Před 75 lety koncem roku 1938 byla u Audi zahájena éra nárazových zkoušek

Inženýři DKW. jedné ze čtyř minulých značek Audi

– nechali poprvé ve jménu bezpečnosti sjet ze svahu malý vůz F7, aby se cíleně převrátil. Od této první nárazové zkoušky u DKW, poutá značka Audi na sebe pravidelně pozornost uváděním nových prvků bezpečnostní výbavy.

Malý vůz DKW F7 sjel z kopce v Golmu u Postupimi. Inženýři nechali vůz převrátit pomocí rampy, aby dokázali vysokou úroveň bezpečnosti a stability tohoto automobilu. Před zraky udivených diváků a objektivem kamery se malý vůz několikrát převrátil a nakonec se zastavil s běžícím motorem a téměř nepoškozenou karoserií. Tato událost znamenala začátek nárazových testů u Audi a stála u zrodu dalších inovací v oblasti bezpečnosti automobilů.

Mezi milníky patří mimo jiné vývoj deformačních zón, které snižují riziko poranění pro řidiče a cestující. Například již NSU Prinz z roku 1958 dokázal pohltit při čelní kolizi svou deformační zónou nemalou část nárazové energie. Koncem 60. let se při vývoji NSU Ro 80 a prvního Audi 100 začaly poprvé používat figuríny pro analýzu vlivu nárazu na člověka.

První hala Audi pro nárazové zkoušky

– byla slavnostně otevřena pro ještě lepší opakovatelnost výsledků nárazových zkoušek v roce 1970 v Ingolstadtu. Po mnoha úpravách tato budova sloužídodnes. Postupem času se zpřesňovaly metody měření a do výzkumu pasivní bezpečnosti byla zařazena kamerová technika. To umožnilo ještě lépe analyzovat slabiny vyvíjených vozidel. Patentovanou inovací Audi z této doby byl systém Procon-ten (programmed contraction and tension). Při čelním nárazu se využitím pohybu motoru směrem k interiéru prostřednictvím ocelových lan a vodicích kladek přitáhl volant k přístrojové desce a napnuly bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Systém zavedený v roce 1986 výrazně snížil riziko poranění hlavy řidiče a byl nahrazen až plošným zavedením airbagů.

Kromě nárazových zkoušek v laboratorních podmínkách nalézala od poloviny 90. let ve vývoji stále větší uplatnění také data ze skutečných nehod.Audi založilo již v roce 1998 vlastní oddělení pro výzkum nehod AARU (Audi Accident Research Unit), které se od té doby neustále rozrůstá. Ve spolupráci s lékaři z univerzity v Řeznu vyhodnocuje AARU data o nehodách a vypracovává možnosti pro optimalizaci nových modelů.

Počet modelů Audi neustále roste. Mnoho let se zvyšuje také složitost konstrukce skeletu karoserie. Vývoj nových modelů se proto již neobejde ani bez simulací nárazových zkoušek. V současnosti lze ve virtuální realitě napodobit téměř libovolnou nehodu, od střetu s chodcem, přes čelní kolize až po boční nárazy. Jen této oblasti se u Audi věnuje více než 200 specialistů, kteří každý měsíc realizují cca 20 000 simulací nárazů – a to často až dva roky před vznikem prvního prototypu.

Modely Audi patří mezi nejbezpečnější automobily na světě. Značka se čtyřmi kruhy nabízí rozsáhlý soubor prvků aktivní a pasivní bezpečnosti také v kompaktní třídě. Například Audi A3 je vybaven asistentem pro jízdu v jízdním pruhu active lane assist, brzdovým asistentem pro prevenci následných kolizí nebo systémem pre sense front. Tento systém dokáže aktivním brzděním výrazně snížit nárazovou rychlost při nehodě, a tím i intenzitu nárazu, nebo nárazu v nižších rychlostech dokonce zcela zabránit. Model Audi A3 obdržel v roce 2012 hned čtyři ocenění „Euro NCAP advanced“, mimo jiné i za uvedené aktivní bezpečnostní systémy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září více než 8% růstu prodeje

Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září...

V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 % Největší zájem je o velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi optimalizuje kontrolu kvality v lisovně umělou inteligencí

Audi optimalizuje kontrolu kvality v...

První možnost využití je vyvíjena pro sériovou výrobu Rozpoznávání trhlin v lisovně bude probíhat automatizovaně s využitím strojového učení Nová metoda je dalším stavebním kamenem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vzdělávací projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika se rozšiřuje na čtrnáct odborných škol

Vzdělávací projekt QHERO společnosti...

Projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika na podporu vzdělávání v automobilových školách se po velmi úspěšné pilotní fázi rozšiřuje na 14 škol v celé České republice. Porsche...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Trvale udržitelný hliník pro kryt akumulátorů modelu Audi e-tron

Trvale udržitelný hliník pro kryt...

Značka Audi oceněna jako první výrobce automobilů certifikátem o trvalé udržitelnosti od iniciativy ASI (Aluminium Stewardship Initiative) Certifikát „Performance Standard“ pro trvale...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi sezonní servis připraví vůz na zimu

Audi sezonní servis připraví vůz na zimu

Sezonní servisní nabídka Audi Service platí od října do konce února Komplexní služby autorizovaných servisů za výhodných podmínek Audi kompletní ceny, Audi Energy Program a Audi STK Service...