Mercedes-Benz je nejprodávanější německá prémiová značka za první čtvrtletí v USA, v Číně byl dokonce počet prodaných vozů zdvojnásobený!
V březnu bylo prodáno 109 300 vozidel s třícípou hvězdou, což je v porovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o 11 % (březen 2009: 98 500 vozidel). Za celé první čtvrtletí 2010 bylo zákazníkům dodáno dokonce o 15 % více vozidel než ve stejném období minulého roku.
Dr. Joachim Schmidt, člen managementu divize Mercedes-Benz Cars zodpovědný za odbyt a marketing, k tomu poznamenal: „První čtvrtletí jsme uzavřeli podle očekávání úspěšně a díky rostoucímu úspěchu nové Třídy E a Třídy S jsme dále vylepšili strukturu našeho prodeje. V tomto pozitivním trendu budeme v následujících týdnech pokračovat a pro druhé čtvrtletí znovu počítáme s výrazným nárůstem prodeje.“ Základem pro tento vývoj se stane růst značky Mercedes-Benz na důležitých trzích, jako jsou USA a Čína, a několik nových produktů. Od 27. března je rodina vozů Třídy E kompletní díky novému kabrioletu Třídy E a rovněž od tohoto dne jsou zákazníkům dodávány i vozy Mercedes-Benz SLS AMG. Na nedávném mezinárodním autosalonu v New Yorku představil Mercedes-Benz novou generaci Třídy R, která je další hvězdou roku 2010. Nová Třída R bude k dispozici v USA od srpna, v západní Evropě od září, a v Číně, kde je o tyto vozy největší zájem, od října.
Mercedes-Benz zaznamenal za první čtvrtletí rostoucí trend ve všech regionech, především pak v Číně včetně Hongkongu, kde byl zákazníkům dodán rekordní počet 24 100 vozů (v prvním čtvrtletí 2009 to bylo 11 800 vozů). Nárůst o 105 % byl nejvyšší ze všech prestižních značek. V samotném březnu dokázal Mercedes-Benz zvýšit dodávky čínským zákazníkům o 57 % na 8500 vozů (březen 2009: 5400 vozů). V rámci asijsko-pacifického regionu zvýšil Mercedes-Benz svůj odbyt také v Japonsku (+18 %), Austrálii (+14 %) a Jižní Koreji (+95 %). Rovněž v Indii (+21 %), Brazílii (+40 %) a Rusku (+40 %) se situace na trhu vyvíjela pro třícípou hvězdu velmi příznivě.
V USA zaznamenal Mercedes-Benz zvýšení prodeje během prvních tří měsíců roku 2010 o 22 % na 49 200 osobních vozů (1. čtvrtletí 2009: 40 200 vozů) a stal se tak prodejně nejúspěšnější německou prestižní značkou na americkém trhu. V březnu vzrostl odbyt o 26 % na 19 600 vozů (březen 2009: 15 600 vozů). Na kanadském trhu dosáhl Mercedes-Benz v březnu nárůstu o 24 % a celkový prodej tak vzrostl na rekordní úroveň 2700 vozů (březen 2009: 2200 vozů).
V západní Evropě (bez Německa) bylo zákazníkům dodáno v prvním čtvrtletí 70 300 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku (65 500 vozů) znamená zvýšení o 7 %. V měsíci březnu vzrostl odbyt o 4 % na 34 000 osobních vozů (březen 2009: 32 900 vozů). Mercedes-Benz zaznamenal meziroční přírůstky například ve Velké Británii (+15 %), Španělsku (+24 %), Belgii (+23 %), Nizozemí (+25 %), Švýcarsku (+7 %), Portugalsku (+67 %) a Švédsku (+67 %). V březnu se podařilo značce Mercedes-Benz znovu zvýšit svůj podíl na německém trhu a udržet si tak první místo mezi všemi prestižními značkami. Celkem bylo v uplynulém měsíci v Německu prodáno 25 000 osobních vozů Mercedes-Benz (březen 2009: 26 000 vozů), což znamená pokles o 4 %.
Pozitivní výsledky vykázal Mercedes i v České republice, kde za 1. čtvrtletí předal zákazníkům 411 osobních automobilů, což představuje meziroční nárůst o 19%.
K nárůstu odbytu v prvním čtvrtletí výrazně přispěla nová Třída E. Celosvětový prodej těchto sedanů se téměř zdvojnásobil na 45 700 vozů. Díky tomu je Třída E světovým bestsellerem ve svém segmentu. Třída S zaznamenala ve stejném období nárůst o 23 %, takže zákazníkům bylo předáno celkem 13 500 luxusních sedanů. Také prodej sedanů Třídy C se vyvíjel pozitivně a vzrostl o 10 % na 57 000 vozů. V segmentu vozů SUV dosáhl Mercedes-Benz prodeje 41 100 vozů. Tento výsledek byl oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku o 12 % příznivější.
V březnu bylo zákazníkům na celém světě dodáno 10 600 vozů smart fortwo, což je pokles o 11 % v porovnání s březnem 2009 (11 900 vozů). Oživení prodeje se očekává od uvedení nové generace modelové řady smart fortwo na trh ve třetím čtvrtletí 2010.
Přehled prodeje divize Mercedes-Benz Cars
1. čtvrt. 2010 | meziroční změna v % | |
Mercedes-Benz | 248 500 | +15,0 |
smart | 22 800 | -21,1 |
Mercedes-Benz Cars | 271 200 | +10,8 |
Na jednotlivých trzích | ||
západní Evropa | 119 500 | +0,7 |
– z toho Německo | 49 200 | -7,4 |
nafta | 56 200 | +21,4 |
– z toho USA | 49 200 | +22,4 |
asijsko-pacifická oblast | 52 000 | +53,0 |
– z toho Japonsko | 8 300 | +7,6 |
– z toho Čína | 24 100 | +104,7 |
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií