Toyota zavádí zelená opatření ke snížení dopadů na životní prostředí

Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr zavést ‘zelená’ opatření v síti více než 3 000 prodejních míst značky Toyota.

Nová iniciativa spočívá v zavádění náročných standardů v oblasti ochrany životního prostředí, a to u nových i stávajících prodejních míst.

Toyota zavádí zelená opatření ke snížení dopadů na životní prostředí

Nejprve bude spuštěn pilotní projekt dvou „trvale udržitelných“ prodejních míst ve Švédsku a Francii, která poslouží jako ukázka ekologicky šetrného návrhu a provedení. Toyota se při výstavbě a vybavení prodejních míst zaměří na co nejvyšší úspory energie, vody i snížení emisí CO2. Zlepšení u stávajících prodejních partnerů přispějí ke snížení emisí CO2 až o 12 %, což by se do roku 2013 mělo projevit snížením celkových provozních nákladů přibližně o 10 mil. euro.

Počínaje rokem 2009 bude TME každoročně zavádět až 60 prodejních zastoupení splňujících nové požadavky na trvalou udržitelnost.

„Způsob jakým navrhujeme, stavíme a provozujeme budovy ve kterých pracujeme má z hlediska dopadů na životní prostředí velký význam,“ uvedl Andrea Formica, viceprezident TME. „Zasazujeme se o to, abychom dosáhli vyšší harmonie s životním prostředím nejen díky našim produktům, ale všem našim aktivitám. Všichni prodejci vozů Toyota učiní aktivní kroky ke snížení dopadů své činnosti na životní prostředí.“

Ve švédském Malmö proběhne kompletní rekonstrukce stávajícího prodejního zastoupení, v jejímž rámci bude instalována travnatá střecha sloužící jako přírodní izolace v horkých letních měsících. Jedná se o jedno z ekologických opatření, díky kterým by měly environmentální dopady tohoto švédského prodejce poklesnout na polovinu a současně přinést roční úspory v provozních nákladech až 135 000 euro.

U nového prodejce Toyoty ve francouzském La Rochelle budou nainstalovány solární panely na střechách parkoviště. Díky nim by se mělo každoročně vyrobit až 200 000 kWh elektrické energie, aby budova vykazovala celkovou neutrálnost z hlediska emisí CO2.

Nové budovy i prováděné rekonstrukce budou podrobeny nezávislému ekologickému hodnocení na základě BREEAM, což jsou přísná evropská kritéria pro hodnocení trvale udržitelné výstavby a návrhu budov. Pomocí této metody se budou prodejci hodnotit v osmi oblastech: spotřeba energií, spotřeba vody, odpady a materiály, znečištění, zábor půdy a ekologie, zdraví a blaho společnosti, plus management a doprava.

K vizi trvale udržitelných prodejních míst Toyoty přispějí i ty stávající budovy, ve kterých rekonstrukce neproběhne; pomocí programu kaizen v oblasti energií budou moci vlastníci zjistit možnosti úspor energií a současně snížit náklady díky ekologické správě budov. Toyota v nedávné době dokončila pilotní projekt tohoto druhu u tří prodejců v Německu, kde bylo dosaženo snížení emisí CO2 až o 12 % na základě malých každodenních zlepšení.

TME by do roku 2015 chtěla získat certifikaci ISO 1400 (mezinárodní osvědčení v oblasti environmentálního managementu) u všech prodejců značky Toyota.

Snahy Toyoty snížit dopady na životní prostředí se neomezují pouze na prodejce vozů. Minulý měsíc Toyota spustila aktivity „trvale udržitelné výroby“ ve dvou výrobních závodech ve Francii a Velké Británii. TMMF a TMUK zavedou opatření formou pilotního projektu s cílem splnit do roku 2010 náročné environmentální cíle, kam patří mj. snížení spotřeby vody v evropských výrobních závodech Toyota o 25 %.

Toyota Motor Europe (TME) NV/SA řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří přímo i nepřímo na 80 000 pracovních míst a od roku 1990 zde investovala téměř 7 mld. euro. V roce 2007 Toyota prodala v Evropě 1 238 638 vozů Toyota a Lexus, a tak dosáhla rekordního počtu prodaných vozů již 11 let v řadě. Další informace najdete na stránkách http://www.toyota.eu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

VIDEO – Toyota Land Cruiser, Toyota...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Jsou dnes auta lepší než před dvaceti lety? Co taková Toyota Corolla 1.6 Valvematic?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GT86 2017

Toyota GT86 2017

Jako jedni z prvních jsme mohli otestovat novou Toyotu GT86. A bez zbytečných řečí musíme říct, že je ještě lepší, než jsme čekali. Ale má přeci jen jeden problém. O něm ale až na konci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejpraktičtějším užitkovým vozem roku 2016 je Citroën JUMPY, Peugeot EXPERT a Toyota PROACE

Nejpraktičtějším užitkovým vozem...

V rámci výstavy Transport Expo byly ve středu 23. 11. 2016 vyhlášeny výsledky ankety o „Nejpraktičtější užitkový vůz roku 2016“ : Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace:  Cílem...