Rok 2009 je pro Mercedes-Benz rokem jubilejním: v srpnu 1939 začal v závodě Sindelfingen pracovat Béla Barényi – pionýr na poli automobilové bezpečnosti.
Kromě jiného přišel s principem nárazové zóny vozu, kterou jako zcela původní inovaci zavedl Mercedes-Benz v roce 1959. S pomocí firemního oddělení, které vzniklo v roce 1969 a mělo na starosti výzkum v oblasti nehodovosti, vyvinuli v následujících letech inženýři Mercedesu celou řadu milníků bezpečnostních opatření pro osobní vozy.
Pro Mercedes-Benz je tento jubilejní rok příležitostí, ukázat na výzkumném vozu ESF 2009, na čem bezpečnostní experti momentálně bádají a konkrétně pracují. A jsou to projekty s horizontem sahajícím často hodně daleko do budoucnosti.
ESF 2009 je prvním experimentálním bezpečnostním vozem Mercedesu od roku 1974. Obdobně jako jeho historický předchůdce názorně shrnuje výsledky práce v oblasti zvyšování bezpečnosti automobilu. K pozoruhodným, ale v žádném případě ne “ztřeštěným” myšlenkám, patří např. nafukovací kovové komponenty, které dodají stavebnímu celku během zlomku sekundy větší stabilitu, nebo tzv.“Braking Bag“. Tento airbag uložený v podlahové partii se těsně před očekávaným nárazem rozvine a svým třecím obložením ve styku s vozovkou pomáhá při zpomalení vozu. Premiéru měl tento experimentální vůz ESF 2009 15.června u příležitosti 21.mezinárodní konference o bezpečnosti automobilů (ESV – Enhanced Safety of Vehicles Conference) ve Stuttgartu.
ESF 2009 byl kompletně vyvinut a realizován v dílně zkušebních automobilů v Sindelfingenu. Za základ experimentálního vozu posloužil Mercedes S 400 HYBRID, kam bylo integrováno více než tucet inovací bezpečnostního charakteru, z nichž většina je v demonstračním módu funkční. „Prostřednictvím ESF 2009 dáváme zcela jasně najevo, jakou inovační silou koncern Daimler disponuje. Kdo se o ESF 2009 zajímá podrobně, navíc zjistí, že větší bezpečnost a zlepšená energetická účinnost nemusí být v protikladu. V těchto obou oblastech hodláme pomocí nových myšlenek pomáhat pokroku“, říká člen představenstva Daimler AG Dr.Thomas Weber, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj Mercedes-Benz Cars.
K nejvýznamnějším inovacím vozu ESF 2009 postaveného na základě Mercedesu S 400 HYBRID patří:
PRE-SAFE Structure: Tato nafukovací kovová struktura snižuje hmotnost nebo zvyšuje stabilitu stavebního celku. V klidové fázi je kovový profil složen tak, aby šetřil místo. Je-li zapotřebí, aby aktivoval svůj ochranný účinek, postará se plynový generátor o bleskurychlé zvýšení vnitřního tlaku o 10 až 20 bar, profil se rozvine a získá tak větší stabilitu.
Braking Bag: Jedná se o přídavnou brzdu umístěnou v podlahové partii. Jakmile čidla a řídící jednotka zaregistrují neodvratný náraz vozu, těsně před kolizí se „Braking Bag“ pod přídí rozvine tak, že jeho široká třecí plocha významně zvýší zpomalení vozidla při brždění.
Interactive Vehicle Communication: ESF 2009 může s ostatními vozy buďto přímo nebo prostřednictvím reléové stanice komunikovat. Přes „ad hoc“ sítě a WLAN rádiovou techniku mohou být předávány zprávy např.o nepříznivém počasí nebo varování před nebezpečnými překážkami.
PRE-SAFE® Pulse: Dále zdokonalený systém PRE-SAFE® je schopen při bočním nárazu snížit silové zatížení horní části těla až o jednu třetinu tím, že ho preventivně vytlačí až o 50 milimetrů směrem ke středu vozu. Tento systém k tomu využívá vzduchové komory v bocích opěradla sedačky.
Světelná funkce Spotlight: Dílčí dálkové světlo LED, které dokáže osvětlit potencionální místa nebezpečí. Zjistí-li infračervená kamera asistenční funkce PLUS pro vidění ve tmě např. zvíře nebo osobu v jízdní dráze, může se tento LED směrový světlomet krátkodobě nad dosah dálkového světla na tuto oblast zaměřit.
S vozem ESF 2009 navazuje Mercedes-Benz na dlouhodobou tradici. Pro konference o bezpečnosti automobilu ESV v letech 1971 až 1975 postavili experti na bezpečnost ze Stuttgartu více než 30 zkušebních vozů a vyzkoušeli je při nárazových testech, aby splnili až vizionářské bezpečnostní požadavky na vozy s trojcípou hvězdou na přídi. Čtyři tyto automobily ESF (Experimental –Sicherheits-Fahrzeug) byly představeny veřejnosti.
Řadu revolučních myšlenek jako ABS nebo airbag zavedl Mercedes-Benz jako první automobilka u svých sériových vozů.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií