Od roku 1994 zde provozuje Daimler Buses výrobní závod a vyrábí tam se zhruba 350 zaměstnanci autobusy a podvozky pro mexický trh.
Závod se nachází v Garcie, v blízkosti Monterrey, v mexickém spolkovém státu Nuevo León. Lokalita Monterrey nabízí velice dobré dopravní spojení a disponuje mnoha kvalitně vzdělanými pracovníky jak ve výrobních tak v inženýrských oborech.
Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses: „Při příležitosti 15letého jubilea našeho závodu v Monterrey děkuji především našim tamějším spolupracovnicím a spolupracovníkům. S jejich vědomostmi a angažovaností jsme společně dosáhli plynulého rozvoje autobusových aktivit a od roku 1997 nesporné pozice číslo jedna na mexickém trhu.“
Při zhruba 11 000 celkem prodaných jednotkách (autobusy > 8t, včetně školních autobusů) v mexickém autobusovém průmyslu v roce 2008, společnost Daimler Buses v tomto rekordním roce prodala 6 250 jednotek a dosáhla tržního podílu 56,3 %. Největší podíl dělají s 85 procenty městské a linkové autobusy, které jsou prodávány celkem 39 Mercedes-Benz distributory. Zbývajících 15 procent tvoří zájezdové autobusy, kterými je obsluhováno osm velkých vozových parků.
První pololetí roku 2009 bylo ovlivněno vytrvalým klesajícím vývojem jihoamerických trhů, takže Daimler Buses zaznamenal také v Mexiku silně klesající poptávku. To vedlo v prvních šesti měsících roku 2009 k poklesu prodeje -48 % na mexickém trhu autobusů. Přesto dokázal Daimler Buses potvrdit své prvenství na trhu v Mexiku a s podílem 60,4 procent dokonce vylepšit svůj tržní podíl.
Jochen Duppui, ředitel Mercedes-Benz Busse Mexiko: „Naše výrobkové portfolio je kompletně inovováno. Mimo to nadále realizujeme naše již zavedená opatření, abychom obnovili naše úspěchy. Jsem si jistý, že náš tým v Monterrey bude i nadále s velkým nadšením a nasazením postupovat kupředu a že bude společně vylepšovat konkurenceschopnost závodu.“
Již 15 let na cestě úspěchu
Vývoj závodu Monterrey směřuje v posledních 15 letech neustále nahoru. V roce 1993 začal Daimler-Benz svojí spolupráci s brazilským nástavbářem CAIO a vyráběl městské autobusy. Podvozky autobusů s motorem vpředu vznikaly v brazilském závodu Sao Bernardo do Campo, nástavby zhotovovala firma CAIO. O něco později byl v Monterrey sestaven také první autobus s motorem vzadu. Velikou výzvou hned ze začátku historie závodu byla tzv. „Tequila krize“ v roce 1995. Tehdy vedlo masivní znehodnocení mexické měny k tehdy dosud největší hospodářské krizi v zemi. Společnému pádu velkých bank a investičních fondů v Mexiku mohlo být tehdy zabráněno pouze s pomocí záchranného balíčku ve výši 47,8 mld. US-$ od Mezinárodního měnového fondu a Světové banky. Závod Monterrey fungoval v těchto časech pouze se skalními zaměstnanci, aby v lokalitě udržel know-how. Roku 1997 se postaraly nové zakázky o uzdravení, současně skončilo partnerství s CAIO.
V roce 1998 převzal závod Monterrey výrobu autobusových podvozků mexického závodu Santiago Tianguistenco; roku 1999 byl v Monterrey zhotoven první podvozek autobusu. K tomu přibyla také montáž nákladních vozidel. Roku 2000 následoval Joint Venture s firmou Marcopolo. Městský autobus Torino a linkový autobus Allegro přišly na trh v roce 2001. Milníkem se stalo uvedení na trh Boxeru, vyvíjeného původně čistě jako podvozek pro městské autobusy s motorem vpředu, který se od té doby stal vzorem mexického městského autobusu. Během následujících let dobýval závod mexický trh s pomocí produktů jako Multego, dodával kloubové autobusy pro Bus Rapid Transit (BRT) v Mexiko City a všechna vozidla nabízel s technologií výfukových plynů EPA04.
Roku 2008 vytvořil závod s 6 010 zhotovenými jednotkami nový výrobní rekord. V jubilejním roce se vedle 50 000. v Monterrey vyrobeného vozidla inovovala celá paleta výrobků. Mimo jiné ji tvoří nový podvozek XBC pro městské a linkové autobusy s motorem vzadu, nový OH2836 RFA splňující normu výfukových plynů Euro 5 a nový Multego 1844 a 2244 s hodnotami EPA04.
Mercedes-Benz nabízí mezi městskými autobusy typ Boxer s motorem vpředu, Torino s motorem vzadu a stejně tak kloubové autobusy Gran Viale a Coraza. Jako linkový autobus je v nabídce Allegro a pro dálkové trasy Andare (Economy), Turiclass (Business) a Multego (Premium). Boxer je z Monterrey jasně nejprodávanějším modelem. Asi dvě třetiny jednotek, které v Monterrey sjedou z výrobního pásu, jsou autobusy tohoto typu. Z tohoto důvodu se z Boxera s tržním podílem 68,2 % v uplynulém roce stal zcela typický mexický městský autobus.
V letech 1993 až 2009 investoval Daimler Buses do závodu v Monterrey celkem asi 80 mil. US-$. V letech 2007 a 2008 se investice pohybovaly na úrovni kolem 1,6 mil. US-$, například na novou úpravnu pitné vody, výrobní nástroje a zařízení, laboratoř pro materiálové a kvalitativní zkoušky, školicí místnosti a transportní nosiče a přípravy na nápravy vozidel.
Lokalita Mexiko vytváří vývojové sdružení se závody Mercedes-Benz v Brazílii a v Německu. „Spolupráce mezi kolegy v Brazílii, Německu a Mexiku funguje velmi dobře a všechny strany z toho profitují. Závod Monterrey je zapojen do vývoje nových vozidel pro mexický trh a přebírá kromě toho úkoly pro jiná stanoviště,“ říká Hartmut Schick. Například se v Mexiku provádí výškové zkoušky pro různá užitková vozidla. Také nový městský autobus Boxer OF je dobrým příkladem vývojového sdružení u Daimler Buses: v Brazílii inženýři vyvinuli podvozek, němečtí kolegové ho podpořili projektovým managementem a přípravou podstatných dílů jako nápravy, spojka a motor.
V Mexiku samotném potom pracovníci vůz Boxer OF přizpůsobili a připravili pro lokální regionální požadavky.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií