Nový model Honda Jazz opět posouvá laťku v oblasti praktičnosti a prostornosti interiéru u vozů třídy B. Tento pětidveřový hatchback nabízí ve své třídě bezkonkurenčně prostorný interiér, ke kterému přidává výrazně nižší spotřebu paliva a emise CO2 na úrovni 120 g/km (1,4-litrový motor s převodovkou i-SHIFT a 1,2-litrový motor).
Nový vůz zachovává koncepci předchozího modelu Jazz s nádrží umístěnou pod středem vozidla a se sedadly Magic Seats, která umožňují dosažení bezkonkurenční flexibility interiéru. V prostornosti může tento model konkurovat středně velkým vozům.
O něco větší karoserie s interiérem posunutým vpřed zajišťuje lepší výhled z vozu, díky čemuž je Honda Jazz je ještě prostornější, což se projevuje především v prostoru pro nohy vzadu a v zavazadlovém prostoru. Sedadla Magic Seats se sklápějí jedním snadným pohybem a jejich variabilitu nově rozšiřuje praktická přepážka v zavazadlovém prostoru.
Vůz nabízí lepší bezpečnostní výbavu včetně nové karoserie s technologií nárazové kompatibility Honda Advanced Compatibility Engineering (ACE), aktivních opěrek hlavy na předních sedadlech a stabilizačního systému VSA. Větší kola, upravené odpružení a delší rozvor náprav / širší rozchod kol přispívají k větší agilitě a zároveň zlepšují komfort jízdy.
Nižší spotřeba i emise u obou nových motorů
Nové, výkonnější benzínové motory mají mimořádně nízkou spotřebou paliva. Pokud jde o rovnováhu mezi úsporností a dynamikou, nemají tyto motory v dané třídě konkurenci. Nové čtyřválcové motory s objemem 1,2 a 1,4 l vybavené technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) vyvinutou společností Honda jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo – v případě motoru 1,4 – se šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou Honda i-SHIFT, která umožňuje řazení také páčkami pod volantem.
Motor o objemu 1,2 l nabízí oproti svému předchůdci (78 koní) vyšší výkon 90 koní při 6000 ot. /min. a točivý moment 114 Nm oproti 110 Nm. Zároveň je však hospodárnější – jeho kombinovaná spotřeba činí 5,1 l/100 km (5,5 l 100 km u předchozí verze), snížilo se rovněž množství emisí CO2, a to ze 129 na 120 g/km.
Podobně je tomu také v případě nového 1,4-litrového motoru, který disponuje výkonem 100 k a točivým momentem 127 Nm. V porovnání s předchozím motorem i-DSI, který disponoval výkonem 83 k a točivým momentem 119 Nm spotřeba nyní dosahuje 5,3 l/100km u modelu s manuální převodovkou (oproti původním 5,8 l/100km) a ještě lepší hodnoty 5,1 l/100km u modelu s poloautomatickou manuální převodovkou i-SHIFT (oproti 5,9 l/100km u předchozího modelu 1,4 CVT). Emise CO2 poklesly na 124 a 120 g/km (ze 137 a 139 g/km).
Převodovky
Modely s motorem 1,2 a 1,4 litru jsou vybaveny inovovanou verzí dříve používané pětistupňové manuální převodovky, u které byly převodové stupně optimalizovány s ohledem na dosažení sportovnějších jízdních vlastností a snížení spotřeby paliva.
Mezi hlavní zlepšení patří upravený zdvih spojkového pedálu, karbonový synchronizátor na třetím rychlostním stupni, který usnadňuje řazení, zmenšení setrvačnosti spojkového kotouče a větší přesnost řazení.
Modely s manuální převodovkou jsou vybaveny novým indikátorem řazení SIL (Shift Indicator Light) umístěným uprostřed otáčkoměru, který je k dispozici také u nejnovější Hondy Accord. Tento indikátor řidiče vizuálně upozorní na nejvhodnější okamžik k přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň. Bylo prokázáno, že při dodržování pokynů indikátoru lze dosáhnout významného snížení spotřeby paliva.
i-SHIFT (6-stupňová automatizovaná manuální převodovka)
Kromě pětistupňové manuální převodovky může být 1,4litrový motor vybaven také nejnovější převodovkou Honda i-SHIFT. Tato převodovka, která je první šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou ve vozidle této třídy, nabízí lepší ekonomiku provozu než plně automatická převodovka nebo převodovka CVT (s plynule měnitelným převodem). Hlavní zlepšení zahrnují: zkrácení doby potřebné pro změnu převodového stupně, hladší řazení a propracovanější logika řazení v automatickém režimu.
Inovovaná kabina posunutá vpřed a prostornější interiér
Celková výška 1525 mm zůstala zachována, nový model však narostl do délky 3900 mm (o 55 mm) a je také o 20 mm širší – 1695 mm. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm a rozchod předních /zadních kol je o 35 / 30 mm širší, což přispívá k lepší stabilitě a ovladatelnosti. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru) a díky lepšímu výhledu je nový model do městského provozu ještě vhodnější.
Nová konstrukce karoserie ACE
Vyšší bezpečnost je výsledkem zavedení konstrukce karoserie ACE (Advanced Compatibility Engineering), což je koncepce, která je postupně zaváděna u všech modelů značky Honda. Toto konstrukční řešení, zejména hlavní polygonální rám přídě, pomáhá snižovat nepříznivý dopad vyosení při kolizi vozidel různých velikostí a konstrukcí. Zvýšený počet tras pro pohlcování energie nárazu pomáhá bránit deformaci prostoru pro cestující.
Všechny modely jsou standardně vybaveny dvoustupňovými předními a bočními airbagy, okenními airbagy po celé délce vozidla a tříbodovými bezpečnostními pásy na všech pěti místech, přičemž vpředu jsou pásy vybaveny dvoustupňovými předpínači. Airbag spolujezdce je možné deaktivovat, což je nezbytným předpokladem pro instalaci dětské sedačky obrácené zády ke směru jízdy na sedadlo spolujezdce. Poprvé je Honda Jazz vybavena upozorněním na nezapnutý bezpečnostní pás pro všech pět sedadel. Přední sedadla jsou navíc vybavena aktivními opěrkami hlavy, které minimalizují riziko poranění krku. Pro bezpečné upevnění dětských sedaček je vůz vybaven dvěma kotevními úchyty ISOFIX na levém a pravém zadním sedadle a oky ve stropě určenými pro uchycení popruhu sedačky.
Větší, důmyslněji koncipovaná kabina s lepší funkčností
Důmyslné uspořádání interiéru původního modelu Jazz, kterého se podařilo dosáhnout díky kompaktnímu systému zavěšení kol a přemístění nádrže pod střední část vozu, společně s většími vnějšími rozměry nového modelu, umožnilo dosažení nové úrovně komfortu v interiéru. Cestující na zadních sedadlech mají více prostoru v oblasti kolen, přičemž vzdálenost mezi cestujícím na předním a na zadním sedadle se rovněž zvětšila. Díky širší karoserii se zvětšil prostor v oblasti ramen vpředu i vzadu. Zlepšený výhled z vozidla, užší A-sloupky, větší čelní sklo a zadní boční okna s trojnásobnou velikostí oproti předchozímu modelu zvyšují komfort jízdy, zatímco výsuvné opěrky hlavy na zadních sedadlech zajišťují nerušený výhled vzad.
Sedadla Magic Seats se nyní sklápějí jedním pohybem
S ohledem na popularitu inovativních “divadelních” zadních sedadel u předchozí verze modelu Jazz není překvapením, že se společnost Honda rozhodla použít podobné uspořádání i u nového modelu; ačkoli nová sedadla Magic Seats fungují stejným způsobem, je jejich ovládání ještě pohodlnější, neboť jsou nově vybavena mechanismem umožňujícím jejich sklopení jedním pohybem. Pro sklopení zadních sedadel již není zapotřebí nejprve posunout přední sedadla. Naopak, díky opěrkám hlavy, které jsou prakticky v jedné rovině s opěradly, lze zadní sedadla dělená v poměru 2:1 sklopit i tehdy, pokud jsou přední sedadla posunuta do nejzazší polohy.
Nová přepážka v zavazadlovém prostoru (u modelu s motorem 1,4 l)
Mimořádná praktičnost koncepce sedadel Magic Seats u nového modelu Jazz je doplněna flexibilním zavazadlovým prostorem, který vychází z podobného principu, jaký byl použit u modelu Honda CR-V. Modely s motorem 1,4 l, které jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik, standardně disponují přepážkou se dvěma úchyty, pod kterou se skrývá odkládací schránka v podlaze zavazadlového prostoru. Tato spodní schránka s hloubkou 23 cm a s objemem 64 litrů je ideální pro uložení sportovní výbavy nebo vlhkých předmětů. Po jejím uzavření jsou ostatní zavazadla chráněna před ušpiněním.
Podlahu je možné celou vyjmout, případně ji lze sklopit k opěradlům zadních sedadel, což umožní plné využití celé hloubky zavazadlového prostoru – to je ideální především při přepravě vysokých předmětů. Alternativně – namísto sklopení celého panelu k zadním sedadlům – je možné vyklopit jeho zadní část směrem nahoru a vytvořit tak polici v polovině výšky zavazadlového prostoru, čímž dojde k jeho rozdělení na dvě části. Těžší předměty mohou být uloženy pod touto policí, zatímco lehčí lze umístit na ni. A protože součástí police je i síť pro uchycení zavazadel, zůstávají volné předměty bezpečně na svém místě.
Celkový objem zavazadlového prostoru u modelů vybavených sadou na opravu pneumatik je 399 litrů, což je hodnota vyšší než u některých kompaktních MPV a zcela největší hodnota ve své kategorii vozů. Předcházející model Jazz disponoval zavazadlovým prostorem objemu 380 litrů.
Propracovanější interiér
Kvalitní, na dotek příjemné materiály, stylový design a vkusně volené barvy dodávají kabině atmosféru prémiového vozu. Pohodlnější přední sedadla s lepším bočním vedením, opěrka nohy na místě řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, podélně i výškově nastavitelný volant, či větší zadní sedadla – to je pouze několik prvků přispívajících k útulnosti a praktičnosti interiéru.
Také zesílená zvuková izolace a vyšší torzní tuhost karosérie přispívají k příjemné atmosféře v interiéru nové Hondy Jazz. A pro opravdový pocit prostornosti je nový Jazz 1.4 EX vybaven panoramatickou střechou, která sahá až nad zadní sedadla, a která poskytuje cestujícím vzadu nezapomenutelný výhled. O příjemné prostředí v interiéru se stará termoizolační sklo a elektricky ovládaná sluneční clona.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií