Design – sportovní vzhled a elegance
U automobilů typu kupé je jedním z nejdůležitějších kritérií design. V tomto ohledu oslovuje Audi A5 zákazníky neodolatelnou působivostí. Sportovní silueta, precizně formované linie harmonizující s výraznými plochami, expresivní příď a neméně výrazná záď spoluvytvářejí kupé snů. „Audi A5 je nejkrásnější vůz, jaký jsem dosud navrhnul“, tvrdí s naprostou jistotou Walter de’Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen.
Vzhled nového Audi A5 zcela přirozeně vyjadřuje sportovní náboj s důrazem na eleganci a vysoký výkon: proporce nového kupé charakterizuje výrazně nízká a široce rozkročená stavba, krátký přední převis a dlouhý, pozvolný přechod Csloupku na záď vozu.
Linie a plochy si pohrávají se světly a stíny
Přední část vozu vyzařuje rozhodný výraz: vévodí jí jednodílná maska chladiče Audi singleframe, zatímco úzké světlomety s hranatými obrysy i rozměrné otvory pro vstup vzduchu zdůrazňují široce rozkročenou architekturu čelní siluety vozu. Totéž lze pozorovat i na zádi – i zde podtrhují sportovní vzhled modelu A5 výrazné horizontální linie.
Tradiční zaujetí konstruktérů Audi pro detail je zřetelné zejména na tvarování světlometů: jejich propracované křivky vyzařují preciznost a špičkovou technickou úroveň. Díky denním světlům, která jsou tvořena pruhy osmi LED diod, je vzhled světlometů se světly Xenon plus zcela nezaměnitelný.
Interiér – luxusní dokonalost Audi
Interiér, hlavní prostředník mezi řidičem a vozem, charakterizuje ergonomický design a vysoká funkčnost stejně jako zřejmá exkluzivita, daná u Audi již tradičním použitím materiálů nejvyšší kvality. Dominantním rysem interiéru Audi A5 je komfortní atmosféra, v níž se každý ihned cítí jako doma, a to trvá i při dlouhých cestách.
Koncepce celého kokpitu je zaměřena na řidiče a sdružuje všechny přístroje společně s centrální konzolou do kompaktního celku. Výrazné tvarování, preciznost provedení a vyspělá konstrukce přístrojů nabízejí atraktivní vzhled i příjemné ovládání.
Přístrojová deska s typickým kapkovitým krytem rychloměru a otáčkoměru prozrazuje charakteristické stylistické rysy Audi – přesto však byly všechny její detaily zcela nově navrženy. Nové Audi A5 je vybaveno i obrazovkou řídicího a ovládacího systému MMI®, která je v kokpitu umístěna v optimální výšce. Díky nové pokročilé verzi vysoce oceňované intuitivní ovládací logiky systému MMI® je široká řada jeho funkcí velmi snadno srozumitelná.
Klíček se sloní pamětí
Nový klíček zapalování má příjemně plynule tvarovaný povrch a dokonale zapadne do dlaně. Ale nejen to, jeho inovativní konstrukce značně přesahuje možnosti konvenčního klíčku, který nahrazuje. Ihned, jakmile se ocitne v kokpitu vozu, začne elektronicky komunikovat s elektrickým systémem ovládání vozu. Zároveň ukládá důležitá data, jako jsou například údaje o ujetých kilometrech nebo varovné informace dodávané informačním systémem řidiče. Díky těmto datům pak mohou být následné servisní práce podstatně urychleny.
Motory – pro zážitek z dynamické jízdy
Všechny agregáty nové řady používají koncepci přímého vstřikování paliva do válce; u zážehových motorů je to princip FSI®, vznětové jednotky staví na koncepci common-rail TDI®. To propůjčuje všem motorům fascinující nespoutanou sílu, která Audi A5 bez problému dodává mimořádný výkon při současně vysoké energetické účinnosti.
Propracované vznětové jednotky TDI® vyhovují svými nespornými sportovními parametry charakteru A5 stejně dokonale, jako motory zážehové. Pro který typ agregátu se má řidič rozhodnout je čistě věcí jeho osobních preferencí. Všechny jednotky přesvědčivě demonstrují skutečnost, že potěšení z dynamické jízdy a efektivnost se v žádném případě vzájemně nevylučují.
FSI® – high-tech motor s proměnným zdvihem ventilů
Vrcholnou zážehovou jednotkou modelové řady Audi A5 je nový motor 3,2 FSI s pokrokovým řešením ventilového rozvodu systému Audi valvelift. Tímto řešením se konstruktérům Audi podařilo dosáhnout podstatného zvýšení účinnosti motoru – řidič může těžit z vyššího výkonu a z dokonalejšího ovládání vozu při současném snížení spotřeby paliva. Audi A5 s motorem 3.2 FSI tak poskytuje výkon 195 kW (265 k) a vysoký točivý moment 330 Nm v širokém rozsahu od 3000 do 5000 otáček, který zaručuje bleskovou akceleraci ve všech režimech práce motoru. Model 3.2 FSI quattro se šestistupňovou manuální převodovkou dokáže sprintovat z nuly na 100 km/h během 6,1 sekundy a jeho maximální rychlost zbrzdí omezovač na hranici 250 km/h.
Přes tyto vynikající výkony si vyžádá v průměru jen 8,7 litru benzinu na 100 km.
Rovněž zcela nový high-tech zážehový čtyřválec modelu A5 plně potvrzuje náskok značky Audi v technologii pohonných jednotek. Nový motor 1.8 TFSI podávající výkon 125 kW (170 k) bude dostupný od podzimu roku 2007. Tento agregát kombinuje technologii přeplňování výfukovým turbodmychadlem s principem přímého vstřikování benzinu do válce. Díky tomu disponuje vysokým výkonem a točivým momentem a tedy i mohutnou akcelerací – v těchto parametrech překonává konkurenci ve své třídě prakticky ve všech otáčkových režimech. Stejně jako to dokázali u motorů TDI®, podařilo se vývojářům Audi uskutečnit průkopnický krok i v oblasti přeplňovaných zážehových motorů. Technologii zážehových motorů tak přivedli na zcela novou kvalitativní úroveň jak pokud jde o jízdní výkony, tak i ve spotřebě paliva.
TDI® – působivý výkon spojený s příkladnou ekologičností
Také vidlicové šestiválce TDI® značky Audi velkou rezervou točivého momentu, vynikající úsporností a příkladnou propracovaností konstrukce vítězí na všech frontách. Ale nejen to, nepřekonatelnými favority jsou i ve své ohleduplnosti k životnímu prostředí. Všechny motory TDI® montované do Audi A5 jsou například sériově opatřeny filtrem pevných částic a již dnes splňují požadavky připravované normy Euro 5.
Sportovním šampiónem nové modelové řady Audi je zcela přepracovaný třílitrový motor, který nyní dává 176 kW (240 k) výkonu a jehož maximální točivý moment dosahuje 500 Nm. To ale není všechno, se svou špičkovou akcelerací z nuly na 100 km/h během 5,9 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h je Audi A5 3.0 TDI quattro jedním z nejsportovněji laděných vozů své třídy. A navíc, na ujetí stokilometrové vzdálenosti spotřebuje v průměru jen 7,2 litru paliva!
Druhý agregát TDI pro modelovou řadu Audi A5 je dokonce ještě úspornější. Vidlicový šestiválec s objemem 2,7 litru poskytuje výkon 140 kW (190 k) a pro řidiče kupé kladoucího důraz na komfort jízdy je ideálním doplňkem převodovka multitronic®. Vůz dosahuje maximální rychlost 232 km/h při průměrné spotřebě 6,7 litru paliva na 100 km. Z nuly na 100 km/h akceleruje za pouhých 7,6 sekundy.
Pro dosažení optimálních jízdních vlastností je u Audi A5 podobně jako u mnoha dalších modelů Audi hnací síla v základním nastavení rozdělována pohonem všech kol quattro ze čtyřiceti procent na přední a ze šedesáti procent na zadní nápravu. V závislosti na trakčních poměrech na vozovce systém automaticky udržuje optimální rozdělování výkonu na nápravy.
Osmistupňová“ převodovka multitronic se sportovním režimem
Automatická převodovka multitronic s plynule proměnným převodovým poměrem nabízí maximální pohodu řízení. Zároveň díky dlouhému nejvyššímu převodovému stupni zaručuje i nízkou spotřebu paliva, protože vždy zabezpečuje, aby motor pracoval v optimálním pásmu otáček. Pokud řidič vyžaduje sportovnější režim jízdy, může převodovku kdykoliv přepnout do manuálního režimu s osmi pevně nastavenými převodovými stupni.
Podvozek – přesné a agilní řízení
Dokonce i v klidu působí Audi A5 dynamickým dojmem: široký rozchod, velká kola, dlouhý rozvor a krátké převisy mu nejen propůjčují muskulaturní výraz zdatného atleta, ale zároveň spolupůsobí na vytvoření stylu, který navozuje pocit dravé výbušnosti a jízdní výkonnosti. Kupé Audi A5 vyniká velmi přesnou odezvou řízení, vynikající směrovou stabilitou a nadprůměrnou agilitou, přičemž zároveň plní i ty nejvyšší požadavky na komfort jízdy.
Všech jmenovaných vlastností dosáhli inženýři Audi vypracováním zcela nové konstrukce podvozku: přední kola jsou nesena na pětiprvkových závěsech s horními a dolními příčnými rameny. Dalším zcela přepracovaným prvkem je hřebenové řízení. Je uloženo před přední nápravou poblíž středů otáčení kol a díky strmému převodu řídicích sil výrazně zvyšuje agilitu jízdy.
Přední náprava je na vůz s podélně uloženým motorem a předním pohonem resp. stálým pohonem všech kol uložena nezvykle daleko vpředu. Tato architektura umožňuje vytvořit vůz s dlouhým rozvorem a krátkými převisy a tím optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy, což jsou nové prvky, které dále zvyšují vynikající ovladatelnost vozu Audi A5.
Stěžejním prvkem zadní části podvozku je náprava s lichoběžníkovými rameny a se zcela novými kinematickými vlastnostmi, která zaručuje vysokou úroveň jízdního komfortu kombinovanou s výjimečnou směrovou stabilitou. Nejdůležitější díly přední i zadní nápravy jsou vyrobeny ze slitiny hliníku. Mohutné brzdy jsou bohatě dimenzovány tak, aby odpovídaly vysoké výkonnosti vozu. Standardní elektromechanická parkovací brzda známá z modelů A8 a A6 se ovládá tlačítkem na středovém panelu poblíž řadicí páky.
Karoserie – bohatě prostorná a dokonale pevná
Audi A5 vyniká prostorností, a to nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech nabízí prostor plnohodnotného velkého cestovního vozu. Podobně prostorný je i zavazadlový prostor nabízející objem 455 litrů. Metr široká ložná plocha Audi A5 dokáže pojmout i ty největší kufry a na šířku zde lze uložit i značně napěchovaný golfový vak. Dělená opěradla zadních sedadel jsou samostatně sklopná dopředu a dají se uvolňovat ze zavazadlového prostoru.
Neobyčejně tuhá konstrukce karoserie, typická pro všechny modely Audi, slouží jako bezpečný základ pro přesné ovládání vozu i pro zabezpečení příjemného pocitu solidnosti a komfortu. Inženýři Audi dokázali při vývoji kupé A5 úspěšně zkombinovat výjimečnou sportovní výkonnost a agilitu s příkladným potlačením vibrací. Bezkonkurenční lehkosti konstrukce karoserie bylo dosaženo užitím nejmodernějších technologických prostředků, například ocelových panelů s proměnnou tloušťkou (tailored blanks), kombinací bodového sváření a lepení a také použitím hliníku (například na předních blatnících).
Výbava – high-tech prvky luxusní třídy
Nové Audi A5 uchvátí svým bohatým rozsahem výbavy už v sériovém provedení. Ta zahrnuje nejen sedmnáctipalcová hliníková kola, automatickou klimatizaci a informační systém vybavený logikou ovládání MMI®, ale i audiosystém s přehrávačem CD nebo automaticky ovládané víko zavazadlového prostoru.
Nabídka výbavy na přání obsahuje ještě bohatší výběr high-tech prvků: adaptivní světlomety Audi kombinují světla Xenon plus a speciální odbočovací světlomety. Přístupový systém Audi advanced key charakterizuje bezklíčkové ovládání dveří, víka zavazadelníku a startování motoru. Luxusní automatická klimatizace se třemi regulačními zónami umožňuje cestujícím, aby si nastavili své individuální klimatické podmínky i na zadních sedadlech. Neobvykle rozměrná vyklápěcí panoramatická střecha poskytuje cestujícím vzrušující pocit jízdy s otevřeným vozem. Parkovací systém Audi advanced využívá pohledu zpětné kamery, který usnadňuje manévrování v obtížných podmínkách i na přeplněných mnohapatrových parkovištích.
Zlatým hřebem výbavy na přání je systém infotainmentu (informační & zábavní systém). Kromě MMI® zahrnující navigační systém opatřený DVD mechanikou, dále pak digitální rádio a přijímač digitální televize nabízí také dokonalou lahůdku pro sluch pasažérů: prémiový audiosystém pro Audi A5 je dodáván dánským hifi specialistou, společností Bang & Olufsen.
Verze Audi A5nabízené už od uvedení na trh:
- 3.2 FSI multitronic
- 3.0 TDI quattro se šestistupňovou převodovkou
Karoserie:
- výkonný, dynamický a elegantní design
- rozměry: délka 4,63 m, šířka 1,85 m, výška 1,37 m
- dlouhý rozvor 2,75 m
- na kupé třídy grand turismo bohatý dostatek prostoru
- zavazadlový prostor 455 l, sklopná opěradla zadních sedadel
Motory:
- motory FSI® a TDI® s přímým vstřikováním
- typy 3.0 TDI a 2.7 TDI již vyhovují připravovanému emisnímu standardu Euro 5,
- který vstoupí v platnost teprve v budoucnosti
- nízká spotřeba paliva při sportovní výkonnosti
Pohon:
- šestistupňová manuální převodovka s krátkými řadicími drahami
- automatická převodovka multitronic s osmi převody v manuálním režimu
- přední pohon nebo stálý pohon všech čtyř kol quattro®
Podvozek:
- pětiprvkové zavěšení předních kol, zadní náprava s lichoběžníkovými rameny, samořídicí charakteristika, vysoká agilita
- dlouhý rozvor, dokonalé rozložení hmotnosti
- kola 17 až 19 palců, vysoce výkonné brzdy
Výbava:
- luxusní vzhled a komfort interiéru, široká možnost přizpůsobení
- bohatá sériová výbava zahrnující světla Xenon plus s denními LED světly
- na přání hi-fi audiosystém Bang & Olufsen, vestavěný telefon Bluetooth
Individuální přizpůsobení – kupé na míru
Zejména u vozu typu kupé vystupují do popředí taková měřítka jako vyjádření osobních preferencí a životního stylu jeho majitele. Zákazníci Audi A5 mohou volit z velmi široké nabídky: co se týče variant designu je Audi A5 luxusním vozem v plném smyslu tohoto slova. Nabídka zahrnuje dva druhy látkových potahů, dvě varianty kožených potahů, kombinaci kůže a Alcantary, pět druhů dekoračních výplní a širokou paletu barevných variant. A k tomu všemu ještě navíc může Audi exclusive program od quattro GmbH vyplnit prakticky každé individuální přání.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií