelové řadě Peugeot. Je to první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed. Peugeot RCZ jako průkopník nové identity značky, nese na karoserii nové logo lva.
V tomto ohledu je RCZ v modelové řadě Peugeot první automobilovou specialitou překračující hranice sériových vozů. V příštích letech ho budou následovat další modely, všechny výrazně odlišné, s vlastní identitou, silně vyhraněné a přinášející nové zážitky.
První etapa projektu RCZ byla zahájena v září 2007 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Peugeot zde odhalil koncepční vůz zrozený z nadšení a know-how týmů Značky. Koncept vzbudil obrovský zájem u laické i odborné veřejnosti. Rozhodnutí o realizaci a uvedení tohoto vozu na trh bylo přijato velmi rychle, během následujícího autosalonu v Ženevě v březnu 2008.
Prioritou nebylo pouze zachovat stylovost konceptu i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, velmi ambiciózní cíle byly vytyčeny i v oblasti jízdních vlastností a kvality provedení, tak aby vznikl vůz se silnou a nezaměnitelnou identitou.
Že Peugeot RCZ je krásný vůz zrozený ve znamení exkluzivity, náročnosti a silných emocí, potvrdila skutečnost, že všech 200 exemplářů RCZ exkluzivní série Limited Edition bylo rezervováno budoucími majiteli přímo na loňském autosalonu ve Frankfurtu za necelých 48 hodin.
Peugeot RCZ je montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě « Magna Steyr » v rakouském Grazu zaměřeném na výrobu exkluzivních vozů vyráběných v malých sériích.
Exteriér
Atletický, elegantní a aerodynamický styl vozu RCZ vytváří novou rovnováhu, harmonickou a současně temperamentní, založenou na originální architektuře. Dvojité zaoblení střechy vozu a zadního okna, stejně jako dva hliníkové střešní oblouky jsou jeho nejvýraznějšími stylovými prvky.
Interiér
Ideální pozice při řízení, palubní deska čistých a ladných křivek, ušlechtilé materiály, špičkové technologie… v kabině vozu RCZ se řidič ocitá v elitním sportovním prostředí. RCZ nezapomíná ani na praktičnost a nabízí 2 zadní přídavná sedadla se sklopnými opěradly, která otevírají přístup do velkorysého zavazadlového prostoru (od 384 do 760 l).
Mechanika
Díky nízké hmotnosti, propracované aerodynamice a motorům s moderními technologiemi dokáže RCZ nabídnout novou kvalitu spojení výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Motory
- 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 155 g/km
- 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, automatická šestistupňová převodovka – CO2: 168 g/km
- 1.6 THP 147 kW (200 k) Euro 5, 275 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 159 g/km
- 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) Euro 5, 340 Nm, manuální šestistupňová převodovka –CO2: 139 g/km
Třetí uvedený motor je u čtyřválce ve světové premiéře vybaven unikátními technologiemi, díky kterým dosahuje velké účinnosti z pohledu výkonů, spotřeby paliva i emisí CO2.
V návaznosti na tuto filozofii bude na stánku v Ženevě 2010 vystavena studie RCZ vybavená technologií HYbrid4. S ní bude toto sportovní kupé emitovat řádově 95 g CO2/km, jeho výkonový potenciál bude 147 kW (200 k) a bonusem bude pohon všech 4 kol.
Dynamika
S využitím know-how Značky v oblasti jízdních vlastností, posouvá model RCZ v rámci modelové řady Peugeot hranice přesnosti a jízdního potěšení na nejvyšší úroveň a jitří všechny smysly řidiče.
V základu využívá Peugeot RCZ velmi účinné podvozkové části převzaté z platformy 2 (přední náprava pseudo Mac Pherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem). Podvozek a těžiště má velmi nízké, rozchody jsou širší. Pneumatiky disponují velkorysými rozměry: 18” nebo 19”.
U verzí RCZ poháněných motorem THP 147kW (200 k) je v přední nápravě zakomponován speciální stabilizátor, díky kterému vůz získává na živosti a obratnosti, přičemž je i nadále zajištěna jeho stoprocentní účinnost.
Technologie
V souladu se svou mimořádnou pozicí v rámci modelové řady i dynamickým potenciálem je Peugeot RCZ vybaven kromě stylových a mechanických inovací i sofistikovanou výbavou pro klidnou a bezpečnou jízdu: inteligentní kontrola pohonu sériově spojená se systémem ESP, pomoc při rozjezdu do svahu (sériově), WIP COM 3D (multimediální systém vyšší třídy), bi-xenonové přední světlomety s nastavením, atd.
Vůz „na přání“
Aby si každý z majitelů mohl ze svého vozu RCZ vytvořit skutečně unikátní automobil, je v nabídce řada možností personalizace, které svou exkluzivitou odpovídají charakteru tohoto vozu: karbonová střecha, střešní oblouky ve dvou barevných odstínech, hliníková kola 18 a 19’’ v různých provedeních, dekorativní prvky karoserie…
Maximální bezpečnost
Pasivní bezpečnost modelu RCZ zajišťuje optimalizovaná struktura karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém nebo aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací…
Záměrem značky je udržet si své prvenství také v oblasti terciální bezpečnosti. Díky systému « lokalizované komunikační jednotky » bude moci Peugeot v průběhu roku 2010 nabídnout ve světové premiéře služby PEUGEOT CONNECT SOS (volání Peugeot Urgence) bez dodatečných nákladů a pro celou řadu RCZ.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií