Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce

Testovaný off-road, na silnici nepřehlédnutelný a v terénu těžko překonatelný, byl v pětidveřovém provedení s dieslovým motorem 3,0 D-4D.

Přes svou mohutnost působí Land Cruiser elegantně. Jeho robustnost je zárukou ochrany cestujících.

Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce
Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce
Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce

Jejich bezpečnost pak zvyšuje řada bezpečnostních prvků, které jsou již v základní výbavě včetně airbagů pro řidiče i spolujezdce, ve vyšší výbavě i hlavové přední a zadní airbagy. Umístění rezervy na zadních dveřích podtrhuje, že je to pravý off-road vůz.

Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce
Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce
Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce

Vynikající schopnosti Toyoty Land Cruiser v terénu jsou důsledkem více jak padesátiletých zkušeností Toyoty v konstrukci terénních vozů. Pohon všech čtyř kol s centrálním diferenciálem s omezeným prokluzem eliminuje rozdílnou rychlost otáčení předních a zadních kol.

Toyota Land Cruiser na silnici i v terénu v testu redakce

Režim High (rychlý) používáme v běžných podmínkách, při režimu Low (pomalý) se zařadí redukční převod, který dává vozu mimořádně velkou tažnou sílu a umožňuje s vozem zdolat prudká stoupání a záludnosti opravdu těžce sjízdných terénů. Při prokluzování zadních kol v blátě či na sněhu se zapne elektronická uzávěrka zadního diferenciálu a vůz bezpečně pokračuje dál.

Toyota Land Cruiser zdolá svah do 45 stupňů a stejně takový úhel snese při bočním naklonění. Přední nájezdový úhel má 32 stupňů a zadní 27. Brodivost vozu je 70 cm. Za Toyotu můžeme zapojit bržděný přívěs až do hmotnosti 2850 kg a nebržděný do 750 kg.


Vznětový přeplňovaný 16 ventilový čtyřválec 3,0 –4DD má maximální výkon 120 kW při 3400 ot/min a maximální kroutící moment 343 Nm dosahuje od 1600 ot/min až do 3200 ot/min. Je dostatečně silný jak pro svižnou jízdu na silnici tak pro pohodlné zdolávání náročného terénu. Maximální rychlost udává výrobce 165 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,7 sekundy, což je na vůz s pohotovostní hmotností přes 2 tuny dobrý výkon. Výrobce udává průměrnou kombinovanou spotřebu 9,5 litru na 100 km. Během testu jsem vykázal průměrnou spotřebu nižší – 9,1 litrů na 100 km.


Pětistupňová manuální převodovka má dobře odstupňované jednotlivé rychlosti Posilovač řízení umožňuje vedení vozu bez námahy. Brzdy jsou účinné s  protiblokovacím systémem ABS+EBD+BA. Toyota Land Cruiser velmi dobře drží stopu i při projíždění zatáček vyšší rychlostí.


Luxusně vybavený interiér Toyoty Land Cruiser poskytuje všem cestujícím maximální prostor pro pohodlné cestování. Všestranně seřiditelné sedadlo umožňuje zaujmout řidiči nejvhodnější polohu pro bezpečné vedení vozidla. CD. Příjemné prostředí pro všechny cestující vytváří ve voze automatická dvouokruhová klimatizace. Druhá řada sedadel jde lehce sklopit a vytvořit tak velký prostor pro náklad. V interiéru vozu je řada vhodných odkládacích prostor včetně držáků na pohárky, stropní schránky na brýle atd.


Cena Toyoty Land Cruiser s motorem 3,0 D s pětistupňovou manuální převodovkou a bohatým příslušenstvím v základní výbavě je 1 299 000 Kč (bez DPH včetně přepážky 1 090 164 Kč), ve vyšším stupni výbavy 1 434 000 Kč (bez DPH včetně přepážky 1 200 820 Kč). Ve vyšší výbavě je možné zvolit automatickou čtyřrychlostní převodovku za příplatek 65 000 Kč, bez DPH za 50 000 Kč.


V základní výbavě je obsažena: automatická klimatizace, centrální dálkové zamykání dveří, brzdový systém ABS+EBD+BA, centrální diferenciál s omezeným prokluzem a el. uzávěrka zadního diferenciálu. Vyšší výbava obsahuje navíc: airbagy boční a hlavové přední i zadní, kožený volant a hlavici řadící páky, tempomat, rozšířené blatníky, ochranné obložení spodních částí dveří, přední mlhovky, sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a optitronovou přístrojovou desku.






KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla oceněna jako nejlepší kombík a rodinný vůz

Toyota Corolla oceněna jako nejlepší...

Toyota Corolla coby nejoblíbenější vůz segmentu C na světě byl dvakrát oceněn v prestižní anketě What Car 2024 Awards. Vůz získal dvě ocenění – verze hatchback byla zvolena Rodinným autem...