TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) minulý týden oznámila provozní výsledky za období šesti měsíců do 30. 9. 2007

Celkové prodeje vozů v tomto období dosáhly rekordní hodnoty 4,301 mil. kusů, což představuje nárůst o 156 tisíc jednotek oproti stejnému období minulého fiskálního roku.

Čisté tržby, provozní zisk i čistý zisk jsou za první polovinu fiskálního roku (za období šesti měsíců do 30. 9. 2007) na rekordní úrovni.

Konsolidované čisté tržby dosáhly v první polovině fiskálního roku výše 13,01 biliónu jenů, což představuje nárůst o 13,4 % oproti stejnému období minulého fiskálního roku. Provozní zisk vzrostl o 16,3 % na 1,27 biliónu jenů, přičemž zisk před odečtením daně z příjmu, minoritních podílů a podílu na zisku dceřiných společností činil 1,36 biliónu jenů. Čistý zisk vzrostl o 21,3 % na 942,4 mld. jenů.

Provozní zisk byl ovlivněn několika příznivými skutečnostmi, které přispěly k jeho nárůstu celkem o 330,0 mld. jenů, konkrétně 150,0 mld. jenů díky úpravám směnných kurzů, 130,0 mld. jenů díky výsledkům marketingových aktivit a 50,0 mld. jenů z projektů na snižování nákladů. Nepříznivé skutečnosti se negativně podepsaly částkou 151,3 mld. jenů.

TMC rovněž oznámila prozatímní výši dividendy 65 jenů na akcii za první polovinu fiskálního roku, což představuje nárůst o 15 jenů na akcii v porovnání se stejným obdobím minulého fiskálního roku.

K výsledkům se vyjádřil výkonný viceprezident TMC, Mitsuo Kinoshita: „Ve sledovaném období jsme dosáhli rekordních výsledků v oblasti tržeb i zisku. Věříme, že na výsledcích se příznivě podepsaly naše snahy o vybudování celosvětově vyvážené provozní základny. Za poslední dva roky vzrostl náš čistý zisk téměř o 70 %, a to díky nárůstu provozního zisku i výraznému nárůstu zisku společností účtovaných metodou de facto konsolidace“.

Prodeje vozů v Japonsku poklesly o 67 tisíc jednotek na výsledných 1,006 mil. kusů. Provozní zisk narostl o 88,9 mld. jenů na výsledných 773,3 mld. jenů, zejména díky zlepšením v modelové skladbě tuzemského a exportního prodeje, včetně velmi úspěšných prodejů vozu Lexus LS.

Prodeje automobilů v regionu Severní Ameriky dosáhly počtu 1,497 mil. jednotek, což představuje nárůst o 33 tisíc vozů. Na tom mají zásluhu stabilně dobré prodeje, včetně přepracovaného modelu Tundra a vozu Prius. Provozní zisk zde vzrostl o 3,6 mld. jenů na výsledných 254,1 mld. jenů.

Evropské prodeje vozů vzrostly o 46 tisíc kusů na 635 tis. jednotek, na čemž mají zásluhu velmi dobré prodeje přepracovaného modelu Corolla a vozu Auris, který se vyrábí v Evropě již od počátku roku 2007. Provozní zisk se zvýšil o 2,3 mld. jenů na 68,3 mld. jenů. K výsledku přispěly i velmi dobré prodeje značky Lexus na ruském trhu, kde jdou dobře na odbyt i vozy Camry a Corolla.

Odbyt v regionu Asie vzrostl o 70 tisíc vozů na výsledných 452 tis. jednotek. Provozní zisk se zvýšil o 55,4 mld. jenů na 116,7 mld. jenů, zejména díky rychlému zotavování asijských trhů, včetně Indonésie. Na výsledku se významně podílejí i všechny dceřiné společnosti v Číně, kde se velmi dobře prodávají modely značky Lexus.

V dalších regionech vč. Střední a Jižní Ameriky, Oceánie a Afriky vzrostl odbyt na 711 tisíc jednotek, což představuje nárůst o 74 tisíc vozů. Na tomto výsledku se podílejí stabilní prodeje modelů IMV (tzv. mezinárodní víceúčelové vozy) a přepracovaného modelu Camry. Provozní zisk se zvýšil o 35,6 mld. jenů na 71,7 mld.jenů.

TMC odhaduje, že konsolidované prodeje vozů za fiskální rok končící dnem 31. 3. 2008 budou činit 8,93 mil. jednotek, čímž se upravují původní odhady TMC ve výši 8,89 mil. vozů z května 2007. Kromě toho byl navýšen odhad konsolidovaného čistého obratu na 25,5 biliónu jenů (z původních 25,0 biliónu jenů), provozního zisku na 2,30 biliónu jenů (z 2,25 biliónu jenů) a čistého zisku na 1,70 biliónu jenů (z 1,65 biliónu jenů).

V úvahách o dalším vývoji konsolidovaného zisku ve fiskálním roce s koncem 31. 3. 2008 Kinoshita uvedl, „Vyšší úrovně tržeb i zisku dosáhneme dalším zvýšením odbytu vozů a snižováním nákladů.“Varování k výrokům ohledně budoucího vývoje:

Tato zpráva obsahuje výroky ohledně budoucího vývoje, odrážející plány a očekávání společnosti Toyota. Tyto výroky k budoucímu vývoji nejsou zárukou budoucích výsledků společnosti a zahrnují známá i neznámá rizika, nejistoty a další faktory, které mohou způsobit, že skutečné výsledky Toyoty, výkonnost této společnosti, její úspěšnost na trhu či finanční situace se budou výrazně lišit od těch, které byly výslovně uvedeny ve výrocích ohledně budoucího vývoje, případně mohly být z těchto výroků odvozeny. 

Může se jednat např. o tyto vlivy:

  • změny hospodářských podmínek a poptávky zákazníků s dopady na automobilový trh v Japonsku, Severní Americe, Evropě a dalších trzích kde Toyota působí; konkurenční prostředí na těchto trzích;
  • kolísání směnných kurzů, zejména ve vztahu k hodnotě japonského jenu, amerického dolaru, eura, australského dolaru a britské libry;
  • schopnost společnosti Toyota dosahovat efektivních úspor při výrobě a realizovat investiční výdaje na úrovni a v době plánované vedením firmy;
  • změny v zákonech, předpisech a vládní politice na trzích kde Toyota působí, mají-li tyto změny dopad na aktivity Toyoty na trhu s automobily, zejména zákony, předpisy a vládní politiky vztahující se k obchodování, ochraně životního prostředí, emisím vozů, spotřeby paliva automobilů a bezpečnosti vozů, stejně tak jako změny v zákonech, předpisech a vládních politikách s dopady na další provozní aktivity Toyoty, včetně výsledků budoucích soudních sporů či jiných soudních řízení;
  • politická nestabilita na trzích kde Toyota působí;
  • schopnosti společnosti Toyota včas vyvinout nové výrobky a zajistit jejich příznivé přijetí na trhu;
  • nedostatek paliva či přerušení v systému dopravy, stávky, zastavení práce či jiná přerušení nebo překážky v pracovních činnostech na nejvýznamnějších trzích kde Toyota nakupuje materiál, součásti či dodávky pro výrobu svých produktů nebo kde své výrobky přímo vyrábí, distribuuje nebo prodává.

Pojednání o těchto vlivech i dalších vlivech s možnými dopady na skutečné výsledky firmy Toyota, její výkonnost, úspěšnost na trhu či finanční situaci lze nalézt ve výroční zprávě firmy Toyota na formuláři Form 20-F ve spisech Komise pro cenné papíry USA (United States Securities and Exchange Commission).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Jsou dnes auta lepší než před dvaceti lety? Co taková Toyota Corolla 1.6 Valvematic?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GT86 2017

Toyota GT86 2017

Jako jedni z prvních jsme mohli otestovat novou Toyotu GT86. A bez zbytečných řečí musíme říct, že je ještě lepší, než jsme čekali. Ale má přeci jen jeden problém. O něm ale až na konci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejpraktičtějším užitkovým vozem roku 2016 je Citroën JUMPY, Peugeot EXPERT a Toyota PROACE

Nejpraktičtějším užitkovým vozem...

V rámci výstavy Transport Expo byly ve středu 23. 11. 2016 vyhlášeny výsledky ankety o „Nejpraktičtější užitkový vůz roku 2016“ : Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace:  Cílem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – novinky Toyota na světovém autosalonu v Paříži 2016

VIDEO – novinky Toyota na světovém...

Video novinky ze stáje Toyota z právě probíhajícího autosalonu v Paříži.