Toyota Supra HV-R získala ocenění Závodní Motor Roku 2007

Toyota Supra HV-R se zapsala do historie jako první závodní vůz poháněný hybridním pohonem, který kdy v závodě zvítězil (závod Tokachi 24-Hour Race, 14.-15. července),

Nominace byly vybírány redaktory britského časopisu „Race Engine Technology“ a pořadí bylo určováno hlasováním aktivních profesionálů zabývajících se závodními motory napříč celým spektrem motoristického sportu po celém světě. Soutěžilo se ve čtyřech kategoriích: „Grand Prix“; „Celosvětový motoristický sport“; „Nejlepší severoamerický závodní motor“ a „Nejlepší alternativní závodní motor“ s jedním celkovým vítězem titulu „Závodní motor roku“.

Toyota Supra HV-R získala ocenění Závodní Motor Roku 2007
Toyota Supra HV-R získala ocenění Závodní Motor Roku 2007

Od zapojení hybridních automobilů do závodních soutěží si inženýři Toyoty slibují, že objeví způsoby, jak učinit hybridní pohony (nejznámějším sériovým vozem s tímto pohonem je Toyota Prius) ještě účinnějšími a lehčími. Letošní závodní vůz byl postaven na bázi ikonické Supry GT používané v závodech Super GT v Japonsku, která byla upravena a osazena speciálním závodním hybridním systémem. Pro vylepšení regenerace systému a provozní účinnosti během závodu byly do vozu přidány tyto dvě specifické technologie:

Tři elektromotory

Byl použit systém rekuperace energie ze všech čtyř kol, což zahrnuje elektromotory zabudované do předních kol a dále jeden elektromotor o výkonu 150 kW namontovaný na zadní nápravě. Díky tomuto systému rekuperace energie se třemi motory/generátory může vůz daleko účinněji obnovovat větší množství energie během prudkého zpomalení a při brzdění z vysokých rychlostí.

Speciálně navržený kondenzátor

Ve světle skutečnosti, že závodění představuje opakované zrychlování a zpomalování při plném výkonu systému, byl namísto běžných nabíjecích baterií použit systém rychlonabíjecích kondenzátorů.

Specifikace vozu Toyota Supra HV-R

Název vozu Denso Toyota Supra HV-R
Třída GT/TP1
Motor Upravený motor Super GT verze 3UZ-FE
Obsah 4480 cm3
výkon 480 koní při 6800 ot./min.
točivý moment 510 Nm v 5600 ot./min.
Elektromotor Motor v předních kolech: 2 x 10kW Zadní motor: 150kW
Hmotnost vozu 1080 kg
Název týmu TOYOTA Team SARD
Jezdci Katsuyuki Hiranaka (Japonsko)Andre Couto (Portugalsko)Akira Lida (Japonsko)Tatsuya Kataoka (Japonsko)

Ceny byly předány ve čtvrtek 8. listopadu na výstavě Professional Motorsport World Expo v německém Kolíně za sponzorství skupiny PMI Group a jejích členů, společností JE Pistons, Carillo a Wiseco.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...