Peugeot 307 s benzinovým motorem 1,4 litru v testu redakce

Letos v květnu byl u nás zahájen prodej nového modelu Peugeot 307. Do konce listopadu si jej zakoupilo 1 337 zákazníků. Denně tedy z prodejen průměrně odjíždělo 8 nových majitelů se svým  Peugeotem 307.

Peugeot 307 s benzinovým motorem 1,4 litru v testu redakce

Motor 1,4 litru je jedním ze šesti motorů z nabídky pro Peugeot 307. Pro svůj nový Peugeot 307 si motor 1,4 vybralo 232 zákazníků. Při přebírání vozu k testu jsem si jako jeden z hlavních cílů stanovil, zda výkon tohoto motoru bude dostatečný pro tento vůz.

První můj dojem při pohledu na Peugeot 307 byl, že jeho zaoblená karoserie je nejen elegantní a líbivá, ale kompaktní, pevná a bezpečná. Zejména přední část vozu – sklon kapoty motoru a na něj téměř se stejným sklonem navazující přední rozměrné sklo dodávají vzhledu vozu dynamický charakter odpovídající výraznému logu Peugeota – lva, který je umístěn uprostřed mezi kapotou a SPZ.


Peugeot 307 s benzinovým motorem 1,4 litru v testu redakce
Peugeot 307 s benzinovým motorem 1,4 litru v testu redakce
Peugeot 307 s benzinovým motorem 1,4 litru v testu redakce

>Interiér vozu mně zaujal svou prostorností a zejména s dostatkem místa i nad hlavami cestujících. Všechny sdělovače i ovládače mají vymezeno místo podle všech ergonomických zásad a tak neodvádějí nadměrně pozornost řidiče od sledování provozní situace. Přední sedadla anatomicky velmi dobře tvarovaná mají velmi dobré boční držení a při jízdě mě dodávala pocit jistoty a bezpečí. Zadní sedadla poskytují dostatek místa pro cestování třech osob. Jistě každý nový majitel Peugeotu 307 přivítá mnoho praktických odkládacích prostor jako ku příkladu odkládací schránky v předních dveřích anebo schránky nad ovladačem topení, dále držáky na nápoje vpředu i vzadu, držák na mince a úložný prostor na brýle, který je ve středovém stropním panelu. Taktéž na opěradlech jsou praktické kapsy. Zavazadlový prostor o objemu 420 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1470 litrů.

Benzinový motor testovaného Peugeotu 307 obsahu 1,4 litru dosahuje maximální výkon 75 k (55 kW) při 5 500 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 120 Nm již při 2 800 ot/min. Motor ochotně zrychloval i v nižších otáčkách a to ihned bez prodlevy po přidání plynu. Ve městě jsem nepociťoval potřebu výkonnějšího motoru, mimo město při požadavku svižnější jízdy jsem musel samozřejmě využívat vyšší otáčky motoru – okolo 3 500 a při předjíždění včas podřadit. Pokládám tento nejslabší motor z výkonové řady benzinových motorů pro Peugeot 307 za dostačující pro tento vůz pro bezpečnou a i svižnou jízdu – to mě potvrdili na můj dotaz i tři majitelé Peugeota 307 s tímto motorem.


Konstrukce podvozku mě umožňovala spolu s přesným řízením, účinnými brzdami s ABS s rozdělovačem brzdných sil rychlé bezpečné projíždění zatáček. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny, v interiéru je nízká hladina hluku. Výrobce udává nejvyšší rychlost s tímto motorem 167 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14 sekund. Kombinovanou spotřebu 6,7 l na 100 km. Vzhledem k tomu, že jsem během testu jezdil většinou sám a bez zavazadel jsem dosáhl spotřebu 6,2 l na 100 km, musím ale podotknout, že jsem se snažil jezdit s „lehkou“ nohou a hospodárně.


Základní výbava testovaného vozu, který byl v nejnižším stupni výbavy – XR, byla na vysoké úrovni. Obsahovala: přední airbagy řidiče i spolujezdce, brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, systém podpory brždění v kritických situacích, variabilní posilovač řízení, aktivní přední opěrky hlavy, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Základní výbava obsahuje i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, zadní stěrač s cyklovačem a imobilizér.


Cena testovaného Peugeota 307 s benzinovým motorem 1,4 v nejnižší i když bohaté základní výbavě XR je včetně DPH 420 000 Kč.


Pro informaci čtenářů uvádím, že Peugeot 307 lze zakoupit dále s benzinovými motory 1,6 16V s maximálním výkonem 110 k (80kW) a 2,0 16V s maximálním výkonem 138 k (100 kW) a dieslovými úspornými motory: novým 1,4 HDI, a. 2,0 HDI, který dosahuje maximální výkon 90 k (66 kW) anebo 2,0 HDI s vyšším výkonem 110 k.


A ještě alespoň krátce ke stupni výbav: Vyšší stupeň výbavy (XR Présence) obsahuje navíc boční a hlavové airbagy, sekvenční ovládání předních oken a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické stěrače, samočinnou aktivaci světlometů a přední mlhové světlomety. Vyšší komfort pak obsahuje nejvyšší stupeň výbavy (XT) a sportovní verze (XSI). Některé prvky výbavy jsou vázány na zvolený typ motoru a stupně výbavy. Řadu prvků je možno též zvolit za příplatek – v některých je ovšem tato příplatková výbava vázána na zvolený typ motorum jako ku příkladu u automatické převodovky Tiptronic – Systém Porsche, kterou lze zakoupit pouze s motorem 1,6 ve výbavě XR Présence anebo s motorem 2,0 ve výbavě XT.






KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...