Pro uvedení tohoto nového čtyřválce s objemem 2,2 litru na trh zvolila stuttgartská automobilka model třídy C – konkrétně C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition.
Tato hnací jednotka je charakterizována výkonem 150 kW/204 k a točivým momentem 500 Nm, dovede zrychlit tento premiérový model z nuly na rychlost 100 km/h během 7,0 s a posunout jeho rychlostní maximum až na 250 km/h. I přes tyto vynikající jízdní výkony je spotřeba modelu C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition v průměru podle požadavků platné normy pouhých 5,2 litrů na 100 km, což odpovídá 138g CO2/km ve výfukových plynech. Nový motor přesvědčuje spontánní reakcí a klidným chodem, takže může být smysluplnou alternativou šestiválcových agregátů s většími pracovními objemy.
Základ nového modelu C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition tvoří limuzína třídy C ve výbavové linii AVANTGARDE, u které se nejvíce projevují sportovní geny značky Mercedes-Benz, například prostřednictvím masky chladiče s jejími třemi markantními lamelami a velkou, v jeho středu umístěnou, třícípou hvězdou Mercedesu. Mezi automobilovými znalci platí tento stylistický prvek odedávna za typický rys sportovních modelů Mercedesu. V modelech AVANTGARDE třídy C zdobí poprvé limuzínu, která tímto dává zcela jednoznačně na vědomí, co se v ní skrývá: agilita, síla a výkonový potenciál, a to vše bez zásahů do osvědčených kvalit třídy C jako je bezpečnost a příkladný komfort na dlouhých trasách.
V sériovém provedení má model C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition šestnáctipalcová kola z lehké slitiny obutá do pneumatik rozměru 205/55 R16 – bez příplatku je možné získat šestnáctipalcová kola ve sportovním sedmipaprskovém designu (rovněž s pneumatikami 205/55 R16) nebo sedmnáctipalcová lehká kola s pěticí zdvojených paprsků obutých do nízkoprofilových pneumatik o rozměrech 225/45 R17 vpředu a 245/40 R17 vzadu. Na palubě vozu jsou samozřejmě k dispozici pokrokové technické systémy třídy C – kromě jiného se jedná o AGILITY CONTROL – paket s možností regulace charakteristiky tlumičů nebo o systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®.
Mezi položky bohaté sériové výbavy patří také přístroj Audio 20 z oblasti infotainmentu. Ten kromě jiného disponuje klávesnicí pro zadávání telefonních čísel a rádiových frekvencí a také rozhraním Bluetooth. Koberečky s nápisem „Prime Edition“ poukazují na prominentní postavení tohoto nového modelu. Ozdobné díly z hliníku (na přání z ušlechtilého dřeva) a další zajímavé detaily podtrhují sportovně suverénní vzhled interiéru.
Výkonnější a hospodárnější naftový motor s výrazně progresivní technikou
Svoje příkladné hodnoty týkající se výkonových charakteristik, hospodárnosti, emisí škodlivin a klidného chodu motoru získal nový agregát využitím celé řady inovačních technologií. Mezi nimi jsou i takové novinky, které se zatím v žádném sériově vyráběném naftovém motoru pro osobní vozy nevyskytují. Nejdůležitější rysy nového dieselu Mercedesu:
- dvoustupňové přeplňování pro získání vysokého výkonu a optimálního průběhu točivého momentu
- Common-rail technika čtvrté generace s nárůstem tlaku v zásobníku o 400 na 2000 barů a nová koncepce piezoelektrických vstřikovačů s přímým ovládáním jehly dávající předpoklady pro vyšší flexibilitu v čase určeném pro vstřik a tím dosažení měkčího chodu motoru, nižší spotřeby paliva a menšího množství škodlivých emisí
- maximální tlak pro vznícení směsi 200 barů přispívá ke zvýšenému výkonu
- trysky pro vstřik oleje a vodní čerpadlo jsou pro snížení potřebné energie aktivovány pouze v případě, kdy to je zapotřebí
- blok motoru je vyroben ze šedé litiny, hlava válců z hliníku
- dva vodní pláště pro maximální chlazení jsou využity také tam, kde je vyzařováno nejvíce tepla; tím je umožněn tlak pro vznícení směsi 200 barů a vysoký specifický výkon
- hliníkové písty se pohybují po povrchu ze šedé litiny optimalizovaném z hlediska tření
- ojnice jsou vyrobeny z kované oceli. Jejich hmotnost inženýři Mercedesu optimalizovali
- kovaný klikový hřídel s osmi protizávažími se otáčí v pěti ložiskách, což potlačuje vibrace. Zaoblení obou konců hlavních čepů klikového hřídele je válcované a vyznačuje se značnou pevností
- volné momenty, které principiálně doprovázejí chod čtyřválcového řadového motoru, kompenzují dva vyrovnávací hřídele v bloku motoru. Pro snížení třecích ztrát jsou pro jejich uložení použita valivá a nikoliv kluzná ložiska dvouhmotnostní setrvačník odpojuje kmity klikového hřídele od hnací větve a zajišťuje tak klidnější chod
K důležitým inovacím nového čtyřválce patří také umístění řízení ventilového rozvodu na zadní stranu motoru. Tím je možné při jeho uložení napodél a směrem dozadu stoupající kapotě splnit předpisy vyžadovanou podmínku chránící chodce při střetu s přední částí automobilu. Kromě toho jsou kmity vybuzené klikovou hřídelí na zadní straně motoru menší nežli na straně přední. I tento fakt má podíl na mimořádně klidném chodu motoru.
Kromě vynikajících hodnot v oblasti výkonu nabízí tento agregát oproti jeho předchozímu provedení výrazně vylepšený průběh točivého momentu již od nízkých otáček. Výhoda: v každodenních běžných jízdních situacích je možné motor provozovat v nízkých otáčkách s hospodárným provozem. Kromě toho zaujímá nový motor na trhu špičkové postavení co se týká škodlivých emisí. Již dnes nejen splňuje kriteria příští normy EU 5, ale má potenciál vyrovnat se s požadavky norem EU 6 a BIN 5.
Značné rezervy nového naftového čtyřválce pro budoucnost
Měřeno pracovním objemem je nový motor velice kompaktní, takže se nabízí jeho nasazení v prostorech různých velikostí. Nový naftový čtyřválec nahradí čtyři stávající naftové agregáty a v několika výkonových stupních se objeví v různých modelových řadách, a to jak napříč, tak napodél. Kromě třídy C se počítá s využitím tohoto čtyřválce také ve třídě E a v nové třídě GLK. Vzhledem k jeho dosahovaným výkonům bude moci nahradit i objemově silnější motory v těžších vozech, takže tento pokrokový trend (downsizing) povede k efektivnímu poklesu spotřeby.
Nejmodernější výroba s novou strojní koncepcí
Čtyřválcové motory se vyrábí kompletně v Německu: hrubý motor v Untertürkheimu, konečná montáž probíhá v Kölleda/Thüringen. Pro výrobní proces nové generace naftových čtyřválců byly postaveny nové haly a do nich instalováno nejmodernější zařízení. Mercedes-Benz počítá s roční výrobou 700 000 těchto moderních hnacích agregátů.
Promyšlené úpravy přispívají snížení spotřeby paliva
V Mercedesu C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition je naftový čtyřválec propojen se sportovní manuální šestistupňovou převodovkou, což je dalším krokem k vysoké účinnosti dosahované u tohoto modelu. Kromě toho inženýři ze Stuttgartu provedli pro dosažení co největší úspory paliva ještě celou řadu dalších opatření.
Patří k nim např.:
>Potřebné informace: nový ukazatel řazení a spotřeby paliva
Zkušenosti z tréninku ekologické jízdy prováděné automobilkou Mercedes-Benz ukazují, že také řidič může svojí jízdou přizpůsobenou minimalizaci energetické náročnosti spotřebu paliva snížit bez vlivu na požitek z jízdy. V modelu C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition ho v této snaze účinně podporuje nově vyvinutý ukazatel řazení v kokpitu. Ten informuje, když je pro úsporu paliva zapotřebí zařazený rychlostní stupeň změnit. K doporučenému řazení má řidič na kombinovaném přístroji ještě k dispozici hodnotu momentální spotřeby.
Model C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition je dodáván ve třech barevných provedení, na přání pak ještě v mimořádné metalíze (diamantově bílá). Na přání je také možné získat sportovní paket AMG, který kromě jiného zahrnuje markantně stylizované přední a zadní nárazníky a také pozměněné dveřní prahy.
Výroba modelu Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition je omezena na 5000 kusů.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů