Peugeot 206CC v testu redakce

V létě cabriolet, v zimě coupé.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Peugeot Coupé Cabriolet při zavřené střeše na mě zapůsobilo jako sportovní elegantní coupé. Po jednoduchém odjištění dvou upínáků a stisknutí tlačítka za 25 vteřin je pevná střecha složena do zavazadlového prostoru a z Peugeotu 206 je elegantní sportovní cabriolet.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Musíme však v zavazadlovém prostoru umístit naše zavazadla tak, aby nezabírala prostor pro složenou střechu – to znamená využít zhruba zavazadlový prostor (objem 400 l) do poloviny jeho výšky (200 l), což je přesně vymezeno výsuvnou roletou v zavazadlovém prostoru.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Stejně dlouhou dobu trvá zavření střechy – 25 vteřin. Výhoda pevné střechy oproti plátěné je v zimě evidentní – teplo ve voze je jako v coupé. Peugeot 206CC má rozměry: délka 383 cm, šířka 167 cm, výška 137 cm a rozvor 244 cm. Provozní hmotnost (vč. řidiče) 1227 kg a užitečná hmotnost 335 kg.

Peugeot 206CC v testu redakce

Po usednutí za volant mě interiér vozu zdůraznil, že sedím ve sportovním vozu – anatomická sedadla s velmi dobrým bočním držením a palubní deska se sportovním šarmem včetně kovových pedálů. Znovu se to potvrdilo při jízdě: šestnáctiventilový 2 litrový motor s výkonem 100 kW (138 k) při 6 100 ot/min. a točivým momentem 191 Nm při 4100 ot/min, přesné řazení, účinné brzdy s ABS s elektronickým rozdělovač brzdných sil, široké pneumatiky a konstrukční provedení podvozku mě umožňovalo projíždět i ostřejší zatáčky ve vyšších rychlostech při dobrém držení stopy bez nadměrného naklánění vozu a samozřejmě pohotové a bezpečné předjíždění i na krátkých úsecích.

Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem prudce akceleruje: na dvojku téměř do rychlosti 120 km/h, na trojku 140 km/h, na čtyřku a pětku není možné u nás zkoušet maximální rychlost. Vždyť na pětku otáčkoměr při povolené 130 km/h vykazuje cca 3 600 ot/min, do maximálních otáček motoru tedy zbývá ještě plných 2 500 ot. Výrobce uvádí maximální rychlost 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekund.


Uváděnou kombinovanou spotřebu výrobcem 8 l/100 km jsem překročil pouze o 0,1 l. Vzhledem k zimnímu počasí, testovacím zkouškám brzd a akcelerace, využíváním klimatizace a pomalé jízdě ve městě jsem očekával spotřebu vyšší.


Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem má bohaté vybavení obsažené v základní ceně: airbag řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy, posilovač řízení, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brždění + samočinná aktivace výstražných světlometů, palubní počítač, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace + reflexní čelní sklo, el. ovládání předních a zadních oken (sekvenční u řidiče), el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Peugeot audio RD3 + CD přehrávač + 4 reproduktory + 2 výškové reproduktory + ovládání u volantu, elektrická stahovací střecha, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, pylový filtr, přední mlhové světlomety, hliníková kola + pneumatiky 16″, nárazníky v barvě karosérie a hliníkový pack: kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky. Kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky.


Základní cena Peugeota 206CC s motorem 2 litry je 661 500 Kč, testované provedení mělo navíc metalický lak za 8 500 Kč. (Automatická převodovka je ze příplatek 40 000 Kč.)


Peugeota 206CC lze zakoupit též s motorem 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k) za cenu 559 500 Kč ovšem s menším rozsahem základní výbavy.




KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Na BARTH Day 11.listopadu dorazí...

Velké lákadlo si připravili organizátoři BARTH Day, který se koná 11. listopadu na pardubickém zimním stadionu. Kromě stovky vystavených vozů různých značek – bude k vidění také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Peugeot Total dokončil poslední přípravný test, „Dream team“ a je připraven na Dakar 2018

Tým Peugeot Total dokončil poslední...

Team Peugeot Total, který v lednu získal tři první místa v Dakaru 2017, dokončil sedmé a závěrečné testy v Maroku a je připraven na příští ročník této nejnáročnější vytrvalostní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018

Mostecký polygon se o posledním...

Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli 29.října vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2  absolvuje Rallysprint sérii 2018. V zářijovém semifinálovém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...