Posádka týmu Volkswagen Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) slaví domácí vítězství, které má cenu zlata

Svým 36. vítězstvím v kariéře učinila rozhodující krok k získání titulu v mistrovství světa v rallye (FIA WRC).

1wvfranci850

Trojnásobní mistři světa

– od začátku dominovali Rallye Francie na Korsice a nedali následujícím posádkám na druhém (Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai) a třetím místě (Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N, Volkswagen) žádnou šanci.

Posádka Ogier/Ingrassia byla nejrychlejší v pěti – většina z nich se jela v prvním soutěžním dni – z celkem deseti rychlostních zkoušek. Svým čtvrtým vítězstvím v sezoně a celkově 40. triumfem pro Polo R WRC v 49 soutěžích zvýšila svůj náskok v mistrovství světa v rallye v hodnocení jezdců a spolujezdců na 68 bodů. Jedinými konkurenty v boji o titul jsou už jen Mikkelsen/Jæger a Neuville/Gilsoul. Třetí dvojice v barvách týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), dokončila Rallye Francie na čtvrtém místě – a nyní již nemá žádnou naději na titul.

Mečbol při vlastním podání: Ogier vs. Mikkelsen v Rallye Španělsko

Vítězstvím na Korsice učinili Sébastien Ogier a Julien Ingrassia velký krok směrem k mistrovskému titulu.  K tomu, aby již v nadcházející rallye ve Španělsku mohli být s předstihem korunováni už počtvrté v řadě mistry světa v rallye, jim stačí dojet na třetím místě a získat jeden bod z Powerstage. Jejich jedinými zbývajícími rivaly jsou Andreas Mikkelsen/Anders Jæger a Neuville/Gilsoul – se ztrátou 68 a 83 bodů.

Dominance na začátku, chytrá jízda poté – mistrovský výkon posádky Ogier/Ingrassia

Vítězství ve všech rychlostních zkouškách prvního soutěžního dne – to se před posádkou Ogier/Ingrassia od prvního startu týmu Volkswagen v Rallye Monte Carlo 2013 ještě nikomu nepodařilo. Byl to zároveň klíč k úspěchu. Trojnásobní mistři světa si takto vypracovaný náskok udrželi s chladnou hlavou až do cíle, s přesností téměř na sekundu. Přitom hrály důležitou roli podmínky panující v sobotu a neděli, kdy byl výběr pneumatik zkomplikován deštěm a zčásti oschlým, zčásti vlhkým povrchem tratí rychlostních zkoušek. Ogier/Ingrassia i jejich týmoví kolegové Mikkelsen/Jæger a Latvala/Anttila měli při výběru soutěžních pneumatik Michelin šťastnou ruku.

Náskok 66 bodů – Volkswagen by mohl získat titul mistra světa v hodnocení konstruktérů již v příštím podniku MS

Také Volkswagen má v nadcházejícím podniku mistrovství světa v rallye ve Španělsku první mečbol v boji o titul mistra světa v hodnocení konstruktérů. K tomu, aby již tam značka z Wolfsburgu slavila titul, musela by získat o 20 bodů víc než její největší pronásledovatel Hyundai. Volkswagen by tak vybojoval již počtvrté v řadě titul mistra světa v nejdůležitější disciplíně motoristického sportu po Formuli 1. Dva nominovaní jezdci jednoho výrobce – v týmu Volkswagen to jsou Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala – mohou dohromady nasbírat maximálně 43 bodů.

19. umístění na stupních vítězů: Andreas Mikkelsen podal skvělý výkon při 75. startu v mistrovství světa

Skvělý dojem zanechal v Rallye Francie také Andreas Mikkelsen. Nor ve službách Volkswagenu si zajistil 19. umístění na stupních vítězů ve své kariéře, bez výjimky s vozem Polo R WRC. Společně se spolujezdcem Andersem Jægerem odjeli s přehledem celou soutěž a až do cíle vyvíjeli velký tlak na Thierryho Neuvilla na druhém místě, který je zároveň konkurentem v boji o druhé místo v mistrovství světa jezdců a spolujezdců. Pro posádku Mikkelsen/Jæger to bylo páté umístění na stupních vítězů v letošní sezoně.

Dvakrát bonusové body z Powerstage pro Mikkelsena a Ogiera

Druhým místem v Powerstage posbírala posádka Mikkelsen/Jæger důležité body pro boj o druhé místo v mistrovství světa, a ponechala tak i souboj o nejvyšší příčku otevřený. Kromě dvou bonusových bodů pro norskou dvojici přibyl další bonusový bod na konto vítězů rallye Ogier/Ingrassia, kteří v závěrečné Powerstage vybojovali třetí místo. Posádky týmu Volkswagen získaly bonusové body již 88krát. Celkem putovalo do Wolfsburgu 187 bodů z Powerstage. To odpovídá vítězstvím ve více než sedmi soutěžích.

S 40. vítězstvím v zádech do 50. rallye – Polo R WRC dosáhlo dalších milníků

Nadcházející Rallye Španělsko

– bude již 50. startem vozu Polo R WRC v mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Tým Volkswagen se do Katalánska chystá se sebedůvěrou, která pramení ze 40 vítězství s vozem Polo R WRC, navíc pro tovární tým z Wolfsburgu hovoří celkem 83 umístění na stupních vítězů. Polo je čtvrtým modelem, který vstoupil do klubu „čtyřicátníků“: Lancia Delta a Subaru Impreza (po 46 vítězstvích) a Ford Focus (44 vítězství) jsou jedinými modely, kteří mají na svém kontě rovněž 40 a více triumfů.

Od prvního startu zajel vůz Polo R WRC 600 nejlepších časů v 894 rychlostních zkouškách.

Hlasy po Rallye Francie:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Tento víkend jsme v naší domácí rallye chtěli bezpodmínečně zvítězit. Je to první vítězství pro Juliena i mě v podniku mistrovství světa na Korsice a je to velkolepý pocit. Je to skutečně klasická rallye. V pátek se nám povedl skvělý vstup do soutěže a v sobotu i v neděli jsme si mohli dovolit vybudovaný náskok jen udržovat. To se nám dokonale podařilo. Šťastnější bych už být nemohl. Šance slavit titul mistra světa již zde byly spíše teoretické, ale ve Španělsku máme nyní velkou příležitost všechno rozhodnout. Čtvrtou hvězdu máme na dosah. To je velkolepé a na to se nyní budeme samozřejmě zcela soustředit. Nadšení z Korsiky si samozřejmě chceme vzít s sebou. V žádném případě však nepojedeme pouze takticky, chceme i tam bojovat o vítězství.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Žel nám to na konci úplně nevyšlo s body z Powerstage, protože jsem na některých místech jel trochu příliš opatrně. Celkově nejsme s naším výkonem zcela spokojeni – ale to mohu vytýkat jen sám sobě. Z hlediska nastavení vozu jsme zvolili směr, který nefungoval. Nyní samozřejmě zaměřujeme svůj pohled dopředu, protože v Rallye Španělsko se chceme ukázat opět v mnohem lepším světle a skončit tam minimálně na stupních vítězů. V uplynulém roce jsme tam svedli napínavý souboj o druhé místo s naším týmovým kolegou Andreasem Mikkelsenem, který však tentokrát chceme rozhodnout v náš prospěch.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Skvělá rallye, s výsledkem jsem velmi spokojen. A konečně stojíme opět na stupních vítězů, od našeho posledního úspěchu v Polsku máme pocit, že uběhla věčnost. Získali jsme hodně bodů, i díky druhému místu v Powerstage, a přitom jsme neutrpěli velkou ztrátu na Thierryho Neuvilla v boji o druhé místo v mistrovství světa – to byl náš cíl. Nyní se těším na Rallye Španělsko, na kterou mám samozřejmě nejlepší vzpomínky. V uplynulém roce jsem tam vybojoval své první vítězství v podniku mistrovství světa.“

Sven Smeets, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Čtyřicet vítězství pro Polo R WRC – to je fantastická bilance našeho týmu a k 50. soutěži vozu Polo R WRC ve Španělsku pojedeme s velkou sebedůvěrou. Rallye Francie na Korsice byla v mnoha ohledech velkou výzvou – mnoho zatáček a vrtkavé počasí, které se dalo obtížně předvídat. O to lepší, že se můžeme spolehnout na dokonale sladěný tým. Na to jsem hrdý, protože zároveň byla Rallye Francie mojí první soutěží v roli ředitele týmu Volkswagen Motorsport. Lepší ‚premiéru‘ jsem si nemohl přát. Gratuluji Sébastienu Ogierovi a Julienu Ingrassiovi – první den soutěži dominovali, a od té doby naprosto perfektně udržovali své vedení.“

A pak tu byla ještě…

…pátá rychlostní zkouška Rallye Francie na Korsice. Rozpis vítězů rallye Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassii obsahoval pro tuto trasu s největším počtem zatáček v rámci letošního ročníku klasické soutěže záznamy pro 659 „opravdových“ zatáček, bez mírných změn směru. Celá Rallye Francie na Korsice, která je nazývána také Rallye 10 000 zatáček, měla v roce 2016 přibližně 4800 zatáček na 390,92 kilometru. Její přezdívka má svůj původ v historii. Nejdelší ročník „Tour de Corse“ se konal v roce 1982 na 1176,10 kilometru rychlostních zkoušek. Ve své době byla rallye na Korsice druhou nejdelší soutěží v kalendáři mistrovství světa po Safari Rallye. To platí i pro rok 2016: Pouze Rallye Mexiko měla více kilometrů rychlostních zkoušek – o 8,79 km, abychom byli přesní.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Francie – konečné výsledky*

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 4:07.17,0 h
  2. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 46,4 s
  3. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1.10,0 min
  4. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 1.35,6 min
  5. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 2.18,6 min
  6. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 2.36,1 min
  7. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 3.06,9 min
  8. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 4.53,9 min
  9. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5.37,7 min
  10. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 6.26,6 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Francie – výsledky Powerstage

  1. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën 6.09,0 min
  2. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 0,5 s
  3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 1,6 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 195 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 127; 3. Thierry Neuville, 112; 4. Hayden Paddon, 102; 5. Jari-Matti Latvala, 101; 6. Dani Sordo, 92; 7. Mads Østberg, 80; 8. Kris Meeke, 54; 9. Ott Tänak, 52; 10. Craig Breen, 35

Hodnocení spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 195 bodů; 2. Anders Jæger, 127; 3. Nicolas Gilsoul, 112; 4. John Kennard, 102; 5. Miikka Anttila, 101; 6. Marc Martí, 92; 7. Ola Fløene, 80; 8. Paul Nagle, 54; 9. Raigo Mõlder, 52; 10. Scott Martin, 35

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 293 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 227; 3. Volkswagen Motorsport II, 136; 4. M-Sport, 132; 5. Hyundai Motorsport N, 106; 6. DMACK, 66; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 4

* Předběžné

Více na:

www.volkswagen.cz

www.facebook.com/VolkswagenCR

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...