První generace Passatů se objevila v roce 1973 a znamenala definitivní odklon značky VW od vzduchem chlazených motorů a pohonu zadních kol. Jméno nového vozu, který si velmi rychle získával početnou rodinu obdivovatelů, mělo vyjadřovat volnost a nezávislost nespoutaného větru. Přední pohon a moderní zavěšení kol propůjčovaly novému vozu podstatně lepší jízdní vlastnosti, což se projevilo i na bezpečnosti jízdy.
Druhá generace Passatů vyjela v roce 1980. Elegantní vůz střední třídy měl vpředu podélně uložený motor, který poháněl samozřejmě přední kola. Prostorné kombi Passat Variant se stalo modelovým rodinným vozem, zatímco odvozený sedan Santana sklízel úspěchy na mnoha exotických trzích. Například v Číně bylo smontováno téměř milion těchto vozů a spolehlivé Santany se tam stále ještě vyrábějí.
Rok 1988 znamenal nástup třetí generace Passatu , mnoha konstrukčními prvky připomínající řadu VW Golf: napříč uloženým motorem vpředu pohánějícím přední kola, nejvýkonnějším motorem 2.8 VR6, který vozu propůjčoval úctyhodnou rychlost až 225 km/h.
Passat čtvrté generace, který vyjel v roce 1993, se vedle mnoha designerských změn vyznačoval také podstatně tužší strukturou karoserie.
Zcela nový Passat páté generace se představil v roce 1996 a přinesl do této třídy celou řadu novátorských prvků: Velmi tuhý skelet, splývavé tvary karoserie s extrémně úzkými spárami mezi jednotlivými panely, součinitel aerodynamického odporu pouhých 0,27, podélně uložený motor a mimořádně bohaté výbavy, zahrnující např. satelitní navigační systém. Volkswagen Passat se rychle stal vzorem moderního vozu střední třídy, což potvrdilprodej téměř jeden a půl milionu vozů během necelých dvou let od rozjezdu jeho sériové výroby.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií