Historie jednoho z nejoblíbenějších domácích automobilových pohárů Česká pojišťovna-Škoda Octavia cup se loni po třinácti ročnících uzavřela, ale souboj populárních vozů na závodních okruzích neskončil.
Petr Fulín a jeho Vekra racing tým se ujali role promotéra nové podoby Česká pojišťovna-Octavia cup 2010, kterou ve středu novinářům představil na tiskové besedě na brněnském Automotodromu.
Premiérový ročník zachoval model pěti závodních víkendů. Seriál odstartuje 29.-30. května v Poznani, následovat bude Slovakiaring (26.-27.června), Most (7.-8.srpna a 2.-29.srpna) a závěrečný podnik se odjede v Brně při Podzimní ceně (25.-26.září). Poprvé se tak pohárové klání letos odehraje za hranicemi České republiky. Nezměnily se ale technické předpisy. Pohárové vozy se představí pouze s faceliftovou tváří sériové Octavie II. Počítá se s účastí osmnácti vozů. Dva měsíce před startem poháru jsou ve startovním poli volná už jen tři auta. Novinkou bude VIP auto osobností.
Pohárová tradice
Petr Fulín na tiskové besedě poznamenal: „Chceme navázat na úspěšnou tradici tohoto Poháru u nás. Proto jsme se snažili zachovat maximální shodu s minulým seriálem, ale také nabídnout několik novinek. Připravili jsme facelift pohárového vozu a zamíříme mimo republiku, aby si jezdci vyzkoušeli jiné okruhy, než pouze domácí Most a Brno. Poprvé se také představí VIP auto osobností. Zájemců máme dost a věřím, že se nám podaří představit i některou ze zahraničních hvězd automobilového sportu. Hosté se budou střídat a jména prozradíme vždy až před závodem. Rád bych poděkoval všem, kteří zvládli přípravu vozu už nyní a přijeli do Brna testovat, a všem pak popřál hodně úspěchů v nadcházející sezoně.“ Servis motorů má opět na starosti Ing. Josef Michl, který současně dodává i pneumatiky Dunlop. „Všechny motory jsou výkonově naladěny tak, aby se vešly do rozmezí plus minus jednoho procenta. A s pneumatikami Dunlop nebyly nikdy problémy“, řekl Josef Michl. A hlavní technický komisař Ivan Matoušek k tomu dodal: „Předešlý pohár nasadil laťku hodně vysoko. Chceme ji udržet minimálně na stejné úrovni a věřím, že I tentokrát jezdci zachovají čistotu poháru“.
Nestárnoucí Václav Brejla
Přes nepříznivé počasí, kdy pršelo, foukal nepříjemný vítr a teplota se pohybovala lehce nad nulou, absolvovalo na brněnském Automotodromu oficiální testy jedenáct jezdců.
Výsledky toho zatím mnoho nenaznačily, protože se jelo na vodě a v závěru pak na polosuché trati a ne všichni měli možnost obout nové pneumatiky. I tak to ale byl zajímavý souboj s časem i tvrdými podmínkami na okruhu, který potvrdil, že Česká pojišťovna-Octavia Cup 2010 slibuje atraktivní bitvu. Z jednotlivců se na mokru hodně dařilo zkušenému Jiřímu Navrátilovi, se kterým přijel do Brna i jeho loňský kolega v evropském šampionátu GT3 ostřílený okruhový jezdec Němec Oliver Mayer, aby si pohárovou Octavii vyzkoušel. Bývalý jezdec Německého Superturing šampionátu, Porsche Carrera cupu i Porsche Supercupu, který je zvyklý na Corvettu či Audi R8, si se škodovkou rychle porozuměl a testování si pořádně užil. Možná, že sympatického Olivera ve VIP autě fanoušci letos uvidí. Rychlí byli na Masarykově okruhu známí pohároví harcovníci Dan Skalický, Milan Vaňkát, Tiky Ivoševič a Václav Brejla, který sice v pohárové octavii rok neseděl, ale v závěrečné sérii jízd zajel na oschlé trati nejlepší čas dne – 2:32,559. Líbil se i nejmladší z jezdeckého pole třiadvacetiletý Polák Rybarczyk, který loni v mistrovství Polska ve třídě do dvou litrů D4 obsadil s Renaultem Clio třetí místo. Měl ale k ruce nejen mechaniky loni vítězného týmu Autocentrály Hlučín, kteří mu budou připravovat vůz, ale také dobrého učitele. Do Brna s ním přijel loňský vítěz Octavia cupu jeho krajan Lisowski. Ten letos vyměnil octavie za Seat Leon Supercopa a chce v tomto poháru hodně znepříjemnit život bývalému soupeři Petrovi Fulínovi. Oba ještě ve středu večer také zamířili na Hockenheim, kde ve čtvrtek už testovaly Leony. Petr Fulín si ale zatrénoval i na brněnské trati. Jednak povozil novináře, ale také si od Tomáše Kučery půjčil na pár kol jeho auto a na mokru byl o chloupek rychlejší než Jirka Navrátil. Pochválit ale musíme i nováčky –prostějovského Tomáše Kučeru a Ivana Trejbala, kteří se lepšili kolo od kola a na závěr odstup od nejrychlejších jezdců výrazně snížili.
Kalendář závodů Česká pojišťovna-Octavia cup 2010:
- 29.-30.května – Poznaň
- 26.-27.června – Slovakiaring
- 7.-8.srpna – Most
- 28.-29.srpna – Most
- 25.-26.září – Brno
Výsledky testování v Brně
1. jízda:
- NAVRÁTIL Jiří – 2:38.102
- RYBARCZYK Maciej – 2:38.730
- BREJLA Václav – 2:39.485
- V.I.P. – 2:39.716
- IVOŠEVIČ Tiki – 2:39.723
- SKALICKÝ Daniel – 2:40.327
- MILDE Daniel – 2:43.345
- KUČERA Tomáš – 2:44.361
- VAŇKÁT Milan – 2:45.058
- TREJBAL Ivan – 2:47.187
- KUČERA Tomáš – 2:47.872
2. jízda:
- KUČERA Tomáš – 2:32.654
- NAVRÁTIL Jiří – 2:32.923
- IVOŠEVIČ Tiki – 2:33.280
- BREJLA Václav – 2:33.681
- SKALICKÝ Daniel – 2:33.759
- RYBARCZYK Maciej 2:34.017
- V.I.P. – 2:35.052
- VAŇKÁT Milan – 2:35.474
- MILDE Daniel – 2:37.144
- TREJBAL Ivan – 2:40.918
- KUČERA Tomáš – 2:42.634
3. jízda:
- BREJLA Václav – 2:32,559
- IVOŠEVIČ Tiki – 2:32,685
- RYBARCZYK Maciej – 2:33,453
- KUČERA Tomáš – 2:34,516
- TREJBAL Ivan – 2:38,254
- V.I.P. – 2:38,595