Otevřený dvoudveřový vůz umožňuje prostřednictvím klasické látkové střechy stylově čistý pocit kabrioletu.
Při pohledu z boku fascinuje tento nový model jak svými vyrovnanými proporcemi tak siluetou reprezentující ryzí kabriolet.
Je samozřejmostí, že nejvýš na seznamu požadavků kladených na nový kabriolet bylo, že musí být zaručený jeho celoroční provoz. Zatímco řada kabrioletů již během podzimu z evropských silnic mizí, Mercedes-Benz třídy E Cabrio (délka/šířka/výška: 4698/1786/1402 milimetrů) garantuje i s uzavřenou střechou obvyklou radost z jízdy a komfort.
Mezi novinky patří:
- Automatická větrná zástěna AIRCAP®: je neustále k dispozici a ovládá se jednoduše stisknutím tlačítka, stará se o citelné potlačení turbulencí na všech čtyřech sedadlech
- Dále zdokonalené zahřívání zátylku AIRSCARF®
- Do sériové výbavy patřící akustická střecha
Střecha se plně automaticky otevře a zavře během 20 sekund a to dokonce během jízdy do rychlosti 40 km/h. Uložena je za zadní dělící stěnou. Od zavazadlového prostoru jí dělí roletka, kterou je možné v případě uzavřené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 litrů na celkových 390 litrů. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem. To platí i o mechanické funkci známé pod označením „Easy-Entry-System“, který zjednodušuje nastupování a vystupování cestujících na zadních sedadlech.
Průkopnickou roli přebírá nový kabriolet třídy E i v oblasti pohonu: Nové naftové a benzínové agregáty s přímým vstřikem paliva kombinují jejich vysokou účinnost se suverénním výkonem. Příkladně nízká spotřeba byla docílena nejenom novými motory, ale podílela se na ní celá řada dalších opatření. K nim patří např.regulace čerpadel určených pro posilovač řízení a pro dopravu paliva v závislosti na aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení funkce generátoru podle jízdní situace a palubního napětí nebo příkladně vyřešená aerodynamika. Se součinitelem odporu vzduchu cx 0,28 se jedná o nejnižší hodnotu mezi srovnatelnými kabriolety a navazuje tak na velice úspěšnou historii třídy E v této oblasti.
Motory v přehledu:
- E 220 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: 125 kW (170 k)
- E 250 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: 150 kW (204 k)
- E 350 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: 170 kW (231 k)
- E 200 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: 135 kW (184 k)
- E 250 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: 150 kW (204 k)
- E 350 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: 215 kW (292 k)
- E 500 kabrio: 285 kW (388 k)
Menší turbulence, snadné ovládání: světová novinka AIRCAP®
V roce 1989 použil Mercedes-Benz v modelové řadě SL vůbec poprvé na světě vzduchovou zástěnu. Komfort jízdy v otevřeném voze dále zvýšil v roce 2004 zavedením vyhřívání zátylku AIRSCARF®. Nyní přichází další světová novinka: automatická větrná zástěna AIRCAP®, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje tak k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku nového Mercedesu třídy E kabrio. Zároveň má tento systém oproti konvenční zástěně řadu výhod. Odpadá obtížná montáž, obě samostatná zadní sedadla zůstávají volná a boční obrys kabrioletu nic neruší.
AIRCAP® je další typickou inovací Mercedesu: funkční, komfortní, elegantní a bezpečnou. AIRCAP® se skládá ze dvou komponentů: asi o šest centimetrů vysouvatelný usměrňovač proudu vzduchu se sítí v rámu čelního skla a větrné zástěny mezi zadními sedadly.
Funkce obou těchto komponentů:
- Převedení proudu vzduchu přes prostor pro cestující
- Potlačení rušivého podtlaku v prostoru pro cestující prostřednictvím sítě
- Potlačení zpětného proudění zadní zástěnou
- Zmenšením průvanu stoupá při aktivaci systému AIRCAP® (vysunutí až do rychlosti 160 km/h, využití i při nejvyšší rychlosti) nejen pocitový komfort, ale zároveň klesá úroveň hluku a cestující na všech sedadlech se mohou mezi sebou lépe domlouvat.
- Pro kabriolet jsou v paketu Komfort AIRCAP® a AIRSCARF® pohromadě. Tento patentovaný systém se projevuje jako neviditelná šála zahřívající týlovou a krční partii cestujících. AIRSCARF® je integrován v opěradlech předních sedadel a teplý vzduch vyfukuje z otvorů hlavových opěrek.
- Pro kabriolet třídy E tuto jedinečnou inovaci inženýři Mercedesu dále vylepšili. Výstup vzduchu je možné kromě výškového seřízení vlastní hlavové opěrky regulovat ještě pomocí přestavovacího kolečka v rozsahu 36 stupňů směrem nahoru a dolů. Tak mohou řidič a jeho spolujezdec toto jedinečné ohřívání krční a týlové partie využívat zcela nezávisle na jejich tělesné výšce.
Ticho, teplo a bezvětří: sériové vybavení akustickou střechou
Díky akustické střeše je také uzavřený model třídy E kabrio uvnitř jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřsedadlových prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Velice náročné odhlučnění střechy dovoluje zřetelně rozpoznatelné snížení úrovně hluku v prostoru pro cestující při porovnání s obvyklou střechou látkovou. Vnější hluk od ostatních vozidel obdobně jako aerodynamický hluk jsou absorbovány s daleko větší účinností. V praxi je rozdíl slyšitelný již od rychlosti asi 80 km/h v situacích jakými jsou například průjezd tunelem nebo předjíždění kolony kamionů. Při vyšších rychlostech je tato přednost akustické střechy ještě výraznější, takže telefonování je – alespoň z akustických hledisek- možné i při rychlostech přes 200 km/h.
Střecha je samozřejmě odolná vodě i větru a bez omezení schopná očisty v mycí lince. Celkem 23,5 milimetru silná látková střecha má také velmi dobrou tepelnou izolaci, která umožňuje nový kabriolet Mercedesu provozovat i v zimních podmínkách.
Bezpečnost: stabilní struktura, preventivní ochrana a okenní airbagy
Nový kabriolet má množství bezpečnostních inovací, které se v modelu Mercedesu očekávají. Ke zvláštnostem otevřeného dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené střešní A-sloupky a upravené sloupky B. Jako první kabriolet Mercedesu má novinka také hlavové airbagy.
Ochranu cestujících při převrácení vozu tvoří dva stabilní oblouky s průměrem 35 milimetrů v zadních opěrkách hlavy a uchycené v kazetách za opěradly zadních sedadel. Čidlo náklonu zjišťuje na základě extrémních pohybů vozu pro posádku nebezpečnou situaci a dává signál pro uvolnění stlačených pružin ochranných oblouků pyrotechnickou cestou. Oba bezpečnostní oblouky vyjedou z hlavových opěrek a během zlomku sekundy dosáhnou jejich výškové maximum, kde jsou automaticky zablokovány. Ve spolupráci se stabilními A- sloupky vyztuženými dvojicí trubek vytváří ocelové oblouky účinnou ochranu před možnými následky nehody. Upravené B-sloupky mají pro náraz zvláště bezpečné uchycení, protože sahají až do bočních prahů. Element z ultra vysokopevnostní oceli opírá B-sloupky o tuhý příčník zadního sedadla.
Se sedmi sériově použitými airbagy, napínači bezpečnostních pásů a omezovači síly v pásech u všech sedadel, aktivními opěrkami hlavy pro řidiče a spolujezdce má kabriolet třídy E nejobsáhlejší bezpečnostní výbavu v této automobilové třídě. K nafukovacím vakům, které se v případě nehody rozvinou během několika milisekund, patří čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, kolenní airbag na straně řidiče a poprvé v kabrioletu Mercedesu hlavové airbagy. Ty se nacházejí ve výplni dveří na úrovni hrany palubní desky. S velkou oblastí jejich funkce – v rozvinutí mají tyto airbagy plochu asi 0,7 x 0,5 metrů a objem 17 litrů – mohou v případě nárazu účinně ochránit jak malé tak i velké cestující. Boční ochranný systém složený z hlavového a thoraxového airbagu umožňuje přesné odladění ochranných účinků na jednotlivé části těla. Na přání jsou k dispozici boční airbagy i pro cestující na zadních sedadlech.
Mezi další příkladné bezpečnostní detaily třídy E kabrio patří kromě jiného:
– funkce detekce únavy řidiče „ATTENTION ASSIST“, preventivní ochrana posádky PRE-SAFE®, moderní osvětlovací technika „Inteligent Light System“, aktivní kapota a tempomat s regulací vzdálenosti „DISTRONIC PLUS“.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií