Podrobně o nové generaci Mercedes-Benz Třídy M

Nová generace tohoto vozu segmentu SUV kombinující dynamiku s elegancí vykazuje nyní ještě pregnantnější charakterové rysy a působí ještě sportovněji a je plná síly.

Mercedes-Benz svojí úspěšnou Třídu M pečlivě přepracoval. Mercedes-Benz novou generaci Třídy M doplněnou o svěží designové prvky, kvalitnější a obsáhlejší výbavu ještě dále zhodnotil.

Mercedes-Benz Třídy M je průkopníkem mezi moderními vozy SUV. Svoje výjimečné postavení si vydobyl nejen charakterickým designem jehož základem je dynamika a elegance, ale také spojením přesvědčivých jízdních výkonů jak na silnici tak v terénu s jízdním a ovládacím komfortem limuzíny. Kromě toho nabízí Třída M bezpečnostní výbavu, která by se v segmentu SUV hledala jenom velice těžko. Od doby, kdy se v dubnu 2005 objevila na trhu druhá generace Třídy M, se jich na celém světě prodalo asi 300 000. Dosažený výsledek jasně hovoří o tom, že tento moderní offroad patří i nadále k nejúspěšnějším vozům tohoto silně narůstajícího tržního segmentu.

Exteriér je ještě stylovější

Suverénní vzhled Třídy M určují také do budoucna dynamicky plynulé, přitom ale přitažlivé křivky karoserie a její zcela čisté tvarování. Díky nově vytvořené čelní partii stejně tak jako modifikované partii zádě přichází nová generace Třídy M se silovým ztvárněním, ale zároveň uchvacuje svojí estetickou elegancí. Zkrátka je ještě více stylová.

Čelní pohled určují nově vytvořené, robustní nárazníky spolu se světlomety s nepřehlédnutelným stupínkem na jejich spodní hraně. Tento schůdek je důsledně protažen směrem dolů a pokračuje markantním obrysem kolem masky chladiče. Dalším charakteristickým znakem je zvětšená a poněkud níž posazená maska chladiče. Tu rozdělují tři široké, černé lamely s hranatými otvory a blýskavou chromovou hranou, které dávají nové generaci Třídy M ještě dominantnější tvář. Dále k obrysu vozu posunutá mlhová světla a nově opticky ztvárněná ochrana spodku vozu dává pocit jeho rozšíření a dalšího nárůstu dynamiky.

Zadní pohled: Nárazník se zabudovanými plochými odrazkami byl také upraven, takže pro vozy jedoucí v závěsu působí Třída M ještě suverénněji. Na přání dodávaná ochrana spodní části vozu z ušlechtilé oceli obepíná zdvojená výfuková potrubí a také přispívá k tomu, že se automobil opticky rozšiřuje. Zadní sdružená svítilna má nyní tmavé sklo blikačů v kouřovém provedení. Střešní podélné ližiny jsou také součástí sériových elementů plnících jak funkční tak i designovou úlohu, stejně tak jako zpětná boční zrcátka se zvětšenou plochou a tím i s vylepšeným výhledem pro řidiče.

Interiér s vysoce hodnotným vybavením

Interiér nové generace tohoto moderního offroadu byl kvalitními materiály dále vkusně zhodnocen. Tak například střední část dveří je v sérii provedena s použitím imitace kůže ARTICO. Na přání je možné získat dvoubarevné kožené provedení s prvky ručního zpracování. Dalším poutačem v dále vylepšeném interiéru je čtyřpaprskový v kůži provedený multifunkční volant s chromovými aplikacemi a upraveným komfortem ovládání, kde nechybí páčky řazení, které jsou součástí sériové výbavy. Sedadla mají atraktivní, sportovní design a na přání je možné u nich získat oporu páteře nastavitelnou ve čtyřech stupních.

Do výbavy Třídy M nyní přichází zcela nově vyvinutá generace telematických funkcí. Patří k ní ještě příjemnější ovládání, vysoká výkonnost a řada nových užitečných funkcí. Sériově je do tohoto celku integrováno hlasové ovládání s technikou Bluetooth a Aux-In přípojka k napojení mobilních audiopřístrojů jako je např. iPod. Na přání je k dispozici také nový Media-Interface, který propojuje externí hudební nosič s palubní elektronikou a ovládacím systémem vozu, takže se tituly jednotlivých hudebních děl objevují na barevném displeji kombinovaného přístroje ve střední konzoli a pomocí tlačítek na multifunkčním volantu se dají vyvolat. Paralelně je také automaticky dobíjen akumulátor audiopřístroje.

K dispozici jsou tři přístroje; všechny nabízejí kromě jiného barevný displej, dvojitý tuner pro lepší rádiový příjem, regulaci hlasitosti řízenou podle rychlosti vozu, klávesnici pro zadávání telefonních čísel a rádiových frekvencí i rozhraní Bluetooth, propojující bezdrátově mobilní telefon s mluvícím zařízením. S novou generací telematiky nabízí Mercedes-Benz poprvé ve Třídě M na přání optimalizovaný systém hlasového ovládání LINGUATRONIC. Sytý, prostor naplňující surroundový zvuk si mohou cestující užívat prostřednictvím systému Harman Kardon® Logic7® nejnovější generace dodávaného na přání. S 610 watty a procesorem (DSP) je postaráno o mimořádně transparentní zvukový zážitek.

Pro cestující na zadních sedadlech je v doplňkové výbavě kromě jiného nabízen nový entertainment systém s dvojicí velkých 8“ obrazovek, centrálně integrovaným přehrávačem DVD s bezdrátovými sluchátky pro větší volnost pohybu a s dálkovým ovládáním.

Jedinečná bezpečnostní sériová výbava

Co se týká bezpečnosti je Mercedes-Benz Třídy M v segmentu vozů SUV stále vzorem. Nyní je již v sériové výbavě dodáván s preventivním systémem ochrany PRE-SAFE® a opěrkami hlavy NECK-PRO.

Spotřeba snížená až o 0,4 litru na 100 kilometrů

Vozy Třídy M pohánějí výkonné a hospodárné benzínové nebo naftové motory v uspořádání V6 resp.V8, jejichž spotřeba dále poklesla. Stálý pohon všech kol 4MATIC se osvědčil jak pro jízdu na silnici tak i v terénu. Sériově použitá automatická převodovka 7G-TRONIC s optimalizovaným řazením pak přeměňuje výkon hnacích agregátů do kultivované formy jízdní dynamiky.

Také u nové generace Třídy M je k výběru pět motorizací s výkonovým spektrem od 140 do 285 kW (190 až 388 k). Optimalizací detailů se jejich spotřeba oproti předchozím modelům snížila až o 0,4 litru na 100 kilometrů. Nejsilnější motorizací disponuje model ML 63 AMG 4MATIC, který se chlubí výkonem 375 kW/510 k.

Novinky v oblasti designu a techniky

Design exteriéru

  • Kompletně nový design přídě s výrazně horizontálním vedením linie
  • Nová maska chladiče se třemi černými lamelami a chromovým podkladem (možnost volby sportovního paketu pro exteriér ve stříbrném provedení s chromovým podkladem)
  • Nový design projekčních světlometů
  • Nová zpětná zrcátka s větší odrazovou plochou
  • Nový zadní nárazník
  • Zadní sdružená svítilna s kouřovým krytem (možnost volby s využitím světelných diod LED s krytem v čiré optice)
  • Zdvojené výfukové potrubí s oválnými koncovkami (možnost volby ve sportovním paketu pro exteriér s hranatými koncovkami v chromu, série V8)
  • Střešní ližiny v sériové výbavě
  • Chromová ozdoba v ochranné liště (možnost volby sportovního paketu pro exteriér, série V8)
  • Chromová lišta na hranách (možnost volby sportovního paketu pro exteriér, série V8)
  • Ochrana hrany pro nakládání na zadním nárazníku v chromu (možnost volby sportovního paketu pro exteriér, série V8)
  • Sportovní paket pro exteriér s novými, rozšířenými položkami jako jsou například střešní ližiny v hliníkové optice

Design interiéru

  • Přístrojová deska v nappa kůži nebo v imitaci kůže ARTICO
  • Čalounění dveří v imitaci kůže ARTICO
  • Nové dvoubarevné kožené čalounění
  • Kožený multifunkční volant ve čtyřpaprskovém provedení s páčkami pro ovládání převodovky
  • Sedadla v novém designu
  • Ozdobné prvky z ušlechtilých druhů dřeva
  • Obložení prostoru pro náklad v sérii

Komfort

  • Čtyřstupňová elektricky přestavitelná opěra páteře
  • Závěsné zařízení, sklopné

Infotainment

  • Systém COMAND s velkým displejem a novými, přídavnými funkcemi
  • COMAND APS obsahující kromě jiného navigaci s pevným diskem, hudební registr a hlasové ovládání
  • Univerzální mediální rozhraní pro připojení iPodu a dalších audiopřístrojů
  • Hlasové ovládání LINGUATRONIC se zadáváním celých slov
  • Soundsystem s dvanácti reproduktory a výkonem 610 Watt
  • Entertainment systém pro cestující na zadních sedadlech se zvětšenými obrazovkami a sluchátky

Bezpečnost

  • PRE-SAFE® v sérii
  • Hlavové opěrky NECK-PRO v sérii

Podvozek

  • Nová kola z lehké slitiny s průměrem 17, 18, 19 a 20 palců
  • 19ti palcová kola z lehké slitiny v pětipaprskovém designu série V8
  • ML 63 AMG v ještě atraktivnějším provedení
  • Perfektně vybroušené špičkové SUV
  • Nové přední a zadní ukončení karoserie s chromovou ochranou spodku vozu
  • Větší maska chladiče AMG v lesklé černé barvě s chromovými prvky
  • Ergonomický sportovní volant AMG a nová 20ti palcová kola z lehké slitiny

Svoje mimořádné postavení mezi vozy segmentu SUV jak z hlediska objemu motoru tak jeho výkonu dává nyní Mercedes-Benz ML 63 AMG najevo ještě zřetelněji. Přední protažený nárazník s lesklou chromovanou ochranou spodku vozu zvýrazňující čelo vozu, stejně jako spodní vstup chladícího vzduchu mu opticky přisuzující ještě větší rozměry. Nově jsou tvarovány i světlomety, obdobné platí o AMG specifické masce chladiče. Ta je provedená v lesklé černi a její tři příčné lamely mají chromové ozdoby. Kulaté, do stran vysunuté mlhovky s chromovými rámečky a rozšířené podběhy kol v barvě vozu dodávají špičkovému modelu Třídy M ještě mohutnější vzhled.

Nezaměnitelným je model AMG také při pohledu zezadu, kde je do nového nárazníku integrována chromovaná ochrana spodní části vozu a rozměrné odrazky. Opticky velmi dobře ladí dvě chromované zdvojené koncovky sportovního výfuku. Zadní světla v kouřovém provedení jsou ve spojení s bixenonovými světlomety na přání vyměněna za světla s čirou optikou a technologií LED. Do výčtu stylistických úprav patří také nově vytvořená zpětná zrcátka a sériově namontované střešní ližiny v hliníkové optice.

Z boku jsou na první pohled nápadná 20ti palcová kola AMG s designem využívajícím pěti paprsků. Jsou lakována v titanově šedé barvě, leštěná a obutá do pneumatik s rozměry 295/40 R 20.

V nabídce zvláštní výbavy je možné zvolit ještě působivější kombinaci kol a pneumatik. Na stejně barevně provedená lehká kola s rozměrem 21palců se zdvojenými paprsky jsou namontovány pneumatiky o velikosti 295/35 R 21.

Také u nové Třídy M je zavedena nové generace telematických funkcí. V modelu ML 63 AMG sériově zabudované Audio 20 propojuje jednoduché ovládání a logické vyhledávání v menu s perfektním entertainmentem. Sériově je integrováno telefonování s využitím techniky Bluetooth a na přání nový media-interface v přihrádce palubní desky, jehož prostřednictvím je možné plné sloučení mobilních audiopřístrojů jako je např. iPod a ty poté ovládat pomocí ovládací plochy audiosystému. S novou telematickou generací nabízí Mercedes-Benz na přání také optimalizovaný a svojí vynikající funkcí známý systém hlasového ovládání LINGUATRONIC.

AMG 6,3 litrový motor V8 a stálý, asymetrický pohon všech kol

S výkonem 375 kW/510 k při 6800 1/min je ML 63 AMG také dva a půl roku po své premiéře stále nejvýkonnějším offroadem na trhu. 6,3 litrový motor AMG v uspořádání V8 získává ze svého pracovního objemu 6208 cm3 maximální točivý moment 630 Nm při 5200 1/min. Výsledkem jsou jízdní výkony automobilové extratřídy. Model ML 63 AMG zrychluje během 5,0 sekund na rychlost 100 km/h, jeho nejvyšší rychlost 250 km/h je na této hranici elektronicky omezená. Přenos hnací síly zprostředkovává automatická převodovka AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC se třemi jízdními programy.

Výrazně směrem ke sportovnímu charakteru vozu je koncipován také stálý pohon všech čtyř kol. Pro jeho co nejlepší agilitu je hnací síla rozdělena v poměru 40:60 mezi kola přední a zadní nápravy. Vysokou dynamiku jízdy a zároveň pro Mercedes typický komfort na dlouhých tratích zaručuje AMG sportovní podvozek na základě paketu AIRMATIC. Vzduchové odpružení disponuje specifickými pružícími vzpěrami AMG a speciálně odladěným adaptivním tlumícím systémem ADS včetně automaticky pracující regulace výšky karoserie. Tlumení a odpružení se bleskurychle přizpůsobují momentální jízdní situaci – mohou ale být kdykoliv změněny manuálně a sice ve třech stupních. AMG vysokovýkonný brzdný systém s bohatě dimenzovanými, vnitřně chlazenými a děrovanými brzdovými kotouči zaručuje nejkratší brzdnou dráhu a největší výdrž.

Sportovní sedadla AMG s kůží v různém provedení

Do sériové výbavy modelu ML 63 AMG patří elektricky seřiditelná sportovní sedadla s čalouněním kůží nappa s díly alcantara v oblasti loktů, dále s multitvarovou funkcí a vyhříváním.

Kombinovaný přístroj AMG má k dispozici speciální hlavní menu AMG s informací o zařazeném rychlostním stupni, doporučením o jeho změně směrem nahoru a dále údaje o teplotě motorového oleje a napětí akumulátoru. Integrovaný přístroj RACETIMER slouží k zjištění časů dosahovaných na závodním okruhu.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....