Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce

Elegantní sedan se stálým pohonem všech kol, s nejmodernějšími technologiemi a mimořádně bohatou výbavou v základní ceně.

Testovací jízdy mě potvrdily, že Legend je vozem nejen luxusním, ale že je vozem s výbornou ovladatelností a s jízdními vlastnostmi sportovního vozu. Jízdy s ním byly pro mě proto příjemným řidičským požitkem.

Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce
Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce
Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce

Šestiválcový motor objemu 3,5 l s rozvodem SOHC se systémem proměnlivého časování a zdvihu ventilů (VTEC) má výkon 219 kW (295 k) při 6200 ot/min, a maximální točivý moment 351 Nm při 5000 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje maximální rychlost 250 km/hod. Zrychlení z 0 na 100 km za 7,3 sekund potvrzuje, že výkonové parametry vozu plně odpovídají vlastnostem sportovního vozu. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, hladina hluku v interiéru vozu je minimální.

Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce
Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce

Automatická převodovka řadí plynule a změny rychlostního stupně jsem zaregistroval jen na otáčkoměru změnou počtu otáček motoru. Automatická převodovka umožňuje též ruční řazení jak pákou převodovky tak tlačítky pod volantem. V režimu ručního řazení jsem byl informován na displeji o zařazeném rychlostním stupni.

Systém pohonu všech kol SH-AWD dokáže rozdělit točivý moment podle okamžité potřeby na jednotlivá kola, čímž zajišťuje vysokou úroveň ovladatelnosti vozu. O tom jsem se přesvědčil zejména v prudkých zatáčkách, na mokrých a kluzkých silnicích. Hodnoty točivého momentu přenášené na jednotlivá kola jsem mohl sledovat na displeji.

Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce
Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce
Reprezentační pětimístná Honda Legend v testu redakce

K celkovým jízdním vlastnostem Legendu, vedení vozu a bezpečné jízdě významně přispívá: systém ABS, EBD a brzdový asistent, účinné kotoučové brzdy přední i zadní, dále systém VSA a systém zmírnění následků nehody, elektrický posilovač řízení s variabilní účinností, xenonové světlomety s aktivním natáčením, automaticky výškově nastavitelná světla, ostřikovače předních světel, přední mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, dešťový senzor, směrová světla ve zpětných zrcátkách, třetí brzdové světlo Hands-free Bluetooth, ovládání autorádia i hands-free na volantu – podsvícené.

Pohodlné i bezpečnější vedení vozu mně umožňovaly: tempomat s podsvíceným ovládáním na volantu, adaptivní tempomat s radarem udržující zvolenou vzdálenost za vozidly, multifunkční palubní počítač, satelitní navigační systém a hlasové ovládání navigace, audiosystému, klimatizace.

Couvání mně usnadňovaly asférická zpětná zrcátka s automatickým náklonem k zemi při couvání a především pak kamera s pohledem vzad a promítání snímané situace za vozem na barevnou obrazovku na palubní desce.

Základní výbava Legendu obsahuje vedle řady položek dnes u luxusních vozů běžných elektricky ovládané střešní okno, elektricky nastavitelný volant, vyhřívaná sedadla, aktivní ventilaci předních sedadel, elektricky ovládanou sluneční clonu zadního okna, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, dvě paměti nastavení sedadla řidiče, zpětných zrcátek a volantu, elektricky nastavitelnou tuhost bederní opěrky sedadla řidiče, elektrické sklápění zadních hlavových opěrek, zadní loketní opěrku s otvorem pro přepravu dlouhých předmětů, sluneční clony u zadních bočních oken, elektrické otevírání zavazadlového prostoru a dvířek palivové nádrže, automatickou duální klimatizaci, pylový mikrofiltr, audiosystém BOSE s CD a MP3 přehrávačem, 10 zabudovaných reproduktorů (4 + 4 výškové + 1 centr + 1 subwoofer), Audio pilot – automatickou regulaci hlasitosti, eliminaci vnějšího hluku a integrovanou anténu v zadním okně.

V základní výbavě je interiér v kůži, kožený volant, vnější zrcátka a nárazník v barvě vozu, modré osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce a disky kol z lehkých slitin.

Kombinovanou spotřebu Legendu uvádí výrobce 11,9 l, ve městě 17 l, mimo město 8,9 l na 100 km. Během testu jsem spotřebu ve městě měl nižší o 1,1 l (15,9 l), mimo město o 0,6 l vyšší (9,5 l).

Cena Hondy Legend je 1 449 000 Kč včetně DPH. Myslím si, že vzhledem k mimořádně bohaté výbavě je velmi výhodná.

Pro informaci uvádím rozměry a hmotnosti vozu:

Délka 496 cm, šířka včetně zrcátek 212 cm a výška 145 cm. Rozvor náprav 280 cm. Objem zavazadlového prostoru 452 litrů.

Provozní hmotnost 1920 kg, maximální hmotnost 2310 kg. Maximální hmotnost brzděného přívěsu 1600 kg, nebrzděného 750 kg.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová Honda Civic R znovu získala traťový rekord v Zeleném pekle

Nová Honda Civic R znovu získala...

Model Honda Civic Type R, který byl s mezinárodním ohlasem uveden na trh v loňském roce, si neustále připisuje další ocenění a vyznamenání. Posledním z nich je opětovné překonání rekordu...