Toyota Avensis: Revoluční motory v novém hávu

Hned první den po prázdninách představila Toyota Motor Czech tři novinky českého trhu – Avensis, RAV 4 a Yaris 1.3. Dnes si přiblížíme Toyotu Avensis.

Toyota Avensis: Revoluční motory v novém hávu

Toyota Avensis, prodávaná od roku 1997, se okamžitě zařadila mezi kvalitní automobily střední třídy. Zákazníci ocenili hlavně komfort, rozsáhlou výbavu a jednoduché ovládání. Nový Avensis se dodává stejně jako dosud ve třech provedeních (sedan, liftback, kombi) a s novou řadou zážehových motorů včetně úsporného turbodieselu s přímým vstřikováním.

Nové motory těží z techniky proměnného časování ventilů VVT-i, s úspěchem používaných mj. v modelech Yaris, Yaris Verso, Corolla, Celica, RAV 4 atd. Zážehový čtyřválec 1.6 dokáže ve své třídě překonat řadu agregátů 1.8 a to jak výkonem (81 kW/110 k při 6000 ot./min.) tak nízkou spotřebou (kombinovaná 7,1 l/100 km) a díky technice VVT-i o 3,4 % větším točivým momentem (150 N.m při 3800 ot./min.).


V Toyotě Avensis má premiéru také zcela nový zážehový čtyřválec 2.0 16V s přímým vstřikem benzínu (poprvé k vidění jako prototyp na loňském autosalonu ve Frankfurtu) a pochopitelně technikou VVT-i. Zmíněná použitá technika nabízí ve srovnání s konvenční jednotkou výhodu především v oblasti jízdní dynamiky. Motor vyniká nadbytkem síly v celém rozsahu otáček a řidič proto nemusí tak často řadit. Při objemu 2.0, výkonu 110 kW/150 k při 5700 ot./min a točivém momentu 200 N.m při 4000 ot./min je nejúspornějším autem své třídy – 7,7 l/100 km. I přes tuto spotřebu dokáže jet rychlostí 210 km/h a z klidu na stovku zrychlit za 9,1 s.


Avensis je také první Toyotou, která se může pochlubit novým turbodieselem 2.0 16V s přímým vstřikem paliva systému common-rail. Nová jednotka vyniká jak výkonem 81 kW/110 k při 4000 ot./min., tak točivým momentem 250 N.m v rozmezí od 2000 do 2400 ot./min. Kombinovaná spotřeba klesla o 11 %, resp. na 5,9 litru na 100 km. Prakticky plochá křivka točivého momentu zajišťuje vozu výborné pružné zrychlení bez podřazování.


Toyota Avensis: Revoluční motory v novém hávu

Nová Toyota Avensis se pozná na první pohled nově navrženými dvojitými světlomety s „diamantovou“ optikou, výraznější maskou chladiče a upraveným nárazníkem. Modifikací prošly také zadní sdružené svítilny. Změny na přídi se točí kolem nápadného symbolu Toyoty na masce chladiče. Upravený design předznamenává rozsáhlé změny interiéry, které vyzvedly Avensis na vyšší úroveň. Tak např. nově je navrženo ovládání zdokonalené ventilační a topné soustavy, audiosouprava je integrována do středové konzoly a přibyl přehledný digitální displej. Pozměněný přístrojový štít zlepšil čitelnost údajů za různých světelných podmínek. Kvalitu provedení interiéru ve větší míře zlepšují poddajné plasty.

Výborné jízdní vlastnosti, řízení i vysokou úroveň komfortu poskytuje modifikovaný podvozek se zadní nápravou typu Dual-link, novou charakteristikou tlumičů apod. Všechny vozy jsou sériově vybaveny nejen systémem ABS s elektronickou distribucí brzdné dráhy EBD, ale také airbagem řidiče a spolujezdce, většina má i boční vaky.


Ceny vozů Toyota Avensis se pohybují od 599 000,- Kč za provedení 1.6 Linea Terra až po 740 000,- Kč za 2.0 TD, resp. do 785 000,- Kč za Wagon 2.0 TD.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla oceněna jako nejlepší kombík a rodinný vůz

Toyota Corolla oceněna jako nejlepší...

Toyota Corolla coby nejoblíbenější vůz segmentu C na světě byl dvakrát oceněn v prestižní anketě What Car 2024 Awards. Vůz získal dvě ocenění – verze hatchback byla zvolena Rodinným autem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci oznámili průlom ve vodíkové technologii

Japonci oznámili průlom ve vodíkové...

Japonští vědci dosáhli průlomu, který by mohl usnadnit používání a skladování vodíkového paliva. Tým z Japonského institutu fyzikálního a chemického výzkumu vytvořil elektrodu, která...

Toyota testuje obří draky jako nový...

Toyota v Japonsku testuje využití velkých osmimetrových draků, kteří by se v budoucnu mohli stát zdrojem energie. Automobilka před lety vyvíjela letecké motory, které byly certifikovány ve...