Peugeot 206CC v testu redakce

V létě cabriolet, v zimě coupé.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Peugeot Coupé Cabriolet při zavřené střeše na mě zapůsobilo jako sportovní elegantní coupé. Po jednoduchém odjištění dvou upínáků a stisknutí tlačítka za 25 vteřin je pevná střecha složena do zavazadlového prostoru a z Peugeotu 206 je elegantní sportovní cabriolet.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Musíme však v zavazadlovém prostoru umístit naše zavazadla tak, aby nezabírala prostor pro složenou střechu – to znamená využít zhruba zavazadlový prostor (objem 400 l) do poloviny jeho výšky (200 l), což je přesně vymezeno výsuvnou roletou v zavazadlovém prostoru.

Peugeot 206CC v testu redakce
Peugeot 206CC v testu redakce

Stejně dlouhou dobu trvá zavření střechy – 25 vteřin. Výhoda pevné střechy oproti plátěné je v zimě evidentní – teplo ve voze je jako v coupé. Peugeot 206CC má rozměry: délka 383 cm, šířka 167 cm, výška 137 cm a rozvor 244 cm. Provozní hmotnost (vč. řidiče) 1227 kg a užitečná hmotnost 335 kg.

Peugeot 206CC v testu redakce

Po usednutí za volant mě interiér vozu zdůraznil, že sedím ve sportovním vozu – anatomická sedadla s velmi dobrým bočním držením a palubní deska se sportovním šarmem včetně kovových pedálů. Znovu se to potvrdilo při jízdě: šestnáctiventilový 2 litrový motor s výkonem 100 kW (138 k) při 6 100 ot/min. a točivým momentem 191 Nm při 4100 ot/min, přesné řazení, účinné brzdy s ABS s elektronickým rozdělovač brzdných sil, široké pneumatiky a konstrukční provedení podvozku mě umožňovalo projíždět i ostřejší zatáčky ve vyšších rychlostech při dobrém držení stopy bez nadměrného naklánění vozu a samozřejmě pohotové a bezpečné předjíždění i na krátkých úsecích.

Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem prudce akceleruje: na dvojku téměř do rychlosti 120 km/h, na trojku 140 km/h, na čtyřku a pětku není možné u nás zkoušet maximální rychlost. Vždyť na pětku otáčkoměr při povolené 130 km/h vykazuje cca 3 600 ot/min, do maximálních otáček motoru tedy zbývá ještě plných 2 500 ot. Výrobce uvádí maximální rychlost 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekund.


Uváděnou kombinovanou spotřebu výrobcem 8 l/100 km jsem překročil pouze o 0,1 l. Vzhledem k zimnímu počasí, testovacím zkouškám brzd a akcelerace, využíváním klimatizace a pomalé jízdě ve městě jsem očekával spotřebu vyšší.


Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem má bohaté vybavení obsažené v základní ceně: airbag řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy, posilovač řízení, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brždění + samočinná aktivace výstražných světlometů, palubní počítač, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace + reflexní čelní sklo, el. ovládání předních a zadních oken (sekvenční u řidiče), el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Peugeot audio RD3 + CD přehrávač + 4 reproduktory + 2 výškové reproduktory + ovládání u volantu, elektrická stahovací střecha, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, pylový filtr, přední mlhové světlomety, hliníková kola + pneumatiky 16″, nárazníky v barvě karosérie a hliníkový pack: kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky. Kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky.


Základní cena Peugeota 206CC s motorem 2 litry je 661 500 Kč, testované provedení mělo navíc metalický lak za 8 500 Kč. (Automatická převodovka je ze příplatek 40 000 Kč.)


Peugeota 206CC lze zakoupit též s motorem 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k) za cenu 559 500 Kč ovšem s menším rozsahem základní výbavy.




KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...