Křivky a linie nového modelu New Beetle zrály ve studiích Volkswagenu v Kalifornii, kde se tým mladých návrhářů pokusil oživit formu legendárního Brouka. 0 tom, že mladí designéři jdou správnou cestou svědčilo i nadšené přijetí jejich studie Concept 1 na autosalonech v Detroitu v roce 1994 a později v Tokiu a Ženevě.
Na rozdíl od první studie je sériový Volkswagen New Beetle postavený na platformě nového Golfu – má tedy vpředu napříč uložený motor, který pohání přední kola. Moderní zavěšení šestnáctipalcových kol, standardně montovaný protiblokovací systém brzd ABS a elektronický stabilizační systém ESP propůjčují vozu skvělé jízdní vlastnosti.
Zpočátku budou moci zákazníci volit ze dvou čtyřválcových motorů: dvoulitrového zážehového agregátu o výkonu 85 kW (115 k) a turbodieselu 1,9 TDI/66 kW (90 k). Obě verze se budou prodávat za stejnou cenu. Nejvyšší rychlost vozu se zážehovým motorem činí 185 km/h, TDI verze jede až 171 km/h. Motory pro Volkswagen New Beetle vynikají i hospodárným provozem a čistotou spalin: Zážehový dvoulitr, který si řekne v průměru o 8,7 l/100 km, je prvním motorem automobilky Volkswagen, který plní nejpřísnější emisní normy EU-lV. Průměrná spotřeba turbodieselu TDI činí jenom 5,2 l/100 km a tento motor bez problémů vyhovuje normě EU-III-D.
Charakteristickým znakem Volkswagenu New Beetle jsou jeho oblé linie a nezaměnitelný „pohled“ oválných světlometů. Velmi příjemně a svěže působí i interiér vozu. Palubní desce vévodí velké, dobře čitelné přístroje, originálním detailem je vázička na květiny uprostřed přístrojového panelu. Do standardní výbavy patří mj. kvalitní autorádio „Gamma“ se šesti reproduktory. Za příplatek se potom do vozu dodává klimatizace, kožené čalounění, CD měnič nebo elektricky posuvné střešní okno. Zavazadlový prostor v zádi má objem 209 1 a lze jej dále zvětšit sklápěním půlených zadních opěradel.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas