Síla zrozená z vášně

Nové Audi TT Coupé se zrychlením na 100 km/h za 5,7 sekund, se systémem tlumičů Audi magnetic ride, hliníkovou karoserií ASF® s novým designem.

Kultovní vůz, modla. Audi TT, poprvé představené na podzim 1998, se stalo oblíbeným sportovním vozem a ještě dále značku Audi vyprofilovalo. Nyní nastupuje druhá generace tohoto úspěšného modelu.

Síla zrozená z vášně
Síla zrozená z vášně
Síla zrozená z vášně

Už sama architektura nového Audi TT Coupé vyjadřuje styl, stabilitu a sílu čistokrevného sportovního vozu. „Býčí“ postoj doširoka rozkročené karoserie a nízké a úzké tvarování její prosklené části společně definují jednoduché a jasné linie. Designérský tým Audi s chutí a důrazem využil vizuální kód – motiv kruhů a vyklenutí – předchozího modelu. Nové TT se zdá protáhlejší a i když stojí, vypadá, jakoby se vrhalo vpřed; vnitřní napětí karoserie zdůrazňuje dojem dynamického pohybu. Nové TT je s délkou 4178 mm o 137 mm delší než jeho předchůdce a s šířkou 1842 mm o 78 mm širší.

Konstrukce karoserie staví na prostorovém hliníkovém rámu ASF® (Audi Space Frame) a vůbec poprvé jsou společně použity díly z hliníkových slitin a oceli. Díly z hliníku tvoří celých 69 procent, zbývajících 31 procent připadá na ocel. Ocelové díly jsou použity v zadní části karosérie, kde napomáhají k rovnoměrnému rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy. Pro zvýšení přítlaku se při rychlostech nad 120 km/h vysouvá ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru spoiler.

Stejně jako jeho předchůdce, také nové Audi TT bude zpočátku dostupné jako kupé 2 + 2; později bude uveden roadster. Základní objem snadno přístupného zavazadlového prostoru, umístěného pod rozměrným víkem, je 290 litrů. Tento objem může být sklopením opěradel zadních sedadel zvýšen až na 700 litrů. Sportovní sedadla poskytují pevné boční vedení a zákazníci mohou vybírat ze tří druhů kožených potahů.

Síla zrozená z vášně

Interiér je orientován výhradně na řidiče a jeho design je dokonale ergonomický. Klasický motiv kruhů se opakuje v mnoha obdobách, najdeme jej například na třech centrálních ventilačních otvorech.

K pohonu nového Audi TT slouží dva výkonné zážehové motory. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový agregát TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine 147 kW (200 k), se šestistupňovou manuální převodovkou s ním Audi TT akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h. Sonorní zvuk atmosférického 3,2litrového „vidlicového“ šestiválce prozrazuje sílu 184 kW (250 k). Vůz s ním akceleruje z 0 na 100 km/h během 5,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (s elektronickým omezovačem).

Oba motory jsou propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a na přání mohou být kombinovány s dynamickou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro, což je v segmentu sportovních kupé zcela exkluzivní technologie.

Audi TT dostává od základů přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol. Jedním z cílů konstruktérů bylo dosáhnout samořídicího chování vozu až do meze ovladatelnosti; charakteristika nového Audi TT je neutrální až mírně nedotáčivá. Důraz na sportovní charakter vozu pak samozřejmě přináší potěšení z jeho řízení, agilnost a skvělé ovládání.

Konstruktéři se rovněž zaměřili na zvětšení rozchodu použitím větších kol s průměrem 16 až 19 palců a soustředili se na změny v oblasti elastokinematiky. Nová víceprvková zadní náprava zajišťuje optimální jízdní dynamiku odpovídající této kategorii sportovních vozů.

Na přání je dodáván vyspělý magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund tlumicí charakteristika. Nový adaptivní systém zaručuje vysoký komfort jízdy a zároveň sportovní dynamiku podle jízdních podmínek a preferencí řidiče.

K sériové výbavě nového Audi TT patří automatická klimatizace a ve spodní části zploštělý sportovní volant. Jeho tvar nejen podtrhuje dravý charakter vozu, ale zároveň usnadňuje nastupování a vystupování. Výdechy větrání, ramena volantu a mnohé z ovládacích prvků jsou provedeny v efektním hliníkovém designu.

V souboru výbav na přání si mohou zákazníci vybrat z mnoha high-tech prvků. Nechybí mezi nimi např. adaptivní světla, která se natáčejí ve směru jízdy a parkovací systém Audi, jenž usnadňuje parkování.

V novém Audi TT se premiérově představuje nová generace audiosystému, která se vyznačuje nejen vysoce kvalitní reprodukcí a přehráváním, ale i zcela intuitivním ovládáním. Šest takzvaných softkeys ovladačů řídí v závislosti na zvoleném menu řadu funkcí. Sériově je dodáváno rádio Chorus s CD přehrávačem, pro mobilní telefon je k dispozici rozhraní Bluetooth. Funkce telefonu mohou být ovládány prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI, ovladači na multifunkčním volantu nebo i hlasem. Ovládání na přání dodávaného navigačního systému vychází z MMI systémů vozů Audi řad A6, A8 a Q7.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...