Nové kupé Audi A5 (i Audi S5) lze objednávat u nás již v červnu

Čtyřsedadlové Audi A5 je komfortním cestovním vozem pro dlouhé cesty s luxusní výbavou. Sportovní variantou doplňující modelovou řadu je Audi S5.

Moderní design dodal novému kupé elegantní a zároveň dynamický vzhled. Díky velmi výkonným motorům FSI a TDI, zcela nově vyvinutému preciznímu podvozku a široké řadě inovativních prvků luxusní výbavy vytvořili konstruktéři v modelu Audi A5 moderní cestovní vůz nejvyšší třídy touring coupé.

Nové kupé Audi A5 (i Audi S5) lze objednávat u nás již v červnu
Nové kupé Audi A5 (i Audi S5) lze objednávat u nás již v červnu
Nové kupé Audi A5 (i Audi S5) lze objednávat u nás již v červnu

Mimořádný výkon osmiválce V8 FSI modelu Audi S5 propůjčuje dynamickou exkluzivitu, zdůrazněnou jeho výrazně atletickým designem. Na německém trhu bude možné modely Audi A5 a S5 objednávat od 6. března 2007; první vozy začnou brány výrobního závodu opouštět v červnu. Audi A5 si svoji premiéru u nás odbude v rámci Karlovarského filmového festivalu.

Svou délkou 463 cm se Audi A5 řadí do nejvyšší třídy vozů kupé. Díky čtyřem pohodlným sedadlům a zavazadlovému prostoru o objemu 455 litrů je plnokrevným komfortním cestovním vozem pro dlouhé cesty. Odpovídající dynamiku mu dávají motory FSI a TDI, s výkony v rozmezí od 125 do 195 kW (170 až 265 k).

Výkon motorů může být na vozovku přenášen prostřednictvím předního pohonu nebo pohonu všech čtyř kol quattro a šestistupňové mechanické nebo automatické převodovky. Podvozek Audi A5 je zcela nově vyvinutý a kombinuje agilní ovladatelnost s mimořádnou bezpečností jízdy.

Design

U zájemců o automobily typu kupé hrají emoce při výběru vozu rozhodující roli; v případě dvoudveřového sportovního vozu je nejdůležitějším hlediskem při výběru vozu jeho design. Sportovní silueta, precizně formované linie, které ladně harmonizují ve výrazných plochách, expresivní příď a neméně výrazná záď spoluvytvářejí kupé snů. „Audi A5 je nejkrásnější vůz, který jsem dosud navrhnul“, tvrdí s naprostým přesvědčením Walter de’Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen. Proporce nového kupé charakterizuje výrazně nízká a široce rozkročená stavba, krátký přední převis a dlouhý, plynulý přechod Csloupku do zádi vozu.

Rysy přední části vozu vyzařují rozhodný výraz: jednodílná maska chladiče propůjčuje její tváři charakteristické rysy nových modelů Audi a široce rozkročenou architekturu čelní siluety zdůrazňují hranatě tvarované světlomety a rozměrné otvory pro vstup vzduchu.. Totéž lze pozorovat i na zádi vozu – výrazné horizontální linie a efektně tvarovaná koncová světla, která jakoby vybíhala z obrysu vozu, podtrhují sportovní vzhled modelu A5. Bočnímu obrysu vozu dominuje mohutný lichoběžníkový Csloupek střechy, který nejenže zdůrazňuje sportovní styl karoserie, ale zároveň připomíná legendární Audi Ur-quattro.

Dalším stylistickým rysem inspirovaným zmíněným pionýrským modelem s pohonem všech čtyř kol je výrazné tvarování linií podběhů kol, jejichž křivky jsou vykrojeny v širokém obrysu boků karoserie. Hra světel a stínů na povrchových plochách a křivkách oživuje modelaci karoserie a uděluje jí výrazný plastický charakter, díky němuž je design Audi zcela unikátní.

Tradiční vášeň konstruktérů Audi pro detail je zvláště zřetelná na tvarování světlometů: jejich propracované křivky vyzařují preciznost a špičkovou technickou úroveň. Díky denním světlům, které jsou tvořeny pruhy LED diod situovaných po obou stranách vozu, je vzhled světlometů xenon plus zcela nezaměnitelný.

Interiér

Interiér, hlavní prostředník mezi řidičem a vozem, charakterizuje ergonomický design a vysoká funkčnost stejně jako zřejmá exkluzivita daná pro Audi typickým použitím materiálů nejvyšší kvality.

Architektura celého kokpitu je zaměřena na řidiče a sdružuje všechny přístroje společně s centrální konzolou do kompaktního celku. Výrazné tvarování, preciznost provedení a vyspělá konstrukce přístrojů nabízejí atraktivní vzhled i příjemné ovládání. Při řízení Audi A5 zajišťuje design jeho interiéru neobyčejně příjemný dotykový vjem. Přístrojová deska s typickým kapkovitým krytem rychloměru a otáčkoměru se vyznačuje charakteristickými stylistickými rysy Audi, přesto však byly všechny její detaily zcela nově navrženy. Audi A5 je vybaveno i obrazovkou řídicího a ovládacího systému MMI. Díky nové pokročilé verzi oceňované intuitivní ovládací logiky systému MMI je široká řada jeho funkcí velmi snadno srozumitelná.

Klíček se sloní pamětí

Dalším příkladem konstrukčního prvku poskytujícího nejvyspělejší funkčnost je nový klíček zapalování. Jeho inovativní konstrukce značně přesahuje možnosti konvenčního klíčku, protože ihned, jakmile je připojen k ovládání vozu, začne elektronicky komunikovat s jeho elektrickým systémem. Zároveň ukládá důležitá data, jako jsou například údaje o ujetých kilometrech nebo varovné informace dodávané informačním systémem řidiče. Tato data jsou vždy aktuální a stále k dispozici, aby umožnila zaměstnancům poprodejního servisu rychlé a snadné přijímání vozů do údržby a oprav.

Motory

Všechny agregáty nové řady používají koncepci přímého vstřikování paliva do válce; u zážehových motorů je to princip FSI, vznětové jednotky staví na koncepci common rail TDI. Propracované jednotky TDI vyhovují svými nespornými sportovními předpoklady charakteru A5 stejně dokonale jako zážehové motory. Všechny jednotky přesvědčivě demonstrují skutečnost, že potěšení z dynamické jízdy a efektivnost se v žádném případě vzájemně nevylučují.

Vrcholnou pohonnou jednotkou modelové řady Audi A5 je nový 3,2litrový motor FSI s pokrokovým řešením ventilového rozvodu systému Audi valvelift. Tento inovativní princip zabezpečuje ve dvou stupních proměnnou výšku zdvihu sacích ventilů (vyšší pro plné a nižší pro částečné zatížení). Každý plnicí ventil je ovládán sadou dvou přiléhajících vaček, odpovídajících nižšímu a vyššímu zdvihu ventilu. Rozhodnutí, která z obou vaček je použita k otevírání ventilu, se řídí podle okamžitého zatížení motoru.

Popsaným řešením konstruktéři dosáhli podstatného zvýšení účinnosti motoru. Řidič může těžit z vyššího výkonu a z dokonalejšího ovládání při současném značném snížení spotřeby paliva. Audi A5 s motorem 3.2 FSI tak poskytuje výkon 195 kW (265 k) a obrovský točivý moment 330 Nm ve velmi širokém rozsahu od 3000 do 5000 otáček, který zaručuje bleskovou akceleraci ve všech režimech práce motoru. Audi A5 se šestistupňovou mechanickou převodovkou dokáže sprintovat z nuly na 100 km/h během 6,1 sekundy a jeho maximální rychlost zbrzdí omezovač na hranici 250 km/h. Přes tyto úžasné výkony si vyžádá v průměru jen 8,7 litru benzinu na 100 km.

Náskok značky Audi v technologii pohonných jednotek plně potvrzuje konstrukce nového čtyřválcového high-tech motoru 1.8 TFSI/125 kW (170 k), který bude dostupný na podzim roku 2007. Tento agregát kombinuje technologii přeplňování výfukovým turbodmychadlem s principem přímého vstřikování benzinu do válce. Disponuje vysokým výkonem a točivým momentem, díky nimž překonává konkurenci ve své třídě prakticky ve všech otáčkových režimech. Díky širokému souboru technických inovací se u zážehových motorů podařilo podstatně snížit jejich spotřebu paliva při současném výrazném omezení obsahu emisí CO2.

Také vidlicový šestiválec TDI značky Audi je ve své třídě zcela bezkonkurenční. Svou velkou rezervou točivého momentu, vynikající úsporností a příkladnou vytříbeností konstrukce vítězí na všech frontách. Ale nejen to, nepřekonatelným favoritem je i ve své ohleduplnosti k životnímu prostředí. Jeho „čistota“ pramení například i z toho, že všechny motory TDI montované do Audi A5 jsou sériově opatřeny filtrem pevných částic.

Sportovním šampiónem nové modelové řady Audi TDI je zcela přepracovaný třílitrový motor, který nyní dává 176 kW (240 k) výkonu a jeho maximální točivý moment dosahuje 500 Nm. To ale není všechno, se svou špičkovou akcelerací z nuly na 100 km/h během 5,9 sekundy a maximální rychlostí 250 km je Audi A5 3.0 TDI quattro jedním z nejsportovněji laděných vozů své třídy. A navíc na ujetí stokilometrové vzdálenosti spotřebuje v průměru jen 7,2 litru paliva!

Druhý agregát TDI pro řadu Audi A5 je dokonce ještě úspornější. Vidlicový šestiválec 2,7 litru poskytuje výkon 140 kW (190 k) a pro řidiče kupé kladoucího důraz na komfort jízdy je ideálním doplňkem převodovky multitronic. Přesto však i jeho výkonové parametry dosahují působivě vysokých hodnot: vozu poskytuje maximální rychlost 232 km/h při průměrné spotřebě 6,7 litru paliva na 100 km. Nemusí se stydět ani za dosahovanou akceleraci pouhých 7,6 sekund, která potvrzuje oprávněnost sportovních nároků jím vybavené verze Audi A5.

Audi A5 2.7 TDI multitronic užívá pohon předních kol, zatímco třílitrový TDI s manuální převodovkou disponuje stálým pohonem všech čtyř kol. V závislosti na trakčních poměrech na vozovce systém automaticky udržuje optimální distribuci výkonu na nápravy.

Osmistupňová převodovka multitronic se sportovním režimem

V sériovém provedení se u Audi A5 přenáší hnací síla prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky se sportovně odstupňovanými převody. Převodovka vyniká krátkými řadicími drahami a snadným a hladkým řazením stupňů.

Automatická převodovka multitronic s plynule proměnným převodovým poměrem nabízí bezkonkurenční pohodu řazení a dodává se v kombinaci s motory 3.2 FSI a 2.7 TDI. Zároveň je velmi úsporná a díky dlouhému nejvyššímu převodovému stupni zaručuje i nízkou spotřebu paliva, i když ta je velmi příznivá také při všech ostatních převodových stupních. Pokud řidič vyžaduje sportovnější režim jízdy, může převodovku kdykoliv přepnout do manuálního režimu s osmi pevně nastavenými převodovými stupni.

Podvozek

Dokonce i v klidu působí Audi A5 dynamickým dojmem: široký rozchod, velká kola a krátké převisy mu nejen propůjčují muskulární výraz atleta, ale zároveň spolupůsobí na vytvoření stylu, který navozuje pocit dravé jízdní aktivity a výkonnosti. Kupé Audi A5 vyniká nad konkurencí velmi přesnou odezvou řízení, vynikající směrovou stabilitou a nadprůměrnou agilitou, přičemž zároveň plní i nejvyšší požadavky na komfort jízdy.

Všech těchto vlastností dosáhli inženýři Audi návrhem zcela nové konstrukce podvozku: přední kola jsou usazena na pětiprvkových závěsech s horními a dolními příčnými rameny. Ta jsou upevněna v samostatném pomocném rámu, který je pro zvýšení tuhosti pevně přišroubován ke karoserii. Dalším zcela přepracovaným uzlem je hřebenové řízení. Je uloženo před přední nápravou poblíž středů otáčení kol a díky strmému převodu řídicích sil výrazně zvyšuje agilnost jízdy.

Dlouhý rozvor, krátké převisy

Přední náprava je na vůz s podélně uloženým motorem a předním pohonem nebo stálým pohonem všech kol uložena nezvykle daleko vepředu. Tato architektura umožňuje koncipovat vůz s dlouhým rozvorem a krátkými převisy a optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy, což jsou nové prvky, které dále zvyšují vynikající ovladatelnost Audi A5. Pro realizaci této koncepce použili konstruktéři trik osvědčený u Audi A8: diferenciál přední nápravy je umístěn před spojkou.

Stěžejním prvkem zadní části podvozku je náprava s lichoběžníkovými rameny s novými kinematickými vlastnostmi, která zaručuje vysokou úroveň jízdního komfortu kombinovanou s výjimečnou směrovou stabilitou. Mohutné brzdy jsou bohatě dimenzovány tak, aby odpovídaly vysoké výkonnosti vozu. Brzdná síla může být velmi přesně dávkována a kinematika nově koncipované zadní nápravy zamezuje efektu známému jako ponořování přídě při brzdění.

Standardní elektromechanická parkovací brzda známá z modelů A8 a A6 se ovládá tlačítkem na středovém panelu poblíž řadicí páky. Audi A5 může být vybaveno i pomocným brzdicím systémem hold assist, který zabraňuje případnému ujíždění vozu při zaparkování ve svahu.

Mimořádně prostorná a dokonale pevná karoserie

Svého řidiče a pasažéry Audi A5 doslova hýčká. Začíná to luxusní prostorností, a to nejen vepředu – i na zadních sedadlech nabízí parametry plnohodnotného velkého cestovního vozu. Podobně prostorný je i zavazadlový prostor nabízející objem 455 litrů. Metrová ložná plocha Audi A5 dokáže pojmout i největší kufry a na šířku lze uložit značně napěchovaný golfový vak.

Neobyčejně tuhá konstrukce karoserie vytváří bezpečný základ pro přesné ovládání vozu i pro navození příjemného pocitu solidnosti a komfortu. Inženýři Audi dokázali při vývoji kupé A5 úspěšně zkombinovat výjimečnou sportovní výkonnost a agilitu s neméně dokonalým potlačením vibrací.

Hladké plochy přídavného krytu spodku karoserie přispívají ke zvýšení již bez toho vynikajících aerodynamických vlastností Audi A5. Jedním z drobnějších, ale typických příkladů precizní optimalizace karoserie v aerodynamickém tunelu mohou být spoilery vytvořené po stranách koncových světel.

High-tech prvky luxusní výbavy

Pokud jde o výbavu, nové Audi A5 překvapí její rozsáhlostí už v sériovém provedení. Zahrnuje nejen sedmnáctipalcová litá kola a automatickou klimatizaci s řídicím a informačním systémem s logikou MMI, ale i audiosystém s přehrávačem CD a samostatným displejem nebo automaticky ovládané víko zavazadlového prostoru.

Nabídka výbavy na přání obsahuje ještě širší výběr high-tech prvků luxusní třídy: adaptivní světlomety Audi kombinují bi-xenonové světlomety a speciální odbočovací světlomety s pruhovými denními LED světly. Přístupový systém Audi advanced key charakterizují bezklíčkové ovládání dveří a víka zavazadelníku i bezklíčkové startování motoru. Luxusní automatická klimatizace se třemi regulačními zónami umožňuje cestujícím, aby si nastavili své individuální klimatické podmínky. Neobvykle rozměrná vyklápěcí panoramatická střecha poskytuje cestujícím vzrušující pocit jízdy s otevřeným vozem. Parkovací systém Audi advanced využívá pohledu zpětné kamery, který usnadňuje manévrování v obtížných podmínkách na přeplněných parkovištích.

Zlatým hřebem výbavy na přání je systém infotainmentu (informační & zábavní systém). Kromě navigačního systému opatřeného DVD a zahrnujícího MMI, dále pak digitálního rádia a přijímače digitální televize nabízí také dokonalou lahůdku pro sluch pasažérů: prémiový audiosystém pro Audi A5 je dodáván dánským hifi specialistou, společností Bang & Olufsen. Tento systém zahrnuje 14 reproduktorů a 500 W hudebního výkonu, surround sound, aktivní potlačování rušivého hluku a v neposlední míře zprostředkovává i využití know-how světově proslulého specialisty na audiosystémy nejvyšší třídy, díky nimž se každá jízda v kupé Audi A5 může stát vrcholným akustickým zážitkem.

Kupé vyrobené na míru

Rozhodnutí pořídit si vůz typu kupé je vždy značně emocionální záležitostí. Právě u kupé vystupují do popředí taková měřítka jako vyjádření osobních preferencí a životního stylu jeho majitele. Pokud nějaké kupé může splnit takové požadavky, je to právě Audi A5: co byste řekli bočním dílům sedadla z břidlicově modré kůže Valcona doplněné centrálním dílem ve stříbřité šedém odstínu a k tomu ladícím rovněž stříbřitě šedým čalouněním střechy? Budeme-li pokračovat dále, je tu i hliníkové vykládání s „hologramicky“ duhovým odleskem nebo je libo trochu vavřínového dřeva? Zákazník si může vybrat: co se týče designových variant je Audi A5 luxusním vozem v plném smyslu tohoto slova. Nabízí dva druhy látkových potahů, dvě varianty kůže, kombinaci kůže a Alcantary, pět druhů výplní a širokou paletu barevných variant. A k tomu všemu ještě navíc může Audi exclusive programme od quattro GmbH vyplnit prakticky každé individuální přání.

Pro zákazníky, kteří hledají ještě silnější sportovní zážitek než v modelu Audi A5, jsou se svými zcela exkluzivními sportovními geny k dispozici modely S. Exteriér modelů řady S se vyznačuje například výraznějšími předními i zadními nárazníky, sportovní paket zahrnuje takové položky jako sportovní sedadla, potah volantu a řadicí páky z perforované kůže, černé čalounění stropu a speciální výplně. I zde je široká možnost individuálního výběru mezi matovaným hliníkem, pianovou černí nebo dřevem Vavona v zeleném odstínu assam. Vzhled sportovního provedení podtrhují osmnáctipalcová litá kola a exkluzivní barevný finiš. Dokonalý prožitek z jízdy zabezpečuje sportovně laděný podvozek.

Audi S5

Audi S5 je v závodním poli vysocevýkonných kupé zcela výjimečným šampiónem. Zásluhu na tom má kombinace agregátu V8 FSI a stálého pohonu všech kol quattro. Vidlicový osmiválec má se svým jedinečným výkonem důstojné partnery ve speciálně vyladěném sportovním zavěšení kol a vysocevýkonných brzdách. Jemné ale jasně propracované designérské prvky exteriéru i interiéru napomáhají k zařazení tohoto špičkového atleta do vlastní, zcela výjimečné třídy. Audi S5 bude uvedeno na trh současně s modelovou řadou Audi A5.

Motor a podvozek

Vidlicový osmiválec ohromuje výkonem 260 kW (354 k). Maximálního točivého momentu 440 Nm dociluje již od 3500 otáček a Audi S5 s ním zvládá sprint z místa na „stovku“ již za 5,1 sekundy.

Řadicí páka šestistupňové manuální převodovky má velmi přesné vedení a díky krátké dráze řazení s velmi rychlým účinkem je přeřazování stupňů velmi příjemné. Stálý pohon všech čtyř kol quattro zajišťuje dokonalý přenos hnací síly na vozovku využívající proměnného rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou. Základní poměr distribuce točivého momentu je nastaven na čtyřicet procent na přední a šedesát procent na zadní nápravu. Dynamický systém pohonu se ve zlomku vteřiny přizpůsobuje aktuálním trakčním podmínkám a neustále udržuje optimální rozdělení hnací síly.

Sportovní zavěšení kol kupé Audi S5 je laděno tak, aby vozu dodalo vynikající dynamickou ovladatelnost podtrhující jeho neobyčejnou výkonnost. Speciální vysoce výkonné brzdy zdůrazněné černě lakovanými třmeny zaručují přesně dávkovaný brzdicí efekt. Navíc je také možné ve dvou stupních účinnosti vypínat činnost stabilizačního systému ESP, kdykoliv chce řidič na vhodném úseku trati využít plný potenciál vozu Audi S5.

Design a interiér

Zatímco v designu Audi A5 je pečlivě vyvážena elegance se sportovností, zvenku vyniká Audi S5 energickými rysy robustně stavěného atleta. Sportovní sedadla, sportovní volant, přístroje se šedými číselníky a prahy dveří ozdobené hliníkovými panely vyzařují vytříbenou dynamickou atmosféru. Ve výrobním programu se samozřejmě počítá s nabídkou mnoha možností k uspokojení individuálních požadavků na design. Příkladem mohou být třeba dekory výplní, u nichž je výběr mezi karbonovým nebo hliníkovým provedením, nerezovou ocelí či ušlechtilým dřevem. Audi S5 tak může být dokonale přizpůsobeno individuálním požadavkům a očekáváním kteréhokoliv zákazníka.

Vedle osmnáctipalcových litých kol se speciálním designem pro modely S a pneumatik 245/40 R 18 patří k sériovému vybavení Audi S5 takové prvky jako světlomety xenon plus s efektními denními světly ve tvaru proužku LED diod nebo sportovní sedadla s elektrickým nastavováním.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...