Toyota bude dále zlepšovat ekologické parametry svých vozů prostřednictvím několika nově vyvinutých vysoce hospodárných motorů s výjimečně dobrou tepelnou účinností

Nové pohonné jednotky efektivně využívají moderní technologie spalování a redukce ztrát, které Toyota zdokonalila během vývoje svých hybridních systémů pohonu.

1toynovmot800

Motory se budou objevovat v modelech

– u nichž zanedlouho proběhne výrazná modernizace. Do roku 2015 se celosvětově představí celkem 14 nových variant pohonných jednotek.

Jednou z nově představovaných pohonných jednotek je zážehový motor 1,3 litru

– u nějž Toyota využívá tzv. Atkinsonův cyklus – s nímž se běžně setkáváme u hybridních pohonných ústrojí. Pro Atkinsonův cyklus je typický vyšší expanzní poměr a nižší tvorba odpadního tepla díky vysokému kompresnímu poměru (13,5:1), což se odráží ve velmi dobré tepelné účinnosti. Toyota plánuje spotřebu této pohonné jednotky ještě snižovat prostřednictvím dalších inovací, jako je např. nový tvar sacího kanálu k silnějšímu rozvíření vzduchu uvnitř válců (tzv. „tumble“, kdy směs paliva se vzduchem proudí ve svislé spirále), nebo systém chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) v kombinaci s technologií proměnného časování ventilů VVT-iE (zkr. Variable Valve Timing-intelligent Electric) přispívající k lepšímu spalování a snížení ztrát.

Nový motor tak v konečném výsledku bude vykazovat tepelnou účinnost 38 procent – čímž se v rámci velkosériově vyráběných pohonných jednotek zařadí na samotnou špičku. Díky novým úpravám společně s funkcemi jako např. stop & start bude pokles spotřeby paliva v porovnání se současnými vozy činit 15 procent.

Podobně i pohonná jednotka 1,0 litru

– společně vyvinutá s Daihatsu Motor Co., Ltd. vykazuje nejvyšší tepelnou účinnost 37 procent, a to díky podobnému řešení sacího kanálu s vířením směsi paliva se vzduchem, použití systému chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vysokému kompresnímu poměru.

Spojení funkce stop & start s dalšími technologiemi ke snížení spotřeby paliva umožní novým vozům dosahovat oproti současným modelům výrazně nižší spotřebu paliva až 30 procent.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

VIDEO – Toyota Land Cruiser, Toyota...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Jsou dnes auta lepší než před dvaceti lety? Co taková Toyota Corolla 1.6 Valvematic?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GT86 2017

Toyota GT86 2017

Jako jedni z prvních jsme mohli otestovat novou Toyotu GT86. A bez zbytečných řečí musíme říct, že je ještě lepší, než jsme čekali. Ale má přeci jen jeden problém. O něm ale až na konci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejpraktičtějším užitkovým vozem roku 2016 je Citroën JUMPY, Peugeot EXPERT a Toyota PROACE

Nejpraktičtějším užitkovým vozem...

V rámci výstavy Transport Expo byly ve středu 23. 11. 2016 vyhlášeny výsledky ankety o „Nejpraktičtější užitkový vůz roku 2016“ : Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace:  Cílem...