Přístup firmy Honda k bezpečnosti

Bezpečnostní filozofie firmy Honda zní: CHRAŇME NEJSLABŠÍHO.

Aby společnost Honda dosáhla co největší míry ochrany účastníků dopravního provozu, zaměřuje se nejen na ochranu posádky vozidla včetně dětí, ale také nejsnáze zranitelných uživatelů silnic, tedy chodců, cyklistů, motocyklistů a uživatelů mopedů.


Jedinou možností, jak pochopit různé povahy nehod jako jsou srážky vozu s vozem, vozu s motocyklem a vozu s chodcem je důkladný výzkum v oblasti nárazových charakteristik.


Tento průzkum vedl k poznání nutnosti používat speciální a nové výzkumné nástroje, které vyvrcholilo otevřením centra pro provádění nárazových testů firmy Honda v roce 2001 v japonském Tochigi.


Vlastní technologie firmy Honda G-Force Control Technology (= technologie řízení setrvačních sil), zavedená v roce 1998, přivedla bezpečnostní opatření firmy Honda proti následkům nárazu na nejvyšší světovou úroveň. Tato technologie byla zavedena také s ohledem na ochranu nejsnáze zranitelných účastníků silničního provozu: cyklistů, motocyklistů a chodců.

PŘÍSTUP FIRMY HONDA K OCHRANĚ CHODCŮ


Honda si uvědomuje, že bezpečnost chodců je klíčovou oblastí se značným prostorem pro zlepšování.


V roce 1988 zahájila firma Honda svůj vlastní výzkum bezpečnosti chodců na základě údajů z průzkumu srážek, počítačové simulace a nástrojů, které si sama vyvinula (včetně unikátní vlastní zkušební figuríny – chodce v životní velikosti “POLAR II”).


V roce 1998 vyvinula firma Honda první sérii ochranných opatření pro snížení počtu zranění a smrtelných úrazů chodců a u modelu HR-V představila bezpečnou karoserii snižující riziko poranění hlavy chodců Pedestrian Head Injury-reducing Safety Body.

NOVÁ EVROPSKÁ ŘADA VOZŮ


Další výzvou byla potřeba konstrukce vozů, u kterých byla uplatněna rozšířená technologie řízení setrvačných sil, zajišťující maximální ochranu nejen pro posádku vozu, ale současně také pro ostatní účastníky silničního provozu, jako jsou chodci.


Prvořadým cílem nové evropské řady vozů Honda bylo zařadit se mezi nejlepší vozy ve své třídě pokud jde o ochranu při čelních a bočních nárazech, ale také ve smyslu vybavení vozů prvky pro ochranu chodců, aby vyhověly jak starším tak i novým a přísnějším zkušebním postupům.


Nové modely Honda Jazz, Civic, Stream a CR-V jsou vybaveny pozoruhodně zdokonalenou sadou opatření pro ochranu chodců, zaměřenou na všechny nejvýznamnější oblasti: hlavu dětí i dospělých, horní a dolní části nohou.


Tyto nové vozy nebyly konstruovány s ohledem na jakoukoliv možnou (i budoucí) legislativu: provedená zlepšení jsou založena na vlastních analýzách a výzkumech firmy Honda na poli bezpečnosti chodců a jsou zcela v souladu s naším záměrem chránit ty nejslabší na vozovce.


Jazz, Civic, Stream a CR-V dokonale odpovídají filozofii firmy Honda o ochraně nejzranitelnějších účastníků silničního provozu a vlastnímu závazku firmy chránit vlastní novou technologií životy všude ve světě.

BUDOUCNOST


Firma Honda vždy velice otevřeně informovala o svých vlastních výzkumech, zaměřených na ochranu chodců. To dokazuje řada technických referátů (například v letech 1998 a 2001 na konferencích ESV) a v tisku.


Honda postupně zavádí ochranná opatření u řady svých evropských modelů, přičemž vozy Jazz, Civic, Stream a CR-V se díky vedoucímu postavení ve své kategorii stávají normou bezpečnosti chodců.


Budoucí zlepšení, která Honda bude u svých vozů zavádět, budou záviset také na závěrech diskuzí o legislativních požadavcích na ochranu chodců.


Firma Honda dosáhla této nové úrovně opatření pro ochranu chodců pomocí běžně dostupných technologií. Aby byla ochrana chodců přivedena na podstatně vyšší úroveň, bude možná nutno zvolit nová technologická řešení.


Závěr: Díky svému vlastnímu výzkumu získala společnost Honda přední pozici v mimořádně důležité oblasti ochrany chodců. Je ochotna podělit se o své zkušenosti a znalosti se všemi zainteresovanými stranami s cílem dosáhnout dalšího kroku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...