Toyota Avensis Verso na český trh

Avensis Verso, který přichází na náš trh, je víceúčelový a výkonný pěti až sedmi sedadlový osobní vůz pro zákazníky, kteří požadují prostorný interiér a elegantní vzhled, flexibilní sezení, vysoký výkon a současně hospodárný provoz.

Toyota Avensis Verso na český trh

Po tiskové konferenci jsme si měli možnost vyzkoušet novou Toyotu Avensis Verso s oběma nabízenými motory – benzinovým 2,0 l VVT-i (jak s mechanickou tak automatickou převodovkou) a vznětovým 2,0 l D-4D common rail (s mechanickou převodovkou). Absolvované testovací jízdy na okruhu mně utvrdily v přesvědčení, že oba motory výkonově plně dostačují pro svižnou jízdu s tímto novým velkoprostorovým modelem Toyoty. Zejména jsem při zkušebních jízdách ocenil stabilitu Versa v ostrých zatáčkách i ve vyšších rychlostech a celkovou nízkou hlučnost v interiéru vozu. Verso velmi dobře vedlo jak na silnicích tak na dálnici. Při řízení jsem měl pocit vysoké bezpečnosti tohoto vozu. Řízení je citlivé a minimální poloměr otáčení až neskutečně malý – necelých 6 metrů. Model se samočinnou převodovkou má volící páka ve tvaru „revolverové rukojeti“ na přístrojové desce a vhodně umístěný ukazatel zařazeného stupně na přístrojové desce. Sedadla jsou pohodlná s dobrým bočním vedením a palubní deska konstruovaná podle všech ergonomických zásad.

Benzinový motor 2,0 l VVT-i má největší výkon 150k (110 kW) při 6000 otáčkách za minutu a největší točivý moment 192 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Maximální rychlost je 192 km/h a dosáhne zrychlení z klidu na 100 km/h během 11,4 sekund. Výrobce udává kombinovanou velmi nízkou spotřebu paliva – 8,6 litrů na 100 km.


Toyota Avensis Verso na český trh

Avensis Verso se vznětovým motorem je rovněž vysoce hospodárný – dosahuje podle údajů výrobce pouze spotřeby 6,5 l na 100 km v kombinovaném cyklu. Motor D-4D, dosahující 116k (85kW) při 4000 otáčkách za minutu a točivém momentu 250Nm v rozpětí od 1800 do 3000 otáček za minutu, dodává vozu maximální rychlost 180 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 12,5 sekund.

Celkový tvar karosérie je prostý a zbaven veškerých zbytečných ozdob, při čemž je elegantní a působí na první pohled dynamicky a bezpečně. Důraz na aerodynamický tvar vozu Avensis Verso znamená v dané třídě vozů i nejlepší koeficient aerodynamického odporu (0,30). Zaujaly mně dvě skleněná střešní okna – přední okno je vyklápěcí, zadní posuvné.


Toyota Avensis Verso na český trh

Interiér Versa, typický pro využívání jak pro rodinu tak pro podnikatele, poskytuje dostatek místa pro variabilní uspořádání 5, 6 nebo 7 samostatných sedadel umístěných až ve třech řadách. Šestisedadlové uspořádání využívá velmi pohodlných zvýšených sedadel. Sedadla ve druhé řadě lze posouvat a podobně jako sedadla ve třetí řadě sklápět, překlápět nebo zcela vyjmout a tak vytvořit další úložný prostor. Přední sedadla lze sklopit a posunout. Sedadla ve druhé a třetí řadě mohou být využita i jako stolky. Avensis Verso má výhodný úložný prostor pod podlahou v zavazadlovém prostoru. Při instalaci všech tří řad sedadel má celý zavazadlový prostor objem 282 litrů. Jsou-li sedadla druhé a třetí řady vyjmuta, má Avensis Verso k dispozici obrovský prostor o objemu 2422 litrů. Nakládání těžkých věcí je snadné, podlaha nákladního prostoru je jen 74 cm od země a zadní výklopné dveře jsou 96 cm vysoký a 119 cm široký – tedy dostatečně veliké i pro nakládání větších předmětů. Interiér obsahuje řadu praktických odkládacích prostor

Toyota má už delší dobu světové prvenství v systémech aktivní a pasivní bezpečnosti u osobních vozů. Avensis Verso vychází z těchto standardů a představuje bezpečné, pohodlné a silné vozidlo pro celou rodinu. Systém airbagů SRS pro řidiče a spolujezdce je standardním vybavením. Boční a hlavové airbagy jsou k dispozici jako volitelný prvek. Zámky dveří i zámek kapoty mají výstražný systém proti krádeži.


Brzdový systém (ABS) je standardním vybavením. Další zkvalitnění brždění je zajišťováno elektronickým rozložením brzdné síly (EBD). Jde o kontrolu brzdového tlaku zleva doprava a zepředu dozadu, aby se zajistilo správné množství tlaku pro účinné brždění. Nakonec v případě opravdového nebezpečí se uplatní i pomocné brždění tzv. brzdovým asistentem. Ten se uplatní v případě, kdy je třeba rychle zastavit a řidič „stojí“ na pedálu brzdy. Testy ukázaly, že i když si řidiči myslí, že brzdí silně, často neuplatní plný tlak, který je nutný k tomu, aby vůz bezpečně zastavil, popř.sníží tlak na pedál. Brzdový asistent v tomto případě toto snížení vyrovná a zaručí co nejúčinnější brždění s plným využitím adheze. Brzdy jsou kotoučové, přední s vnitřním chlazením.


Vnější sedadla na obou stranách druhé řady jsou vybavena zařízením pro systém upevnění dětských sedaček ISO-FIX. Tím se zajistí, že dětské sedačky jsou pevně připojeny ke struktuře vozu a je méně pravděpodobné, že se uvolní v případě nehody.


Ceny Toyoty Avensis Verso jsou podle druhu zvoleného motoru, převodovky a vybavení od 890 000 Kč do 1 045 000 Kč. Uvedená nižší cena již obsahuje bohatou základní výbavu – mimo jiné brzdový systém ABS+EBD+BA, imobilizér, manuální klimatizaci, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a výškově nastavitelný volant, střešní nosiče, radio+magnetofon s 6ti reproduktory. Vyšší uvedená cena obsahuje mimo jiné dvě střešní okna, litá kola s pneumatikami 205/65R16, mlhovky a CD přehrávač.


Toyota Avensis Verso má celoevropskou záruku na nátěr – 3 roky a na odolnost proti prorezavění karosérie – 12 let.


Těším se, že po zapůjčení Toyoty Avensis Verso k redakčnímu testu, vás budu moci informovat podrobněji o jeho jízdních vlastnostech a dalších technických zajímavostech.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...