Toyota na 37. Tokijském autosalonu prezentuje téma „Ekologie & Emoce“

Představuje šest konceptů, dva závodní automobily a 21 sériových automobilů.

Tokijský autosalon byl zahájen 25. října v Makuhari, v Chibě a potrvá do 5. listopadu. Automobily Toyota vystavené na letošním autosalonu pod heslem Ekologie & Emoce nabízejí pokrokovou technologii hybridního pohonu ohleduplnou vůči životnímu prostředí a navrhují naší motorizované společnosti nové koncepty.


Toyota na 37. Tokijském autosalonu prezentuje téma „Ekologie & Emoce“
Toyota na 37. Tokijském autosalonu prezentuje téma „Ekologie & Emoce“

Toyota rovněž uspořádá řadu výstav věnovaných technologiím.

Koncept Fine-N


s hybridním pohonem využívajícím palivové články pohon lehkými elektrickými motory umístěnými v nábojích všech čtyř kol. Každý ze čtyř motorů má největší výkon 25 kW a největší točivý moment 110 N.m. Točivý a brzdný moment každého motoru je individuální řízený průběžně s využitím technologie elektronického přenosu signálu tak, aby se zajistilo optimální individuální řízení pohonu každého kola v závislosti na úhlu natočení kola, stavu vozidla, silnice a na dalších parametrech. Elektrická energie je motorům dodávaná blokem palivových článků Toyota a lithiovým akumulátorem. Zvýšená účinnost palivových článků a větší tlak v zásobníku vodíku umožňuje modelu Fine-N dojezd až 500 km. Technologie hybridního pohonu s palivovými články poskytuje větší volnost při uložení pohonné jednotky a umožňuje umístit kola až téměř do čtyř rohů vozidla. Důsledkem je kromě dlouhého rozvoru dlouhá kabina, která nabízí nový zážitek z jízdního komfortu a pohodlí včetně ovládací styčné plochy, která řidiče vede pomocí zvukových a vizuálních pokynů. Těžké součástky, jako je blok palivových článků, jednotka řízení přenosu energie a akumulátor, jsou umístěny v níže položených středních částech vozidla, aby se tím snížila poloha těžiště a zmenšil se moment setrvačnosti vůči svislé ose. Nový biometrický systém rozpoznávání tváří ověřuje identitu řidičů, což zvyšuje úroveň zabezpečení a samočinně pro danou osobu nastavuje sedadlo, audio systém, klimatizaci a další parametry.

Koncept CS&S


má novou generaci systému hybridního pohonu Toyota THS II*, umístěného ve středu automobilu a založeného na konceptu hybridního pohonu využívajícího synergické efekty, a systém elektrického pohonu čtyř kol E-Four. Dynamické zrychlení nové generace hybridního pohonu je zajištěno kombinací zážehového motoru 1,5 l a motoru s vysokým výstupním výkonem 50 kW. Ovládání pohonu všech kol pomocí systému E-Four a hybridní pohonná jednotka umístěná ve středu vozidla zlepšují jeho ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Osobitý design otevřeného vozu se stahovací střechou a uspořádáním sedadel 2+2 CS&S zdůrazňuje jeho dynamiku a sportovní charakter. Jednoduché linie stahovací střechy dvousedadlového vozu s jednoduchým a geometrickým designem přirozeně přecházejí do oblouků nad koly. Kontrastní křivky a ostré úhly jsou ve shodě s krátkými, širokými a nízkými proporcemi. Na design exteriéru navazuje motiv podkovy, který vymezuje individuální prostor řidiči i spolujezdci. Přirozené, nenucené ovládání vozu je zajištěno tím, že se řidič „dotýká“ sférické holografické projekce, která se před ním jakoby vznáší.

Koncept SU-HV1


je vybaven hybridním pohonem využívajícím synergické efekty a systémem E-Four. Pohonná jednotka hybridního systému zahrnuje zážehový motor V6 3,3 l spolu s elektromotorem o výkonu 120 kW. Zvýšením napětí elektrického systému současně s použitím motoru a generátoru s vyššími otáčkami dosáhla Toyota vyššího výkonu a točivého momentu který vyhovuje spojení s motorem V6. Pro vytvoření systému E-Four Toyota přidala zadní motor s výkonem 50 kW, který s pomocí výkonnějšího elektrického systému má rovněž vyšší výkon a točivý moment. Výsledkem je mimořádný vysoký výkon a vysoký točivý moment včetně vysoké hospodárnosti. Systém VDM pro novou generaci systému řízení automobilu koordinuje hybridní systém, E-Four a systém elektronicky řízeného brždění a významně zlepšuje chování vozu a jeho stabilitu.

Koncept PM


je miniaturní vozidlo pro jednu osobu. Kabina a struktura zavěšení kola jsou oddělené, což vozu PM umožňuje měnit jeho pozici v závislosti na rychlosti jízdy a usnadnit vjezd a výjezd. Přední světlomety ve tvaru antén mu dodávají vzhled exotické živočišné formy. Vznášející se virtuální displej rozpozná pozici řidičova prstu a zobrazí mu údaje o vozidle, polohu jiných vozů PM a další informace. Vozy PM mohou během cesty sdílet informace, samočinně následovat vedoucí vůz ve  formaci a setkávat se.

Nový pětisedadlový koncept NLSV


má nízkou rovnou podlahu a vysoký strop. Má velké posuvné dveře o ploše 1,26 m2 na elektrický pohon s dálkovým ovládáním, umožňující vstup při vzpřímené chůzi i snadný vstup či výstup malým dětem, neboť jejich práh je pouze 30 cm nad vozovkou. Sedadla lze uspořádat tak, že je možné převážet velké předměty včetně jízdních kol. Masivní karoserie, do oblouku vyklenutá kabina má velké prosklené plochy. Interiér s plochou podlahou, dvoubarevnými povrchovými materiály a dalšími detaily působí téměř jako obývací pokoj na kolech.

CROWN CONCEPT


Mocná, až k zemi sahající elegance exteriéru tohoto konceptu rezonuje s rytmem tahů štětce při psaní japonského písma. Střecha se prolíná se zadním sloupkem charakteristicky ozdobným způsobem. Prostředí pětisedadlového interiéru se vyznačuje prvotřídní pohostinností: Prostorná kabina vozu přivítá řidiče a spolucestující vkusným luxusem a pohodlím. Nově vyvinutý motor V6 3,3 l D-4 a šestistupňová samočinná převodovka poskytují prvotřídní kombinaci dynamického výkonu v celém rozsahu rychlostí a vynikající hospodárnost. Bezpečnostní technologie zahrnuje řízení pohybu automobilu založené na systému kontroly chování automobilu, systém bezpečnosti předcházejícího nárazu, pomocnou funkci pro udržení automobilu v jízdním pruhu, radarový systém nastavení rychlosti vozidla, přizpůsobivý systém předního osvětlení a optimální strukturu pro případ větší havárie i za účelem co nejmenšího zranění chodce.


Dále je vystaven závodní automobil TF103, který se účastnil všech 16 závodů F1 v roce 2003. Šlo o druhý rok působení Toyoty ve formuli 1, který Toyota nazvala Rokem výzvy. Vůz TF103 zaznamenal lepší jízdní výkony v důsledku kombinace vysoce výkonného a spolehlivého motoru RVX-03 a sedmistupňové převodovky. Gil de Ferran z týmu Marlboro Penske dovedl tento vůz k vítězství při závodu Indy 500. Toyota dodala motor Toyota Indy RV8l pěti týmům mistrovství vozů Indy Cars a vyhrála Pohár konstruktérů roku 2003.


Toyota vystavuje na tokijském autosalonu tyto sériové automobily: Alphard Hybrid, Avensis, bB, Caldina, Celica, Corolla Fielder, Corolla Spacio, Estima Hybrid, Ipsum, MR-S, Prius, Raum, RAV4 L, Sienta, Soarer, Vitz (úprava Modellista), Wish (úprava Modellista) a vozy pro dopravu tělesně postižených : Alphard G s invalidním vozíkem, Estima T s postranním zdviháním sedadla, Raum se zdviháním sedadla spolujezdce vpředu a Sienta s invalidním vozíkem.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Jsou dnes auta lepší než před dvaceti lety? Co taková Toyota Corolla 1.6 Valvematic?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GT86 2017

Toyota GT86 2017

Jako jedni z prvních jsme mohli otestovat novou Toyotu GT86. A bez zbytečných řečí musíme říct, že je ještě lepší, než jsme čekali. Ale má přeci jen jeden problém. O něm ale až na konci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejpraktičtějším užitkovým vozem roku 2016 je Citroën JUMPY, Peugeot EXPERT a Toyota PROACE

Nejpraktičtějším užitkovým vozem...

V rámci výstavy Transport Expo byly ve středu 23. 11. 2016 vyhlášeny výsledky ankety o „Nejpraktičtější užitkový vůz roku 2016“ : Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace:  Cílem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – novinky Toyota na světovém autosalonu v Paříži 2016

VIDEO – novinky Toyota na světovém...

Video novinky ze stáje Toyota z právě probíhajícího autosalonu v Paříži.