Před 75 lety koncem roku 1938 byla u Audi zahájena éra nárazových zkoušek

Inženýři DKW. jedné ze čtyř minulých značek Audi

– nechali poprvé ve jménu bezpečnosti sjet ze svahu malý vůz F7, aby se cíleně převrátil. Od této první nárazové zkoušky u DKW, poutá značka Audi na sebe pravidelně pozornost uváděním nových prvků bezpečnostní výbavy.

Malý vůz DKW F7 sjel z kopce v Golmu u Postupimi. Inženýři nechali vůz převrátit pomocí rampy, aby dokázali vysokou úroveň bezpečnosti a stability tohoto automobilu. Před zraky udivených diváků a objektivem kamery se malý vůz několikrát převrátil a nakonec se zastavil s běžícím motorem a téměř nepoškozenou karoserií. Tato událost znamenala začátek nárazových testů u Audi a stála u zrodu dalších inovací v oblasti bezpečnosti automobilů.

Mezi milníky patří mimo jiné vývoj deformačních zón, které snižují riziko poranění pro řidiče a cestující. Například již NSU Prinz z roku 1958 dokázal pohltit při čelní kolizi svou deformační zónou nemalou část nárazové energie. Koncem 60. let se při vývoji NSU Ro 80 a prvního Audi 100 začaly poprvé používat figuríny pro analýzu vlivu nárazu na člověka.

První hala Audi pro nárazové zkoušky

– byla slavnostně otevřena pro ještě lepší opakovatelnost výsledků nárazových zkoušek v roce 1970 v Ingolstadtu. Po mnoha úpravách tato budova sloužídodnes. Postupem času se zpřesňovaly metody měření a do výzkumu pasivní bezpečnosti byla zařazena kamerová technika. To umožnilo ještě lépe analyzovat slabiny vyvíjených vozidel. Patentovanou inovací Audi z této doby byl systém Procon-ten (programmed contraction and tension). Při čelním nárazu se využitím pohybu motoru směrem k interiéru prostřednictvím ocelových lan a vodicích kladek přitáhl volant k přístrojové desce a napnuly bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Systém zavedený v roce 1986 výrazně snížil riziko poranění hlavy řidiče a byl nahrazen až plošným zavedením airbagů.

Kromě nárazových zkoušek v laboratorních podmínkách nalézala od poloviny 90. let ve vývoji stále větší uplatnění také data ze skutečných nehod.Audi založilo již v roce 1998 vlastní oddělení pro výzkum nehod AARU (Audi Accident Research Unit), které se od té doby neustále rozrůstá. Ve spolupráci s lékaři z univerzity v Řeznu vyhodnocuje AARU data o nehodách a vypracovává možnosti pro optimalizaci nových modelů.

Počet modelů Audi neustále roste. Mnoho let se zvyšuje také složitost konstrukce skeletu karoserie. Vývoj nových modelů se proto již neobejde ani bez simulací nárazových zkoušek. V současnosti lze ve virtuální realitě napodobit téměř libovolnou nehodu, od střetu s chodcem, přes čelní kolize až po boční nárazy. Jen této oblasti se u Audi věnuje více než 200 specialistů, kteří každý měsíc realizují cca 20 000 simulací nárazů – a to často až dva roky před vznikem prvního prototypu.

Modely Audi patří mezi nejbezpečnější automobily na světě. Značka se čtyřmi kruhy nabízí rozsáhlý soubor prvků aktivní a pasivní bezpečnosti také v kompaktní třídě. Například Audi A3 je vybaven asistentem pro jízdu v jízdním pruhu active lane assist, brzdovým asistentem pro prevenci následných kolizí nebo systémem pre sense front. Tento systém dokáže aktivním brzděním výrazně snížit nárazovou rychlost při nehodě, a tím i intenzitu nárazu, nebo nárazu v nižších rychlostech dokonce zcela zabránit. Model Audi A3 obdržel v roce 2012 hned čtyři ocenění „Euro NCAP advanced“, mimo jiné i za uvedené aktivní bezpečnostní systémy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pravidla a konvence patří minulosti: Čtvrtá generace Audi A8 změní váš pohled na luxusní cestování . Předprodej byl již zahájen!

Pravidla a konvence patří minulosti:...

Budoucnost je nové Audi A8: Váš soukromý letoun ! ! !​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Michael-Julius Renz (60) bude novým ředitelem společnosti Audi Sport GmbH

Michael-Julius Renz (60) bude novým...

Na této pozici nahradí Stephana Winkelmanna (53), který povede od začátku ledna značku Bugatti. Na fotografii Michael-Julius Renz nový ředitel společnosti Audi Sport GmbH „Michael-Julius Renz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a Home of quattro jsou skvěle připraveni na novou zimní sezonu, na kterou Audi zve všechny fanoušky zimních sportů do Skiareálu Špindlerův Mlýn, jehož je společnost Audi dlouholetým partnerem

Audi a Home of quattro jsou skvěle...

Novou Audi Q5 převzal Ondřej Bank, který  se stal pro letošní zimní sezonu hlavní tváří Skiareálu Špindlerův Mlýn, od zástupce společnosti Audi Jakuba Hanuše (zcela vpravo). Slavnostního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi sezonní servis: profesionální servisní služby, originální díly a originální příslušenství

Audi sezonní servis: profesionální...

Audi Service zve společně s Ondřejem Bankem, členem Audi Ski Teamu a tváří sezonní servisní kampaně, majitele zánovních i starších vozů Audi do autorizovaných servisů Audi. Od začátku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi Ski Team připraven na olympijskou sezónu 2017/2018

Audi Ski Team připraven na olympijskou...

Hlavní hvězdou zůstává Ester Ledecká a sjezdař Kryštof Krýzl novým členem Audi Ski Teamu. Audi pokračuje v intenzivní podpoře českého lyžování Elitní Audi Ski Team v čele...