Peugeot 206CC v testu redakce

V létě cabriolet, v zimě coupé.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Peugeot Coupé Cabriolet při zavřené střeše na mě zapůsobilo jako sportovní elegantní coupé. Po jednoduchém odjištění dvou upínáků a stisknutí tlačítka za 25 vteřin je pevná střecha složena do zavazadlového prostoru a z Peugeotu 206 je elegantní sportovní cabriolet.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Musíme však v zavazadlovém prostoru umístit naše zavazadla tak, aby nezabírala prostor pro složenou střechu – to znamená využít zhruba zavazadlový prostor (objem 400 l) do poloviny jeho výšky (200 l), což je přesně vymezeno výsuvnou roletou v zavazadlovém prostoru.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Stejně dlouhou dobu trvá zavření střechy – 25 vteřin. Výhoda pevné střechy oproti plátěné je v zimě evidentní – teplo ve voze je jako v coupé. Peugeot 206CC má rozměry: délka 383 cm, šířka 167 cm, výška 137 cm a rozvor 244 cm. Provozní hmotnost (vč. řidiče) 1227 kg a užitečná hmotnost 335 kg.

Peugeot 206CC v testu redakce

Po usednutí za volant mě interiér vozu zdůraznil, že sedím ve sportovním vozu – anatomická sedadla s velmi dobrým bočním držením a palubní deska se sportovním šarmem včetně kovových pedálů. Znovu se to potvrdilo při jízdě: šestnáctiventilový 2 litrový motor s výkonem 100 kW (138 k) při 6 100 ot/min. a točivým momentem 191 Nm při 4100 ot/min, přesné řazení, účinné brzdy s ABS s elektronickým rozdělovač brzdných sil, široké pneumatiky a konstrukční provedení podvozku mě umožňovalo projíždět i ostřejší zatáčky ve vyšších rychlostech při dobrém držení stopy bez nadměrného naklánění vozu a samozřejmě pohotové a bezpečné předjíždění i na krátkých úsecích.

Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem prudce akceleruje: na dvojku téměř do rychlosti 120 km/h, na trojku 140 km/h, na čtyřku a pětku není možné u nás zkoušet maximální rychlost. Vždyť na pětku otáčkoměr při povolené 130 km/h vykazuje cca 3 600 ot/min, do maximálních otáček motoru tedy zbývá ještě plných 2 500 ot. Výrobce uvádí maximální rychlost 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekund.


Uváděnou kombinovanou spotřebu výrobcem 8 l/100 km jsem překročil pouze o 0,1 l. Vzhledem k zimnímu počasí, testovacím zkouškám brzd a akcelerace, využíváním klimatizace a pomalé jízdě ve městě jsem očekával spotřebu vyšší.


Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem má bohaté vybavení obsažené v základní ceně: airbag řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy, posilovač řízení, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brždění + samočinná aktivace výstražných světlometů, palubní počítač, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace + reflexní čelní sklo, el. ovládání předních a zadních oken (sekvenční u řidiče), el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Peugeot audio RD3 + CD přehrávač + 4 reproduktory + 2 výškové reproduktory + ovládání u volantu, elektrická stahovací střecha, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, pylový filtr, přední mlhové světlomety, hliníková kola + pneumatiky 16″, nárazníky v barvě karosérie a hliníkový pack: kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky. Kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky.


Základní cena Peugeota 206CC s motorem 2 litry je 661 500 Kč, testované provedení mělo navíc metalický lak za 8 500 Kč. (Automatická převodovka je ze příplatek 40 000 Kč.)


Peugeota 206CC lze zakoupit též s motorem 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k) za cenu 559 500 Kč ovšem s menším rozsahem základní výbavy.




KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech

38. Rally Pačejov se bude konat již tuto...

Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů. Posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v Silk Way Rally

Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v...

Cyril Despres/David Castera proměnili dva starty ve dvě vítězství. Jako vítězové Silk Way Rally 2016 triumfují i letos poté – co vedli po celý druhý týden soutěže. Jejich Peugeot DKR č....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally...

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel druhý –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Týmový duch Peugeotu ožil, když Despres v 10.etapě upevnil vedení v Silk Way Rally

Týmový duch Peugeotu ožil, když...

Po včerejších dramatech byla 10.etapa pro Team Peugeot Total mnohem méně komplikovaná, neboť dva zbývající vozy dojely bezpečně do cíle. Cyril Despres/David Castera s vozem Peugeot DKR č. 100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky,  neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval, Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál a Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál je v čele soutěže!

V deváté etapě Silk Way Rally Team...

Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v  Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na...