Mercedes-Benz věnuje bezpečnosti mimořádnou a soustavnou pozornost

Další revoluční perspektiva: nafukovací kovové struktury a brzdící airbag v podlaze automobilu

Rok 2009 je pro Mercedes-Benz rokem jubilejním: v srpnu 1939 začal v závodě Sindelfingen pracovat Béla Barényi – pionýr na poli automobilové bezpečnosti.

Kromě jiného přišel s principem nárazové zóny vozu, kterou jako zcela původní inovaci zavedl Mercedes-Benz v roce 1959. S pomocí firemního oddělení, které vzniklo v roce 1969 a mělo na starosti výzkum v oblasti nehodovosti, vyvinuli v následujících letech inženýři Mercedesu celou řadu milníků bezpečnostních opatření pro osobní vozy.

Pro Mercedes-Benz je tento jubilejní rok příležitostí, ukázat na výzkumném vozu ESF 2009, na čem bezpečnostní experti momentálně bádají a konkrétně pracují. A jsou to projekty s horizontem sahajícím často hodně daleko do budoucnosti.

ESF 2009 je prvním experimentálním bezpečnostním vozem Mercedesu od roku 1974. Obdobně jako jeho historický předchůdce názorně shrnuje výsledky práce v oblasti zvyšování bezpečnosti automobilu. K pozoruhodným, ale v žádném případě ne “ztřeštěným” myšlenkám, patří např. nafukovací kovové komponenty, které dodají stavebnímu celku během zlomku sekundy větší stabilitu, nebo tzv.“Braking Bag“. Tento airbag uložený v podlahové partii se těsně před očekávaným nárazem rozvine a svým třecím obložením ve styku s vozovkou pomáhá při zpomalení vozu. Premiéru měl tento experimentální vůz ESF 2009 15.června u příležitosti 21.mezinárodní konference o bezpečnosti automobilů (ESV – Enhanced Safety of Vehicles Conference) ve Stuttgartu.

ESF 2009 byl kompletně vyvinut a realizován v dílně zkušebních automobilů v Sindelfingenu. Za základ experimentálního vozu posloužil Mercedes S 400 HYBRID, kam bylo integrováno více než tucet inovací bezpečnostního charakteru, z nichž většina je v demonstračním módu funkční. „Prostřednictvím ESF 2009 dáváme zcela jasně najevo, jakou inovační silou koncern Daimler disponuje. Kdo se o ESF 2009 zajímá podrobně, navíc zjistí, že větší bezpečnost a zlepšená energetická účinnost nemusí být v protikladu. V těchto obou oblastech hodláme pomocí nových myšlenek pomáhat pokroku“, říká člen představenstva Daimler AG Dr.Thomas Weber, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj Mercedes-Benz Cars.

K nejvýznamnějším inovacím vozu ESF 2009 postaveného na základě Mercedesu S 400 HYBRID patří:

PRE-SAFE Structure: Tato nafukovací kovová struktura snižuje hmotnost nebo zvyšuje stabilitu stavebního celku. V klidové fázi je kovový profil složen tak, aby šetřil místo. Je-li zapotřebí, aby aktivoval svůj ochranný účinek, postará se plynový generátor o bleskurychlé zvýšení vnitřního tlaku o 10 až 20 bar, profil se rozvine a získá tak větší stabilitu.

Braking Bag: Jedná se o přídavnou brzdu umístěnou v podlahové partii. Jakmile čidla a řídící jednotka zaregistrují neodvratný náraz vozu, těsně před kolizí se „Braking Bag“ pod přídí rozvine tak, že jeho široká třecí plocha významně zvýší zpomalení vozidla při brždění.

Interactive Vehicle Communication: ESF 2009 může s ostatními vozy buďto přímo nebo prostřednictvím reléové stanice komunikovat. Přes „ad hoc“ sítě a WLAN rádiovou techniku mohou být předávány zprávy např.o nepříznivém počasí nebo varování před nebezpečnými překážkami.

PRE-SAFE® Pulse: Dále zdokonalený systém PRE-SAFE® je schopen při bočním nárazu snížit silové zatížení horní části těla až o jednu třetinu tím, že ho preventivně vytlačí až o 50 milimetrů směrem ke středu vozu. Tento systém k tomu využívá vzduchové komory v bocích opěradla sedačky.

Světelná funkce Spotlight: Dílčí dálkové světlo LED, které dokáže osvětlit potencionální místa nebezpečí. Zjistí-li infračervená kamera asistenční funkce PLUS pro vidění ve tmě např. zvíře nebo osobu v jízdní dráze, může se tento LED směrový světlomet krátkodobě nad dosah dálkového světla na tuto oblast zaměřit.

S vozem ESF 2009 navazuje Mercedes-Benz na dlouhodobou tradici. Pro konference o bezpečnosti automobilu ESV v letech 1971 až 1975 postavili experti na bezpečnost ze Stuttgartu více než 30 zkušebních vozů a vyzkoušeli je při nárazových testech, aby splnili až vizionářské bezpečnostní požadavky na vozy s trojcípou hvězdou na přídi. Čtyři tyto automobily ESF (Experimental –Sicherheits-Fahrzeug) byly představeny veřejnosti.

Řadu revolučních myšlenek jako ABS nebo airbag zavedl Mercedes-Benz jako první automobilka u svých sériových vozů.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....