Toyoty na Grand Prix Brazílie

Ralf Schumacher i Jarno Trulli museli z technických důvodů odstoupit.

Tým Panasonic Toyota Racing má za sebou velmi náročnou sezonu a zakončil ji vůbec tím nejsmutnějším způsobem, protože Ralf Schumacher i Jarno Trulli museli z GP Brazílie odstoupit ve chvíli, kdy jeli na velmi slibných pozicích.

Oba piloti měli velmi povedené starty. Jarno si hned v první zatáčce zabojoval s Fernandem Alonsem a protáhnul se před něj na třetí místo, Ralf zase soupeřil se stroji BMW-Sauber. Po odjetí zpomalovacího vozu do boxů Jarno za sebou bez větších problémů Alonsa udržel a začal útočit na druhé místo, Ralf se zase prodíral zpátky na body. Naneštěstí pro oba závod skončil velmi brzy, protože se na vozech objevil problém s centrálním elementem zadního zavěšení. Tým neměl na výběr a musel oba závodníky zavolat do boxů a odstoupit. Toyota teď napne všechny síly, aby byla na začátku příští sezony silnější a udělala další krok vpřed.

  • Jarno Trulli:

„Objevil se problém s centrálním elementem na zadním zavěšení. Auto poskakovalo po trati a neměl jsem jej plně pod kontrolou. Chování auta ještě možná zhoršily všudypřítomné hrboly. Je to obrovská škoda, protože jsem měl závod dobře rozjetý. Po fázi za zpomalovacím vozem se mi rychle pneumatiky zahřály na provozní teplotu a mohl jsem útočit na Räikkönena. Jsem zklamaný, protože jsem měl velmi rychlé auto a zvolili jsme ideální strategii. Přijde mi, že jsem musel kvůli závadě odstoupit vždycky, když to vypadalo velmi dobře. Byla to těžká sezona, v mnoha směrech smolná. Přišel jsem o umístění na podiu v Monaku a mezi nejlepšími třemi bych pravděpodobně byl i v Magny-Cours. Zároveň ale musím týmu poděkovat, protože se v těžké situaci semknul a dokázal všem problémům čelit.“

  • Ralf Schumacher:

„Byl to ten nejhorší možný způsob, jak zakončit sezonu. Měl jsem dobrý start a zdálo se, že budu moci jet slušným tempem. Bohužel se po odjetí zpomalovacího vozu do boxů začala projevovat závada na zadním zavěšením, kvůli které se s monopostem nedalo skoro vůbec jet. Nebylo by bezpečné pokračovat dál a tak jsem raději odstoupil. Mě i Jarna vyřadil stejný problém, který se už u něj objevil letos v Indianapolis. Je to dvojnásobná škoda, protože pro nás závod vypadal dobře. Oba jsme se kvalifikovali vepředu a očekávali jsme silný výsledek. Naneštěstí jsme neměli svůj den. Uvědomuji si, jak tvrdě tým celý rok pracoval, a za všechno jim děkuji.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu:

„Před startem vypadalo všechno dobře – auto bylo rychlé, piloti motivovaní. Povedl se jim start, ale po několika málo kolech se dostali do vážných problémů. Bylo to jako špatný sen a pořád se mi tomu nechce věřit. Byli jsme totiž velmi rychlí, měli jsme palivo na dalších dvacet tři kol a byli jsme výrazně těžší než soupeři kolem nás. Když se vše zpětně zanalyzuje, měli jsme šanci získat druhé místo. Na obou vozech selhal centrální element zadního zavěšení, který nebyl novou součástkou. Ralf o problému věděl hned po zajetí zpomalovacího vozu zpátky do boxů, u Jarna se projevil o dvě kola později. Nejpravděpodobnější příčinou je hrbolatá trať, ale to jsme měli předpokládat a připravit se na to. Jsme velmi zklamaní, ale i takové věci k závodům patří. Jednou se prostě daří, jindy zase ne. Věříme, že se posunujeme správným směrem a budeme teď tvrdě pracovat na příštím roce.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Jsou dnes auta lepší než před dvaceti lety? Co taková Toyota Corolla 1.6 Valvematic?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GT86 2017

Toyota GT86 2017

Jako jedni z prvních jsme mohli otestovat novou Toyotu GT86. A bez zbytečných řečí musíme říct, že je ještě lepší, než jsme čekali. Ale má přeci jen jeden problém. O něm ale až na konci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejpraktičtějším užitkovým vozem roku 2016 je Citroën JUMPY, Peugeot EXPERT a Toyota PROACE

Nejpraktičtějším užitkovým vozem...

V rámci výstavy Transport Expo byly ve středu 23. 11. 2016 vyhlášeny výsledky ankety o „Nejpraktičtější užitkový vůz roku 2016“ : Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace:  Cílem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – novinky Toyota na světovém autosalonu v Paříži 2016

VIDEO – novinky Toyota na světovém...

Video novinky ze stáje Toyota z právě probíhajícího autosalonu v Paříži.