Renault dosáhl v prvním pololetí 2002 přes nepříznivé podmínky na světovém trhu zvýšení prodeje

I na našem trhu se stal Renault importérem číslo 1 s prodejem 5265 osobních vozů.

Renault posílil své postavení nejprodávanější značky osobních a lehkých užitkových vozidel v západní Evropě, přičemž se umístil na prvním místě jak v oblasti osobních vozů, tak i v oblasti užitkových vozidel. Na celosvětové úrovni – za podmínek méně příznivých než v roce 2001 – se prodej koncernu v 1. pololetí 2002 zvýšil o 1,3%. Renault s velkým úspěchem uvedl na trh Vel Satis, který se stal na konci června nejprodávanějším luxusním sedanem ve Francii. Kromě toho se Renaultu podařilo udržet Mégane mezi třemi nejprodávanějšími vozy dané kategorie a potvrdit pozice vozů Clio, Laguna a Espace v příslušných třídách. Výsledky roku posílí i přínos nových značek Renault Samsung Motors a Dacia, jakož i podzimní uvedení dvou rozhodujících výrobků – Mégane II a Espace.


V prvním pololetí 2002 dosáhl prodej koncernu Renault 1 280 812 osobních a užitkových vozidel, t.j. zvýšení o 1,3% proti prvnímu pololetí 2001.


Značky Dacia (+6,8%) a Renault Samsung Motors (+82,3%) potvrdily své dobré výsledky a navzdory krizi na tureckém a argentinském trhu přispěly ke zvýšení prodeje koncernu mimo západní Evropu o 4,1%. Prodej se v západní Evropě zvýšil mírně, o 0,6%, ve střední Evropě o 8,2% a ve východní Evropě o 14,8%. V Latinské Americe poklesl (-12,5%), stejně jako v Africe, Maghribu a na Středním Východě (-7,5%).


V západní Evropě, kde trh osobních a užitkových vozů celkem poklesl o 4,8%, potvrdil Renault své první místo mezi značkami s podílem na trhu 11,5%, což je za posledních 10 let rekord. V prvním pololetí si značka také vydobyla první místo na trhu osobních vozů a zvýšila svůj náskok na trhu užitkových vozidel (podíl na trhu 16,3%). Ve stejném období je Renault spolu s koncernem PSA jedinou evropskou nespecializovanou automobilkou, jejíž prodej i podíl na trhu vzrostl.


Na trhu osobních vozů dosáhl Renault podílu na trhu 10,9%, t.j. proti roku 2001 zvýšení o 0,5 bodu. K tomuto výsledku významně přispěl úspěch jeho modelů a motorů dCi (+32%). Clio, jehož objem prodeje stoupl o 11,3%, obsadilo ve své kategorii 2. místo. Laguna s nárůstem počtu prodaných vozů o 40,7% se ve své třídě dostala mezi nespecializovanými značkami na 2. místo. Mégane na konci životního cyklu zůstává mezi prvními třemi vozy ve své kategorii. Espace a Kangoo jsou i nadále v čele svých tříd.


Renault výrazně posílil své první místo na trhu užitkových vozidel (podíl na trhu 16,3% proti 14,8% v roce 2001). Vynikající náběh Trafiku (Van of the Year 2002) v Evropě umožnil značce získat vyšší podíl na trhu ve třídě skříňových dodávek a posílit tak svou nadvládu na tomto trhu.


Na trzích osobních a užitkových vozidel, jejichž celkový trend byl klesající (s výjimkou Velké Británie), zvýšil Renault svůj podíl v téměř všech západoevropských zemích: zejména ve Francii, v Německu, ve Španělsku, Velké Británii, v Řecku a ve Skandinávii. V Itálii zůstala značka na úrovni předchozího roku.


Ve Francii je Renault nejprodávanější značkou osobních a užitkových vozidel s podílem na trhu 29,3% (na konci června 2001 28%). Na trhu osobních vozů zvýšila značka svůj podíl ze 26.9% v prvním pololetí 2001 na 28% ke konci června 2002. Clio je v prvním pololetí nejprodávanějším modelem na francouzském trhu. Mégane, Laguna, Espace a Kangoo vedou ve svých třídách. Vel Satis, uvedený na trh 8.3. 2002, je na prvním místě mezi luxusními sedany. O 26% se také zvýšil prodej Renaultu na trhu vozů se vznětovými motory, což potvrdilo úspěch jeho nových pohonných jednotek. Renault výrazně zvýšil svůj podíl na trhu užitkových vozidel (ze 34.3% ve stejném období 2001 na 36,4%).


Přes obtížnou hospodářskou situaci v Turecku, v Argentině a dokonce i v Brazílii pokračoval koncern Renault v růstu s 262.352 ks vozů prodaných mimo západní Evropu. K tomuto výsledku aktivně přispělo silné postavení značky Renault ve střední a východní Evropě i na nových trzích, jako je Austrálie nebo Mexiko. Významně se na něm podílel i nárůst dalších značek koncernu – Dacia a Renault Samsung Motors.


Ve střední Evropě se Renault díky obzvláště vhodné nabídce během dvou let posunul z 5. na 2. místo. Prodej značky Renault (54.630 ks prodaných vozů) se zvýšil o 7,7% při celkovém poklesu trhu o 8,3% v porovnání se stejným obdobím roku 2001.


V prvním pololetí dosáhl Renault podílu na trhu osobních a užitkových vozidel 11,4% (v prvním pololetí 2001 9,7%). Renault potvrdil své vedoucí postavení ve Slovinsku (26,2% trhu, +4,6 bodu) a v Chorvatsku (21,1%, +1,7 bodu). Značka dosáhla značného nárůstu v Polsku (10,2%, +2,7 bodu), v ČR (7,1%, +2,4 bodu) a na Slovensku (9,8%, +0,1 bodu); v těchto 3 zemích je Renault v pořadí značek na druhém místě. V Rumunsku, kde je Renault nejprodávanější dováženou značkou, je na třetím místě s 3864 prodanými vozy (+21%), t.j. podíl na trhu 7,4%.


Ve východní Evropě a v Rusku stoupl prodej Renaultu proti prvnímu pololetí 2001 o 11,5%. V Rusku dosáhla značka zvýšení o 65% s 3758 prodanými vozy (proti 2277 v prvním pololetí 2001) zejména díky úspěšnému uvedení třídílné verze Clia – Clio Symbol (na konci června 49,3% prodaných vozů).


V Turecku má v situaci hluboké krize (-40,2%) Renault na trhu osobních a užitkových vozidel podíl 13,9%. Díky úspěchu vozu Clio Symbol fáze 2 (8% trhu), omlazené nabídce a pevné obchodní síti Renault krizi čelí a bez obav vyhlíží do budoucna. Celkem Renault prodal v prvním pololetí 2002 7.274 vozidel proti 21.655 za stejné období roku 2001.


V Latinské Americe poklesl prodej značky od počátku roku o 12,7% v důsledku prudkého poklesu argentinského a brazilského trhu a přes zlepšující se výsledky v uvedených dvou zemích. V Brazílii dosáhl Renault stabilního podílu na trhu (4,7%), při celkovém poklesu trhu osobních a užitkových vozidel o 18%. V Argentině, na trhu v krizi (-43,7% proti roku 2001), potvrdil Renault svou vedoucí pozici s podílem na trhu osobních a užitkových vozidel 20,3%. V tomto kontextu Renault dobře odolává – od ledna 2002 zde prodal 12.912 vozidel (-40%). Renaultu se rovněž podařilo úspěšně prorazit ve státech Andské dohody: v Kolumbii prodal 6.855 vozidel (proti 4.727, +45%, t.j. 21,2% odhadovaného rozsahu trhu.


V Mexiku se prodej Renaultu rozbíhá: 6.034 vozidel proti 779, + 675%. Velkého úspěchu dosáhlo Clio 1,6l vyráběné na místě (stejně jako Scénic); představovalo 48% prodaných vozů značky.


V Asii a Tichomoří stoupl prodej značky Renault o 69% s 9.409 prodanými vozy. Značka dosáhla růstu zejména v Číně (+207% proti prvnímu pololetí 2001). V Austrálii, kam se vrátil od roku 2001, prodal Renault v roce 2002 2.639 vozů. Při započtení výsledků značky Renault Samsung Motors dosáhl koncern Renault v této oblasti zvýšení o 80,5% a v prvním pololetí 2002 prodal celkem 62.847 vozů.


V Africe a na Středním Východě poklesl prodej Renaultu o 7,5%. Situace se v jednotlivých zemích liší: v JAR utrpěla značka pokles o 31% v důsledku celkového poklesu trhu, naproti tomu v Alžírsku zaznamenala rekordní prodej za 6 měsíců (9.293 vozů proti 5.278, +76,1%) a s 27,8% podílem zaujala první místo na odhadovaném trhu. Clio (ve verzi s třídílnou karoserií) představuje 70% prodaných vozů značky.


Značka Renault Samsung Motors, která na podzim oslaví druhé výročí existence, potvrdila svůj úspěch v Koreji a přínos k nárůstu exportních prodejů koncernu. Prodej v prvním pololetí 2002 dosáhl 53.546 ks, t.j. proti 1. pololetí 2001 vzestup o 82,3%. Tento vynikající výsledek se opírá o jediný výrobek, SM5 (třída D/M2), který výrazně překročil původně stanovené cíle a zaujal 3. místo na korejském trhu. Na podzim letošního roku rozšíří nabídku značky vůz SM3 (třída C/M2).


Dacia po stabilním roce 2001 zvýšila od počátku roku 2002 prodej o 6,8% (27.449 prodaných vozů). Tento výsledek odráží úsilí značky o restrukturalizaci a o neustálé zlepšování nabídky výrobků.


Evropský trh by se měl ve druhém pololetí stabilizovat a zůstat na vysoké úrovni kolem 16 miliónů vozidel. K udržení svého vedoucího postavení v Evropě může Renault spoléhat na bohatou a konkurenceschopnou nabídku. Výrazným trumfem jsou i dva nové vznětové motory, které představují 41% prodaných vozů značky, což je o 6% více než odpovídá podílu vznětových motorů v celoevropském mixu.


Espace IV by měl potvrdit vedoucí postavení Renaultu v této třídě. Musí zajistit hromadnou věrnost stávajících zákazníků a získat nové, které přiláká jeho moderní elegance, vysoká úroveň výbavy, výkonnosti a pohodlí.


Nový sedan a kupé Mégane budou prvními z kompletní řady 7 modelů, které budou v krátké době uvedeny na trh, s bohatstvím nabídky a osobností, jež by měla trvale přitáhnout rozsáhlou klientelu.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za něco málo přes 10 let získala Dacia v Evropě a Středomoří více než 3 500 000 zákazníků

Za něco málo přes 10 let získala Dacia...

3 500 000. prodanou Dacií je vůz Sandero Stepway, který si koupila anglická zákaznice. Jody Panovová, vdaná matka dvou dětí – je nyní šťastnou majitelkou vozu Dacia Sandero Stepway a nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Včera se zaregistroval 4700 účastník na celodenní neformální setkání majitelů vozů Dacia „Dacia Piknik 2015“, které se uskuteční v sobotu 6.června 2015 od 10:00 do 21:00 v prostorách pro volnočasové rodinné aktivity v Šiklovu mlýnu

Včera se zaregistroval 4700 účastník...

V současné době se jedná o nejrychleji rostoucí značku v Evropě v i České republice. Celosvětově má značka Dacia přes 3 mil. spokojených zákazníků, v České republice je to přes 42 tis....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...