Toyoty na Grand Prix Brazílie

Ralf Schumacher i Jarno Trulli museli z technických důvodů odstoupit.

Tým Panasonic Toyota Racing má za sebou velmi náročnou sezonu a zakončil ji vůbec tím nejsmutnějším způsobem, protože Ralf Schumacher i Jarno Trulli museli z GP Brazílie odstoupit ve chvíli, kdy jeli na velmi slibných pozicích.

Oba piloti měli velmi povedené starty. Jarno si hned v první zatáčce zabojoval s Fernandem Alonsem a protáhnul se před něj na třetí místo, Ralf zase soupeřil se stroji BMW-Sauber. Po odjetí zpomalovacího vozu do boxů Jarno za sebou bez větších problémů Alonsa udržel a začal útočit na druhé místo, Ralf se zase prodíral zpátky na body. Naneštěstí pro oba závod skončil velmi brzy, protože se na vozech objevil problém s centrálním elementem zadního zavěšení. Tým neměl na výběr a musel oba závodníky zavolat do boxů a odstoupit. Toyota teď napne všechny síly, aby byla na začátku příští sezony silnější a udělala další krok vpřed.

  • Jarno Trulli:

„Objevil se problém s centrálním elementem na zadním zavěšení. Auto poskakovalo po trati a neměl jsem jej plně pod kontrolou. Chování auta ještě možná zhoršily všudypřítomné hrboly. Je to obrovská škoda, protože jsem měl závod dobře rozjetý. Po fázi za zpomalovacím vozem se mi rychle pneumatiky zahřály na provozní teplotu a mohl jsem útočit na Räikkönena. Jsem zklamaný, protože jsem měl velmi rychlé auto a zvolili jsme ideální strategii. Přijde mi, že jsem musel kvůli závadě odstoupit vždycky, když to vypadalo velmi dobře. Byla to těžká sezona, v mnoha směrech smolná. Přišel jsem o umístění na podiu v Monaku a mezi nejlepšími třemi bych pravděpodobně byl i v Magny-Cours. Zároveň ale musím týmu poděkovat, protože se v těžké situaci semknul a dokázal všem problémům čelit.“

  • Ralf Schumacher:

„Byl to ten nejhorší možný způsob, jak zakončit sezonu. Měl jsem dobrý start a zdálo se, že budu moci jet slušným tempem. Bohužel se po odjetí zpomalovacího vozu do boxů začala projevovat závada na zadním zavěšením, kvůli které se s monopostem nedalo skoro vůbec jet. Nebylo by bezpečné pokračovat dál a tak jsem raději odstoupil. Mě i Jarna vyřadil stejný problém, který se už u něj objevil letos v Indianapolis. Je to dvojnásobná škoda, protože pro nás závod vypadal dobře. Oba jsme se kvalifikovali vepředu a očekávali jsme silný výsledek. Naneštěstí jsme neměli svůj den. Uvědomuji si, jak tvrdě tým celý rok pracoval, a za všechno jim děkuji.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu:

„Před startem vypadalo všechno dobře – auto bylo rychlé, piloti motivovaní. Povedl se jim start, ale po několika málo kolech se dostali do vážných problémů. Bylo to jako špatný sen a pořád se mi tomu nechce věřit. Byli jsme totiž velmi rychlí, měli jsme palivo na dalších dvacet tři kol a byli jsme výrazně těžší než soupeři kolem nás. Když se vše zpětně zanalyzuje, měli jsme šanci získat druhé místo. Na obou vozech selhal centrální element zadního zavěšení, který nebyl novou součástkou. Ralf o problému věděl hned po zajetí zpomalovacího vozu zpátky do boxů, u Jarna se projevil o dvě kola později. Nejpravděpodobnější příčinou je hrbolatá trať, ale to jsme měli předpokládat a připravit se na to. Jsme velmi zklamaní, ale i takové věci k závodům patří. Jednou se prostě daří, jindy zase ne. Věříme, že se posunujeme správným směrem a budeme teď tvrdě pracovat na příštím roce.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla oceněna jako nejlepší kombík a rodinný vůz

Toyota Corolla oceněna jako nejlepší...

Toyota Corolla coby nejoblíbenější vůz segmentu C na světě byl dvakrát oceněn v prestižní anketě What Car 2024 Awards. Vůz získal dvě ocenění – verze hatchback byla zvolena Rodinným autem...